כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
המלחמה ביטלה תוכניות

סקר: מתי יחזרו הישראלים לטוס לחו"ל ומה יגרום להם?

קרוב למחצית מנשאלי סקר שהזמינה רשות שדות התעופה מתכוונים להמריא לחו"ל בתוך חצי שנה מסיום המלחמה, מרביתם מתכוונים לטוס לטיול משפחתי. עוד עולה מהסקר כי הוזלת מחירי החבילות והוספת יעדים יהוו זרז שיגרום ליותר ישראלים להמריא אל על

סקר: מתי יחזרו הישראלים לטוס לחו"ל ומה יגרום להם?
אילוסטרציה צילום: unsplash

סקר שנערך ע"י מכון 'שילוב' עבור רשות שדות התעופה בשבוע הראשון של חודש דצמבר בקרב 505 גברים ונשים יהודים בני 18 ומעלה במדגם ארצי, אקראי ומייצג של אוכלוסייה זו. מעלה כי ככל שהדבר תלוי בנוסע הישראלי הוא מתכוון לחזור לטיסות לחו"ל, ומהר. ברש"ת אופטימיים לגמרי היות והם כבר חזו לאחר הקורונה בביקוש עצום בטיסות לחו"ל והיקף הנוסעים בנתב"ג, כאשר עד לתחילת המלחמה, שבר נתב"ג את שיאי כל הזמנים עם כ-21 מיליון נוסעים שעברו בשדה במהלך 2023.

אחד הבילויים שהכי חסרים לאזרח הישראלי מאז ה-7 באוקטובר זו טיסה לחו"ל. באשר לשאלה "מה הבילוי שהכי חסר לך בתקופת הלחימה?", 22% השיבו כי הכי חסר להם טיסות לחו"ל. ל-20% הכי חסר נופש בבית מלון, ל-19% חסרה יציאה למסעדה או לבית קפה.

צילום: אנספלש.

בקרב אלו שנהגו לטוס לפחות פעם בשנה לפני המלחמה – 35% ציינו שטיסות לחו"ל הכי חסרות להם ואילו רק 20% ציינו שחסרה להם חופשה בבית מלון.

אחרי כמה זמן מסיום הלחימה תטוסו לחו"ל?

44% השיבו לשאלה "האם אתה חושב/ת שתחזור לטוס לאחר סיום הלחימה?", כי ישובו לטוס תוך חצי שנה לאחר סיום הלחימה, ככל הנראה מתוך הערכה שאזהרת המסע והאיומים כלפי ישראליים ישכחו 66% מכלל הנשאלים ענו כי בכוונתם לטוס בתוך שנה מסיום המלחמה. 85% מאלו שנהגו לטוס לחו"ל לפחות פעם בשנה השיבו כי בכוונתם לחזור ולטוס בתוך שנה מסיום המלחמה.

צילום: אנספלש.

לאיזו מטרה מתכוונים הישראלים להמריא אל על?

מנתוני סקר מכון 'שילוב' ורש"ת, 52% מהנשאלים השיבו כי הם מתכוונים לטוס לטיול משפחתי. 42% מתכוונים לצאת לחופשה עירונית. 12% רוצים לנסוע לבקר קרובי משפחה בחו"ל ו-6% מתכננים נסיעה עסקית. עוד עולה מהנתונים כי 5% מתכננים לנסוע לחופשת סקי, ככל שהמצב יהיה רלוונטי באותה העת.

הישראלים יתפתו לטוס שוב אם מחירי החבילות יוזלו

66% ממשתתפי הסקר השיבו כי הוזלת מחירי חבילות הנופש תעודד אותם לשוב לטוס, 23% השיבו כי הגדלת יעדי הטיסות מישראל ו-18% ענו שחזרתן לפעילות של חברות תעופה זרות תעודד אותן לחזור ולטוס לחו"ל. 2% מחפשים סיבה מספיק טובה, כמו לימודים או אירוע משפחתי בחו"ל, על מנת שיחזרו לטוס.

צילום: אנספלש.

בשבועות האחרונים פועלת הנהלת רשות שדות התעופה על מנת להחזיר חברות תעופה בינלאומיות לפעילות בנתב"ג. לופטהנזה, אוסטריאן, סוויס וטארום, כבר הודיעה על חזרה לפעילות בישראל החל מה-8 בינואר.

נתב"ג נמל התעופה בן גוריון שדה התעופה בן גוריון טיסות זולות טיסה סקר דעת קהל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד