כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
לוחצים לסיים את הלחימה

ויכוח בין ממשל ביידן וישראל איך להגיב לתקיפות בים האדום

האמריקאים לוחצים על ישראל לסיים את שלב הלחימה הנוכחי בעזה במהירות, בתקווה שזה יבלום את התקיפות בים האדום. יש ויכוח בתוך ממשל ביידן ובין ארה"ב וישראל, איך להגיב לתקיפות בים האדום  

ויכוח בין ממשל ביידן וישראל איך להגיב לתקיפות בים האדום
מחבלי החות'ים משתלטים על ספינה צילום: דוברות החות'ים

ההסלמה של ההתקפות בים האדום הגבירו את הלחץ על ממשל ביידן, בארה"ב מנסים להימנע מעימות ישיר עם טהראן.

הצי האמריקני מסר בסוף השבוע כי שני כלי שיט נוספים הותקפו על ידי כוחות החות'ים הנתמכים על ידי איראן בתימן, מה שהביא את מספר הספינות המסחריות שהותקפו ל-15. מהפנטגון נמסר ביום שבת האחרון כי ספינה שהעבירה כימיקלים באוקיינוס ​​ההודי נפגעה על ידי מל"ט ששוגר ישירות מאיראן, טענה שטהראן הכחישה.

התקפות הספינות הן חלק מעימות אזורי רחב יותר בין בעלות בריתה של איראן לבין ארה"ב וישראל. מסמך מסווג ממשרד ההגנה מגלה שהתקפות החות'ים על ספינות הסלימו במהלך המחצית הראשונה של דצמבר לשמונה תקריות, לעומת שלוש בלבד במחצית האחרונה של נובמבר.

התקפות החות'ים יצרו חזית חדשה בקרב בין ישראל לחמאס והן רק המבחן האחרון ליכולתה של וושינגטון לתמוך בבת בריתה הקרובה ביותר במזרח התיכון תוך ניסיון למנוע מהסכסוך מלגלוש למלחמה אזורית.

"כולם, כולל איראן, מנסים להימנע מהסלמה וליפול מהסולם", אמר אנדרו טבלר, לשעבר בכיר במועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן.

ה'וול סטריט ג'ורנל' דיווח כי פקידים אמריקאים לוחצים על ישראל לסיים את שלב הלחימה הנוכחי בעזה במהירות, בתקווה שזה יבלום את התקיפות בים האדום. אבל יש ויכוח בתוך ממשל ביידן ובין ארה"ב וישראל, איך להגיב לתקיפות בים האדום.

חלק מממשל ארה"ב רוצים להימנע מלתקוף את החות'ים. אחרים אומרים שארה"ב צריכה לשלוח 'איתות' לחות'ים. מלחים בחלק מהספינות מספרים כי ההתקפות כוללות ניסיונות לחטוף את הספינות.

 

 

ג'ו ביידן חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד