כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
ירידה של 25%

בגלל המלחמה מפונים מפספסים תורים לבדיקות מצילות חיים

קיימת ירידה של 25% בבדיקות לאבחון מוקדם לגילוי סרטן מאז תחילת המלחמה. על פי נתונים חדשים, 36% מהמטופלים דחו או ביטלו תור לבדיקה רפואית על רקע המצב

בגלל המלחמה מפונים מפספסים תורים לבדיקות מצילות חיים
מבחנות מעבדה בכללית צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

במרכז הרפואי רמת אביב מציעים לתושבי הצפון ולמפונים בדיקות דימות וטיפולים בתורים מהירים. בשל המצב הביטחוני שגרת הבריאות השתנה כך שאנשים פחות מקפידים ומפספסים בדיקות לאבחון לגילוי מוקדם של מחלות הסרטן.

התופעה הזאת של הזנחת הבריאות האישית מסוכנת. חשוב לזכור שיש סיכון בוויתור על שגרת בדיקות. אבחון מוקדם הוא מציל חיים ומסייע בכל מהלך הטיפול במחלה.

על פי נתוני המרכז הרפואי רמת אביב המוביל באבחון וגילוי מוקדם של מחלות - קיימת ירידה של 25% בבדיקות לאבחון מוקדם לגילוי סרטן מאז תחילת המלחמה. על פי נתוני מכבי שירותי בריאות - 36% מהמטופלים דחו או ביטלו תור לבדיקה רפואית על רקע המצב.

בדיקות הדימות משמשות לאבחון ולגילו של מחלות שונות כגון מחלות סרטן, מחלות זיהומיות, מחלות דלקתיות, מחלות מולדות ועוד. בעקבות הפינוי של תושבי הצפון, הדרום ובשל מלחמת חרבות ברזל, שונתה עבור התושבים הללו גם שגרת הבריאות שלהם, באופן שעלול לסכן את בריאותם באופן מהותי.

במרכז הרפואי רמת אביב מזמינים את תושבי הצפון הדרום ואת המפונים לבדיקות דימות וטיפולים בתורים מהירים. הבדיקות מאפשרות גילוי מוקדם של סרטן בכל תחומי הרפואה כגון: בדיקות הדמיה, ביופסיות של הערמונית, ממוגרפיה וUs שד, וביופסיות שד ועוד.

במרכז ניתנים, שירותי רפואה מתקדמים, כולל בדיקות אבחון מצילות חיים, טיפולים ובדיקות במכשירים טכנולוגים מתקדמים של בינה מלאכותית העומדים בסטנדרטים בינלאומיים שיעמדו לרשותם של המפונים מכל קופות החולים.

מלחמת חרבות ברזל מכבי שירותי בריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד