כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
צפו בגלריה

ראש הישיבה בכינוס הכוללים: "דם ישראל נשפך כמים"

הכינוס השנתי של רשת הכוללים "חברת מחזיקי הדת" בארה"ק נערך בראשות ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן שנשא את המשא המרכזי, בהשתתפות מאות אברכי רשת הכוללים שהתכנסו מכל רחבי הארץ. צפו בתיעוד

ראש הישיבה בכינוס הכוללים: "דם ישראל נשפך כמים"
הגרמ"צ ברגמן ברשת הכוללים מחזיקי הדת צילום: איציק ו.

השומרים של כלל ישראל: במוצאי שבת פרשת מקץ התקיים מעמד הכינוס השנתי של רשת הכוללים "חברת מחזיקי הדת" בארה"ק. הכינוס נערך בראשות ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן שנשא את המשא המרכזי, בהשתתפות מאות אברכי רשת הכוללים שהתכנסו מכל רחבי הארץ, לסעודת מלווה מלכה רבתית, לרומם את קרנם של האברכים עמלי התורה, שפועלים במסגרת לימודם להשפיע לאחרים לקירוב רחוקים.

בדברים שנשא הגרמ"צ אמר: אנחנו נמצאים בתקופה קשה מאוד לכלל ישראל. מידת הדין מתוחה. דם ישראל נשפך כמים. שומעים כל יום דברים נוראים. ואתם האברכים זוכים בכך שאתם השומרים על כלל ישראל. אתם אלו שמגינים על כלל ישראל.

כבר הזכרתי כמה פעמים את מה שהיה אומר מו"ח רבנו הגדול הראש ישיבה זצוק"ל, שבזמן מלחמה, יורדת לעולם מידת האכזריות, ובפרט במלחמה הזו, שזה אכזריות בתוך אכזריות", יש להרבות בחסד, שהיא תסיר את מידת האכזריות.

והחסד הכי גדול זה לימוד התורה. הבאתי את מה שכותב מו"ר החזון איש זצוק"ל, בזמן שהיה פגזים על ירושלים וזה לשונו: "ובימים האלו המתחזק בלימוד התורה הוא עושה חסד עם כל ישראל להוסיף זכות מגן ומחסה".

והטעים ראש הישיבה: אתם שומעים, מי שלומד תורה, שהיא עצמה מגנא ומצלא, הרי הוא עושה חסד עם כל כלל ישראל. הוא השומר והמגן האמיתי של כלל ישראל.

אני זוכר שפעם נכנס יהודי למורי חמי רבנו הגדול הראש ישיבה הרב שך זצוק"ל, לשאול אותו למה עדיף לתרום, לישיבה או לבית חולים. והראש ישיבה ענה לו שאמנם זה חסד לתרום לבית חולים, אבל עדיף שיתרום לישיבה. כי לתרום לישיבה זה גם תורה וגם חסד.

ובפרט אתם האברכים, שכפי ששמעתי, מלבד כל המעלה שלכם שאתם יושבים ולומדים, אתם גם עושים חסד עם אחרים, אתם מלמדים תורה לאחרים. אתם עושים חסד עם התורה.

ובזה נברך את הראשי כולל ומי שעומד על גביהם הרב מרמורשטיין, שמוסרים את נפשם למען הענין הזה.

הקב"ה יעזור שבזכות התורה שלכם, בזכות החסד שאתם עושים על ידי כך עם כלל ישראל, ננצל מכל הצרות והגזירות הקשות ונזכה להתבשר בבשורות טובות בביאת גואל צדק במהרה בימינו אמן.

הרב מאיר צבי ברגמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד