כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
לאפשר תפקוד והגנה על המרחב

כך יפעלו הרשויות בעוטף עזה בעת נפילת מערכות התקשורת

משרד התקשורת ממשיך בחלוקה של עשרות מכשירי טלפון לווייני לרשויות מקומיות בעוטף עזה במטרה לשמור על קשר גם בעת נפילת מערכות תקשורת ולאפשר המשך תיפקוד והגנה על המרחב

כך יפעלו הרשויות בעוטף עזה בעת נפילת מערכות התקשורת
חיילי צה"ל בדרום. אילוסטרציה צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

משרד התקשורת ממשיך בחלוקה של עשרות מכשירי טלפון לווייני לרשויות מקומיות בעוטף עזה. המכשירים, מחולקים לבעלי תפקידי מפתח ברשויות במטרה לשמור על קשר גם בעת נפילת מערכות תקשורת ולאפשר המשך תיפקוד והגנה על המרחב. 

בין היתר, המשרד פועל בימים אלה בסיוע לרשויות באזורי העימות תוך הכוונה ביטחונית של רשות חירום לאומית, בחלוקת מכשירי טלפון לווייניים, מתן תמיכות לחיבור מקלטים ציבוריים לאינטרנט ולקליטת שידורי עידן פלוס ועוד. 

אמצעי התקשורת לחירום כוללים טלפונים לווייניים לרשויות ולרבש״צים, חיבור לאינטרנט ולקליטת עידן פלוס למקלטים ציבורים, פטור מאגרות תדרים למכשירי קשר וממסרים לכיתות כוננות ובהמשך גם יחידות לווייניות של סטארלינק שיאפשרו גישה רחבת פס לאינטרנט לחמ"לים המרכזיים. המכשירים נרכשו על ידי משרד התקשורת לאור לקחי המלחמה ויאפשרו כאמור לבעלי תפקידי מפתח ברשויות לשמור על קשר, רציפות תפקודית ועל יכולת מבצעית גם בעת נפילת מערכות תקשורת.

מ"מ ראש המועצה האזורית שער הנגב יוסי קרן אמר: "אירועי השבת השחורה לימדו אותנו כמה חשוב שתהיה תקשורת בתוך הישובים, וכמה קשה להיתנהל ככוח מבצעי כשהתקשורת קורסת. הטלפונים הלוויניים לצד תשתיות תקשורת מתקדמות הם מרכיבי ביטחון בעלי ערך גבוה מאוד לרבש"צים, לכיתות הכוננות ולמועצה. אין ביטחון ואין תחושת ביטחון בלי מרכיבי הביטחון האלו".

 

יישובי עוטף עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד