כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
ספינה דנית

ארה"ב יירטה שני טילים בליסטיים שנורו בידי החות'ים

פיקוד המרכז האמריקני עידכן כי משחתת אמריקנית יירטה שני טילים בליסטיים של החות'ים שנורו לעבר ספינה בבעלות דנית ששטה בים האדום. זוהי המתקפה ה-23 של החות'ים על ספינות בינלאומית

ארה"ב יירטה שני טילים בליסטיים שנורו בידי החות'ים
ספינת מלחמה צילום: Pixabay

פיקוד המרכז האמריקני הודיע כי ארה"ב יירטה אמש (שבת) שני טילים ששוגרו אל עבר ספינת מכולות בבעלות דנית ששטה בדרום הים האדום. זוהי הפעם ה-23 שהחות'ים תוקפים ספינות שונות מרחבי העולם ששטו ברחבי הים האדום מאז ה-19 בנובמבר והאיום שהציבו המורדים.

בפוסט שעלה מטעם פיקוד המרכז נכתב כי ספינת המכולות דיווחה שהיא מטווחת על ידי טילים. בתגובה, שתי ספינות אמריקניות, "גרייבלי" ו"לאבון" הגיבו לקריאותיה ויירטו את הטילים החות'ים. הספינה נותרה שלמה ולא נפגעה, כך לפי דיווחים.

לכך נוסף דיווח המרכז הבריטי לסחר ימי הבוקר על תקיפה נוספת הלילה של אונייה באזור מצר באב אל-מנדב. לפי הדיווח, שלוש סירות תקפו את הספינה ונשמע ירי. האירוע לא היו נפגעים.

יחד עם זאת, בהודעה שפרסם הפנטגון נמסר כי שר ההגנה אוסטין שוחח עם עמיתיו בבריטניה והולנד בעניין באיום החות'י, ו"תיאר את המתקפות המתמשכות כבעיה משמעותית עבור הקהילה הבינלאומית, שדורשת תגובה קולקטיבית".

עוד נמסר כי הוא הדגיש ש"השפעת המתקפות האלו על הסחר העולמי מסכנת את העברתם של משלוחי סיוע הומניטרי חיוניים ברחבי העולם, לרבות של מזון ודלק".

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד