כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024
שירת בצבא של היטלר

גסטון גלוק, ממציא האקדח הנושא את שמו, מת בגיל 94

גסטון גלוק, האיש שהמציא אקדח הנושא את שמו, מת בגיל 94. המיליארדר האוסטרי יצר את האקדח שמשתמשים בו שני שלישים משוטרי אמריקה וכוחות הביטחון של לפחות 48 מדינות. ב-1982, הצבא האוסטרי הזמין 20,000 אקדחי גלוק 17, שנקראו כך מכיוון שזו הייתה ההמצאה ה-17 שלו 

גסטון גלוק, ממציא האקדח הנושא את שמו, מת בגיל 94
אקדח גלוק צילום: Pixabay

גסטון גלוק, המהנדס האוסטרי שהמציא את אקדח הגלוק, שהפך לנשק מועדף עבור כוחות הביטחון הלאומי, אנשי אכיפת החוק, פושעים אלימים וחובבי נשק באמריקה וברחבי העולם, מת ביום רביעי, הוא היה בן 94.

חברת גלוק הודיעה על מותו באתר האינטרנט שלה. בהצהרה לא נמסרו פרטים נוספים.

הגלוק נמצא כמעט בכל מקום: בטבח המוני ובקרב יריות, אצל רוצחים ובריונים, שני שלישים משוטרי אמריקה וכוחות הביטחון של לפחות 48 מדינות משתמשים בו, והוא מהווה מוקד לוויכוחים על שליטה בנשק.

המיליארדר שההמציא את האקדח התבודד בשנים האחרונות וחי באחוזה על שפת האגם באוסטריה מוגן על ידי מאבטחים, עורכי דין, ומשרתים. הוא היה מוזכר בחדשות לעתים רחוקות. ב-1999 מכר שלו מעולם העסקים ניסה להרוג אותו (גלוק גבר על התוקף שנפל מחוסר הכרה) ב-2011, כשהוא בגיל 82 התגרש מאשתו.

בשנת 2017, מגזין פורבס העריך את מכירות גלוק ברחבי העולם ביותר מ-500 מיליון דולר, עם נתח שוק של 65 אחוזים של אקדחים שנמכרים בארצות הברית. בשנת 2021, פורבס העריך את הונו האישי של מר גלוק ב-1.1 מיליארד דולר.

לפני שהאקדח שלו הפך לתופעה עולמית, מר גלוק ניהל מפעל לרדיאטור לרכב ליד וינה, יחד עם אשתו הוא החזיק עסק קטן לייצור צירי דלתות, מוטות וילון וסכינים בחניית הבית. ה'ניו יורק טיימס' מדווח כי הוא לא נגע באקדח מאז שהיה נער בצבא הוורמאכט של היטלר בסוף מלחמת העולם השנייה.

אבל יום אחד בשנת 1980, הוא שמע שני קציני צבא אוסטריים מדברים על חוזה צבאי חדש לעתיד עבור אקדח. הוא שוחח עם השוטרים, ואחר כך עם מומחים לאקדחים. לאחר מכן הוא עיצב ורשם פטנט על אקדח חצי אוטומטי קל עם כדורים של 9 מילימטר, עשוי בחלקו מפלסטיק קשיח, שיכול לירות במהירות 18 כדורים ולהיטען מחדש בקלות בעזרת תפס בידית.

ב-1982, הצבא האוסטרי הזמין 20,000 אקדחי גלוק 17, שנקראו כך מכיוון שזו הייתה ההמצאה ה-17 שלו.

גלוק הקים מפעלי ייצור בארה"ב, אירופה ואסיה וצבר הון אישי גדול. הוא קנה מטוסי סילון ויאכטה, הפך את מקום הנופש שלו בוולדן, אוסטריה, לאחוזה שמורה. הוא טייל ואירח מקורבים, כולל איש הימני הקיצוני האוסטרי יורג היידר. אבל הוא נמנע מפרסום ורצה פרטיות.

אוסטריה ארצות הברית נשק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}