ד' תשרי התשפ"ה
06.10.2024
"אנחנו במלחמה"

סערה בממשלה בעקבות דברי השר ברקת: "סיוע לאוייב"

סערה בממשלה בעקבות העימות של השר ברקת עם נתניהו שדלף לתקשורת. מזכיר הממשלה: "ההדלפות מסייעות לאויב". גנץ: "מצופה משרי הממשלה ומכלל מנהיגי הציבור לנהוג באחריות"

סערה בממשלה בעקבות דברי השר ברקת: "סיוע לאוייב"
נתניהו במליאה עם השרים קיש וברקת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סערה בממשלה לאחר עימות של שר הכלכלה ניר ברקת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו אשר הודלפו לתקשורת.

מזכיר הממשלה יוסי פוקס כתב: "הדלפות מישיבות ממשלה (בנושא בטחוני) ומקבינט מדיני בטחוני, מהוות עבירה פלילית, מסייעות לאויב ופוגעות בבטחון המדינה".

פוקס הוסיף: "המדליפים פועלים בשיטת יד רוחצת יד מול כתבים ומתוגמלים על ידם ולמעשה שני הצדדים שותפים לפגיעה הזאת. וגם הצנזור צריך לפעול ביתר שאת לחסימת החשיפה. אנחנו במלחמה".

השר בני גנץ תקף גם הוא את השר ברקת וכתב: "חיילי צה"ל פועלים באומץ ובנחישות - מהיבשה, מהאוויר ומהים, על מנת להגן על אזרחי ישראל וריבונותה. הם מקבלים את כל האמצעים הנדרשים, ולפעילות המבצעית בשטח יש חיפוי אווירי נרחב ומדויק, בעוצמות חסרות תקדים. במיוחד בעת הזו, מצופה משרי הממשלה ומכלל מנהיגי הציבור לנהוג באחריות בהתבטאויותיהם, ולא לצאת בהצהרות בלתי מבוססות, שפוגעות בחוסן של החברה הישראלית כולה, ובמשפחות הלוחמים בפרט", כתב.

יו"ר ש"ס חבר הכנסת אריה דרעי כתב על הדברים של גנץ: "חותם על כל מילה. בעזרת השם, יחד ננצח".

השר ברקת השיב לגנץ: "לצערנו בני גנץ עדיין שבוי בקונספציה השגויה שהוא אחד מאבותיה. דווקא ממנו הייתי מצפה למידה של צניעות והקשבה לביקורת עניינית והבנה שחיי לוחמינו חשובים יותר מחיי העזתים".

שר החינוך יואב קיש תקף גם הוא את ברקת וכתב: "אני רואה שיש מבול הדלפות על כך שניר ברקת "נלחם" בממשלה עבור החיילים. אז שיהיה ברור, כולנו דואגים אך ורק לחיילים ולהשלמת היעד של נצחון במלחמה והחזרת החטופים. כך פועל ראש הממשלה, השר גנץ וכל קבינט המלחמה. שיטת ההדלפות להאדרה עצמית מזמן פשטה את הרגל".

כזכור, ברקת טען בישיבת הממשלה, "אנחנו מסכנים חיילים שלא לצורך. מנהיגות נבחנת ביכולת עמידה בלחצים ולצערי הקבינט הזה לא עומד בלחץ".

ראש הממשלה בנימין נתניהו השיב לברקת: "אנחנו פועלים לפי המדיניות שלנו. אף אחד לא מכתיב לנו".

ברקת המשיך ותקף: "אני מכיר את הפרטים היטב, כמות ההפצצות של חיל האוויר ירדה דרמטית. חיילים נשלחים למבנים ממולכדים כמו ברווזים".

ראש הממשלה נתניהו השיב: "זה שתחזור על זה שוב שוב לא יהפוך את זה לנכון".

שר אחר הוסיף: "יש בציבור תחושות קשות של הפקרות בחיי הלוחמים".

נתניהו: "יש שיקולים מבצעיים".

ברקת: "שום שיקול לא מצדיק שנסכן את חיי החיילים שלנו בשם איזה 'מוסריות' מדומיינת. בפועל אנחנו מגנים על מחבלים ומסכנים את חיי הלוחמים והתוצאה היא חיילים מתים. זה ניהול מופקר של המלחמה".

ניר ברקת בנימין נתניהו עימות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}