כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
36 כתב"מים ולמעלה מ-100 טילים

30 הרוגים במטח הגדול ביותר של רוסיה על אוקראינה

צבא רוסיה יצא למתקפה חריגה בהיקפה על אוקראינה, שלא הייתה כמוה מאז תחילת המלחמה. 30 נהרגו בהתקפה, בה נורו כ-122 טילים. שר החוץ האוקראיני: "אין עם מי לדבר על הפסקת אש, שהדי הפיצוצים יישמעו בעולם"

תקיפה רוסית באוקראינה
תקיפה רוסית באוקראינה

מלחמת רוסיה-אוקראינה: צבא רוסיה שיגר אתמול תוך שעות ספורות 122 טילים ו-36 כטמ"בים מתאבדים לעבר יעדים שונים באוקראינה. גורם בחיל האוויר האוקראיני טוען כי זהו המטח הגדול ביותר של צבא רוסיה על אוקראינה מאז פרצה המלחמה.

לפי דיווחים, במתקפה החריגה נהרגו 30 אזרחים, ונפצעו עוד לפחות 160. יחד עם זאת, חיל האוויר האוקראיני הצליח ליירט 87 מהטילים ו-27 מהכתב"מים. נשיא אוקראינה זלנסקי אמר כי "רוסיה השתמשה כמעט בכל סוג נשק שיש לה בארסנל". לכך הוסיף דובר חיל האוויר של אוקראיני כי נראה שרוסיה "השתמשה בכל מה שיש למעט טילי קליבר הנורים מצוללות".

שר החוץ של אוקראינה דמיטרו קולבה אמר: "מיליוני אוקראינים התעוררו היום לרעש גדול של פיצוצים. הלוואי שהדי הפיצוצים באוקראינה יישמעו ברחבי העולם". נוסף אליו משרד החוץ בקייב שמסר כי המתקפה הרוסית ביממה האחרונה מוכיחה שאי אפשר לקיים שיחות על הפסקת אש: "רוסיה לא שוקלת שום תרחיש אחר חוץ מהרס מוחלט של אוקראינה".

לפני מספר ימים נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הביע ביטחון שארצות הברית ומדינות מערביות אחרות ימשיכו לתמוך באוקראינה במאבקה להדוף את רוסיה. בנאום שנשא אמר זלנסקי כי לסיוע כספי יש תפקיד מכריע במאמציה של המדינה להדוף את הכוחות הרוסיים שחצו את הגבול בפברואר 2022. הוא גם הציע שאוקראינה תגייס 500,000 אנשים נוספים כדי שתוכל להמשיך להילחם.

מלחמת אוקראינה רוסיה מל"טים ולדימיר פוטין ולודימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד