כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
תקפו יותר מ-100 פעם

ארה"ב משוכנעת: איראן מעורבת בתכנון ההתקפות בים האדום

המודיעין האמריקני משוכנע שאיראן מעורבת בתכנון התקפות בים האדום. המודיעין גם מצביע על כך שהאיראנים סיפקו לחות'ים מערכות ניטור המאפשרות להם לפעול במרחב הימי, אמרה ווטסון

ארה"ב משוכנעת: איראן מעורבת בתכנון ההתקפות בים האדום
מחבלי החות'ים משתלטים על ספינה צילום: דוברות החות'ים

המודיעין האמריקאי משוכנע כי איראן הייתה "מעורבת בצורה עמוקה בתכנון תקיפות נגד כלי שיט מסחריים בים האדום", כך אמרה דוברת המועצה לביטחון לאומי, אדריאן ווטסון, ל-CNN.

המורדים החות'ים הנתמכים על ידי איראן תקפו יותר מ-100 פעם ספינות סחר שעברו את הים האדום במהלך ארבעת השבועות האחרונים, כך דווחה רשת CNN.

המודיעין מצביע על כך ש"התמיכה האיראנית לאורך המשבר בעזה אפשרה לחות'ים לפתוח בהתקפות נגד ישראל ומטרות ימיות", אמרה ווטסון.

ביום שלישי האחרון אמר גורם אמריקאי כי האיראנים פועלים בים האדום כשנשאל האם איראן מסייעת לחות'ים לבחור מטרות, כך דיווחה רשת CNN.

החות'ים אמרו שהם יפסיקו עם התקיפות רק כשישראל תאפשר כניסת מזון ותרופות לעזה. ההתקפות נועדו להסב נזק כלכלי על בעלות בריתה של ישראל בתקווה שילחצו על ישראל להפסיק את הלחימה.

המודיעין גם מצביע על כך שהאיראנים סיפקו לחות'ים מערכות ניטור המאפשרות להם לפעול במרחב הימי, אמרה ווטסון.

"המודיעין הטקטי שסופק על ידי איראן היה קריטי באפשרות היכולת של החות'ים לתקוף כלי שיט ימיים מאז נובמבר", הוסיפה. המל"טים והטילים שבהם השתמשו החות'ים למתקפות סופקו גם על ידי איראן, אמרה ווטסון.

ארה"ב גיבשה בשבוע שעבר קואליציה ימית שמטרתה להגביר את הביטחון בים האדום. יותר מ-20 מדינות הצטרפו, כך נמסר מהפנטגון ביום חמישי האחרון.

 

איראן ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד