ג' תמוז התשפ"ד
09.07.2024
"מאיפה הסמכות?"

קבינט המלחמה ידון בסוגיית היום שאחרי, בקואליציה זועמים

בקואליציה זועמים לקראת הדיון שצפוי להתקיים הערב בקבינט המלחמה על שאלת היום שאחרי. השר בן גביר: "קבינט הקונספציה הוסמך לנהל את התמרון". גורמים פוליטיים: "בציונות הדתית לא יודעים לחיות עם דיון היום שאחרי"

קבינט המלחמה ידון בסוגיית היום שאחרי, בקואליציה זועמים
הקבינט המדיני בטחוני צילום: חיים צח, לע"מ

קבינט המלחמה המצומצם יכונס הערב (חמישי) בקריה בתל אביב לדיון על היון שאחרי ברצועת עזה. ראש המל"ל צחי הנגבי והשר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר יציגו את עבודת המטה שהתקיימה בנושא. צפויים עוד מספר ישיבות ודיונים בעניין.

שרים מהימין תקפו את עצם קיום הדיון ותהו מהיכן הסמכות לקיים דיון כזה. יו"ר עוצמה יהודית השר איתמר בן גביר כתב: "קבינט הקונספציה הוסמך לנהל את התמרון, ולא לקבוע מדיניות ליום שאחרי".

בן גביר טען, "זהו תפקידו של הקבינט המדיני בטחוני ויש לנהל את הדיונים ליום שאחרי בקבינט המדיני בטחוני ולא בקבינט הקונספציה עם גנץ".

השרה אורית סטרוק כתבה: "קבינט המלחמה ידון ב"יום שאחרי"?! באיזו סמכות בדיוק? אי אפשר לאחוז את הסכם הזה ביד אחת, לנופף בו ולדרוש בתוקף לאכוף אותו ואפילו לחומרא, ובה-בעת לרמוס את אותו הסכם ביד השנייה".

סטרוק הוסיפה: "שום סעיף בהסכם לא מקנה לקבינט המלחמה את הסמכות לדון ב"יום שאחרי" במקום הקבינט ו/או הממשלה!".

גורמים פוליטיים בכירים הוסיפו: "הדיווח על קיום הדיון על היום שאחרי, מכניס את הקואליציה לסחרור. בציונות הדתית לא יודעים לחיות עם דיון ״היום שאחרי״ בקבינט המלחמה. זה דיון על מדיניות ואוסלו 2. התחושה היא שממשלת הימין הופכת הערב לממשלת מרכז שמאל. תזכרו את הערב הזה".

מסביבת ראש הממשלה נתניהו נמסר בתגובה: "ראש הממשלה נתניהו הבהיר שביום שאחרי חמאס לא יהיה ברצועת עזה לא חמאסטן ולא פת״חסטאן. בכל מקרה, הדיון בנושא יובא להכרעת הקבינט המדיני-ביטחוני".

בתוך כך, סיעת הציונות הדתית תתכנס הערב בשעה 21:00 בקריה בתל אביב.

בנימין נתניהו מלחמת חרבות ברזל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד