כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
מכתב חריג

הגרי"מ שכטר פונה מדם ליבו: תפסיקו את המשפט ותחזירו את החפצים 

מכתב חריג ומפתיע שכתב הגאון הצדיק רבי יעקב מאיר שכטר בכתב ידו ודם ליבו בו הוא מבקש מהגבאים באמצעות דיינים מהעדה החרדית כי יפסיקו את המשפטים ויחזירו את החפצים האישיים ששייכים לו. המכתב המלא והתיעוד מהמפגש עם האדמו"ר

הגרי"מ שכטר פונה מדם ליבו: תפסיקו את המשפט ותחזירו את החפצים 
הגרי"מ שכטר עם הדיינים בביתו צילום: צילומסך

למעלה משנה ממשיכה הפרשייה הסוערת סביב ביתו של הגאון הצדיק רבי יעקב מאיר שכטר גדול מנהיגי חסידי ברסלב לאחר שהרב שב לחיק משפחתו, אך עדיין היא לא באה לסיומה. 

השבוע, באופן חריג ומפתיע קרא הגאון הצדיק רבי יעקב מאיר שכטר לגאון רבי שלמה יהודה הירש חבר בד"ץ 'העדה החרדית' ולגאון רבי משה זאב זורגר יחד עם האדמו"ר מפינסק קרלין, והרב שכטר כתב מכתב מדם ליבו ודן עמם בנושא הכאוב. 

הגאון הצדיק רבי יעקב מאיר שכטר על הגבאים

במכתב פונה לגבאים לשעבר ובראשם לר' יואל צבי רוטנברג בו הוא מבקש בכתב ידו לחדול מהמחלוקת בין הגבאים לנכדים. 

במכתב המלא שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' ומפורסם כמה ימים אחרי שהגבאים לא החזירו את הדברים נכתב: "לכבוד הרה"ח יואל צבי רוטנבערג שליט"א, הנני פונה אליך בזה אודות צערי הגדול הש"י על כי אחר שאמרתי לך בפירוש לחדול מהמחלוקת שבינך לבין יוצ"ח שיחיו ולא לעשות שום פעולה בעניין זה".

"ולצערי לא די שלא הופסקה המחלוקת אלא עוד מוסיף על כאבי להסית את בני היקר עצמי ובשרי לפעול נגד רצוני ולהמשיך לקבול בערכאות נגדי ונגד יוצ"ח הע"י ומטרידים אותי חזור ושוב ע"י שלוחי הרשויות. וכל זה גורם לי צער וכאב נורא ואיום שכרוך בסכנת בריאותי ח"ו. וזאת מלבד החילול השם הנורא שיש בזה השם ירחם".

"אבקש ממך", כותב רבי יעקב מאיר "בכל התוקף לחוס עלי ולהפסיק תיכף ומיד כל הפעולות נגדי ונגד יוצ''ח הע''י והכל על מקומו יבא בשלום".

בסיום המכתב כותב ומבקש להחזיר את החפצים "כמו כן אזכירך בקשתי אליך בעניין החפצים והספרים השייכים לי וכו' נא ונא להשיב לי הכל תיכף ומיד, ע"י נכדי הר"ר אברהם קוזיץ. או ע"י יד"נ האדמו"ר מפינסק קרלין שליט"א בלי שום איחור. החותם בצער רב ה"י יעקב מאיר שכטער"

מי שהצטרפו למכת ב היה הרבי מפינסק קרלין והגאון רבי משה זאב זורגר שכתבו: "בפנינו גילה מורינו הגה"צ פאר הדור שליט"א את רצונו וחפצו הנ"ל, בכתב ובע"פ, להפסיק תיכף ומיד את הערכאות נגדו ונגד משפחתו ולהשיב לו תיכף ומיד את כל נכסיו וחפציו ללא יוצא מן הכלל, והזהרו בגחלתן של ת"ח וכו'". 

גם הדיין הגאון רבי שלמה יהודה הירש כתב והוסיף: "אין מסרבין לגדול עפ"י בקשת הגרי"מ שכטר שליט"א פאר הדור הננו חותם בזה מה שביקש מאיתנו". 

לדברי המקורבים מה שגרם למכתב הוא הצער ועוגמת הנפש שגורמים הגבאים לרבי יעקב מאיר לאחר שהם מחזיקים בכל החפצים האישיים של הרב שכבר שלח כבר כמה וכמה שליחים לבקשם והם נענו בשלילה בתירוצים שונים ומשונים, כעת מקווים שהם יחזירו את החפצים. 

הרב יעקב מאיר שכטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד