כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
85 איש נרצחו

ארה"ב חוקרת את חלקו של איש חיזבאללה בפיגוע ב-1994

משרד המשפטים האמריקאי ממשיך לחקור את חלקו של איש חיזבאללה הקשור לפיגוע במרכז היהודי בארגנטינה ב-1994. סמואל סלמאן אל רדה קשור למתקפת טרור קטלנית ב-1994 בארגנטינה בה נהרגו

ארה"ב חוקרת את חלקו של איש חיזבאללה בפיגוע ב-1994
אילוסטרציה צילום: pexels

משרד המשפטים האמריקאי חוקר את חלקו של לבנוני הקשור לחיזבאללה, החשוד שלקח חלק בפיגוע בבניין הקהילה היהודית בבואנוס איירס, בירת ארגנטינה, ב-18 ביולי 1994. טרוריסט לבנוני פוצץ מטען נפץ שהוטמן במכונית תופת, 85 איש נרצחו ונפצעו 330 אנשים.

משרד המשפטים הודיע כי סמואל סלמאן אל רדה, אזרח קולומביאני-לבנוני בן 58, סייע לחיזבאללה לבצע את הפיגוע, ומאז הוא חי בלבנון.

"לפני כמעט שלושה עשורים, פעיל הטרור הוותיק של חיזבאללה, סמואל סלמאן אל רדה, סייע לכאורה לתכנן ולבצע את המתקפה הנתעבת על מרכז קהילתי יהודי בבואנוס איירס שהביא למותם של 85 אנשים חפים מפשע ונפצעו אינספור אחרים", כך אמר עוזר התובע הכללי מתיו אולסן בהצהרה, כתב האישום הזה משמש מסר למי שעוסק בפעולות טרור, שזיכרון משרד המשפטים ארוך, ולא נעצור את מאמצינו להביאם לדין".

"אמנם חלפו כמעט 30 שנה מאז מתקפת הטרור הנוראית הזו, ה-FBI וסוכנויות נוספות בארה"ב מחויבים להביא צדק למשפחות הקורבנות", אמרה לריסה קנאפ מהביטחון הלאומי של ה-FBI. "הטווח שלנו והזיכרון שלנו ארוכים כפי שעולה מהחקירה הזו. האישומים הם תוצאה של העבודה הקשה והנחישות של הגברים והנשים של ה-FBI ומשרד המשפטים, והסיוע של השותפים הבינלאומיים שלנו באכיפת החוק".

חיזבאללה ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד