כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
כתונת בד קודש

חולצה שלבש הרבי מסאטמאר זצ"ל מוצעת למכירה

בניו יורק תימכר ביום שלישי חולצה של הרבי הקדוש מסאטמאר רבי יואליש זי"ע. לפי הידוע אותה חולצה מסר הרבי כסגולה לפרי בטן. זוג שלא זכו לחבוק פרי בטן במשך שנים, קיבלו את החולצה ואכן הזוג נושע אחרי כשנתיים בבת, ואחריה כמה בנים ובנות | ויש לה מקור בספרי הקבלה והחסידות

חולצה שלבש הרבי מסאטמאר זצ"ל מוצעת למכירה
החולצה של רבי יואליש מסאטמר זצ"ל צילום: בית המכירות appel

בית המכירות Appel בניו יורק מציע למכירה פומבית פריטים נדירים ומיוחדים של גדולי ישראל מהדורות האחרונים. בנוסף עומדים למכירה גם ספרים משנות הש', קבלה, סלאוויטא וזיטאמיר, חסידות, כתבי יד, יהדות צרפת, חפצי קודש, וכלי כסף מרהיבים.

אחד מהפריטים המרגשים שמוצע למכירה הוא כתונת בד קודש קדשים: 'העמד' כתונת בד קודש שלבש הרב הקדוש אדמו"ר רבי יואל מסאטמאר זי"ע על גופו הטהור וניתן מידיו כסגולה לזש"ק - ארוג עם ר"ת שמו JT.

תיאור הפריט והרקע:

מדובר על 'העמד' כתונת חסידית-רבנית, לבישה מבעד לחור הצוואר בלבד. בפנים ארוג הר"ת של שמו הק' JT. העמד זה נתן רביה"ק מסאטמאר כסגולה לזש"ק וכמובן הסגולה פעל את פעולתו.

צילום: בית המכירות Appel.

סיפור הדברים כך היה: הרה"ח ר' ישכר דוב וויינער ע"ה ממלבורן וזוגתו שתח' נישאו בשנת תשכ"ז. עברו כמה שנים ועדיין לא נושעו בזש"ק, אז עשתה אמו מרת בריינדל וויינער, שהיתה בת הרה"ח המפואר ר' שמואל משה היימפעלד מהאלמין (עליו התבטא רביה"ק "א חסידישע איד געווען") את כל הדרך הרחוקה מאוסטרליה לוויליאמסבורג לבקש ברכה מהרה"ק מסאטמאר.

בדרך עצרה באנטווערפן אצל הרה"ק רבי איציקל מפשעווארסק, וכששמעה שהוא בפריז נסעה אליו אף לשם. רביה"ק בירכה בחום ואף קרא להרבנית וביקשה להעניק למרת וויינער העמד זה כסגולה לזש"'ק. ואכן הזוג נושע אחרי כשנתיים בבת, ואחריה כמה בנים ובנות.

לבישת בגדי לבן בקבלה ובחסידות:

"דע שיש סוד גדול בלבישת בגד פשתן, שכל נפטר שנתלבש בבגדי פשתן אפילו נפטר בחוצה לארץ כל קטיגור נהפך לסניגור, ומעלת לבישת פשתן בלא לבוש אחרת ואפילו תינוק שאביו מוחזק שמתו לו בנים הרבה על ידי לילית או רוח רעה תינוק זה בטוח מכל אלו בסגולת לבישת בגדים אלו, וסגולת לבישת בגדי פשתן שלובש בגדי פשתן לבד ולא מין אחר עמו, אבל נתערב מין אחר אפילו חוט אחד פוסל בו.

"ופרעה השיג בחכמתו סגולת הבגדים אלו ולכן היה מלובש אלו כלי בגדי פשתן לבן ובהם היה מתגאה לפני חכמיו וגדוליו ואמר להם הוא אלוה, והמופת שכל חרטומיו וחכמיו לא היו יכולים לשלוט בו ברוב כשפנות. וגם יוסף השיג זה הסוד ברוח הקדש וידע שהלובש בגדי פשתן לבן אינו שולט בו לא עין הרע ולא רוח רעה ולא שום מיני כישוף…" [ילקוט ראובני, מקץ, ועיין שם עוד]

"איתא תלמידי חכמים שבבבל מצוינין לפי שאינן בני מקומן וכו', ומשמע דרוצה לומר אאותם שבבל… ובגד המיוחד לתלמיד לחכם הוא כמו בגדי כהונה, שנקראו בגדי קודש לכבוד ולתפארת, שעל ידי לבישת הבגדים נעשה ראוי לכבוד ולתפארת, וכן בגדי שבת…" [פרי צדיק משפטים א].

המכירה המיוחדת תתקיים ביום שלישי, 9.1.24 למניינם, בשעה 20:00 (שעון ארץ ישראל), בניו יורק, ארצות הברית.

 

רבי יואליש מסאטמר חולצה מכירה פומבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד