כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
"מחדלת ישראל"

צה"ל דורש מחברי כיתות הכוננות: "החזירו את הנשקים מייד"

צה"ל דורש מחלק מיישובי הצפון - החזירו את הנשקים של כיתות הכוננות מייד | ראש המועצה האזורית הגליל העליון זועם ותוקף: "ממשלת ישראל הפכה למחדלת ישראל. אף אחד שם לא זוכר מי נלחם בגבורה מול ההתקפה ב-7/10 ושוב מפקירים את מי שחיים בחזית לגורלם"

צה"ל דורש מחברי כיתות הכוננות: "החזירו את הנשקים מייד"

מפקד נפת חירם, אל"מ שמעון פרץ שלח הערב (חמישי) למועצות האזוריות והמקומיות בגליל העליון מכתב ובו דרישה להחזיר את כלל הנשקים של כיתות הכוננות, מלבד מפקדי כיתות הכוננות, מכלל הישובים שאינם סמוכי גדר.

במכתב הוא מציין כי במהלך מלחמת "חרבות הברזל" גויסו מכל רשות סד"כ עבור משימת "בני המקום". בהתאם להתפתחות המערכה והערכת המצב הוחלט על רידוד מרבית סדר הכוחות "בני המקום", כאשר בתום רידוד מדרגה א' יישארו במועצות האזוריות מפקדי כיתות הכוננות בלבד!. במכתב הוא מודיע כי מועד החזרת הנשקים נקבע לתאריך 27.12.2023 בין השעות 09:30-16:00.

המכתב נשלח למועצות האזוריות – הגליל העליון, מרום הגליל ומבואות החרמון והמועצות המקומיות – חצור הגלילית, יסוד המעלה וראש פינה.

חברי כיתת הכוננות של עמוקה מתאמנים. צילום: דוד כהן, פלאש 90.

מדובר ב-168 נשקים שאמורים לשוב לידי צה"ל מידיהם של 211 חברי כיתות כוננות של היישובים הבאים: חצור הגלילית, יסוד המעלה, ראש פינה, מועצה אזורית-גליל עליון; איילת השחר, גדות, כפר הנשיא, מחניים, עמיעד, חולתה, קדרים.

עוד ברשימה גם יישובים במועצה אזורית-מרום הגליל: אור הגנוז, בר יוחאי, ספסופה, מירון, אמירים, חזון, טפחות, כפר שמאי, שזור, שפר, קדיתא, עין אל אסד, פרוד ועמוקה. ומהמועצה אזורית - מבואות החרמון, היישובים: אמנון, כורזים, כחל, כרכום, אליפלט, שדה אליעזר, שאר יישוב ומשמר הירדן.

ראש המועצה האזורית הגליל העליון גיורא זלץ, הגיב בזעם על ההחלטה ואמר: "ממשלת ישראל הפכה למחדלת ישראל. אף אחד שם לא זוכר מי נלחם בגבורה ב-7/10 ושוב מפקירים את מי שחיים בחזית לגורלם. ההתנהלות כאילו נגמרה המלחמה תוך פירוק כיתות הכוננות בחלק מישובי הגליל העליון עלולה לעלות בחיי אדם. לא רק שהמלחמה לא הסתיימה, היא מתעצמת, ודי לבדוק רק את אירועי היממה האחרונה כדי להבין זאת".

חברי כיתת הכוננות של מירון. צילום: דוד כהן, פלאש 90.

זלץ פנה לאלוף פיקוד הצפון, אלוף פיקוד העורף ושר הביטחון על מנת שיפעלו לעצירת איסוף הנשקים.

ההחלטה מקוממת שבעתיים כאשר עינינו רואות בהסלמה מצד חיזבאללה ואיום שלא רק שלא השתנה מאז ה-7 באוקטובר אלא אף התעצם וזאת בעוד כוח רדואן - כוח הקומנדו של חיזבאללה עדיין מהווה איום על יישובי הצפון, בייחוד אלה סמוכי הגדר שלא כולם התפנו מיושביהם.

צה"ל כלי נשק מלחמת חרבות ברזל חיזבאללה עמוקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד