כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
שינוי מגמה

שר החקלאות: "היעד שלנו הוא ייצור לפני יבוא"

שר החקלאות הודיע כי הוא מתכוון ביתרת הקדנציה להוביל שינוי של החשיבה במשרד ולהוביל ליותר ייצור ופחות ייבוא כדי להוזיל את המחירים

שר החקלאות: "היעד שלנו הוא ייצור לפני יבוא"
אבי דיכטר צילום: אסי אפרתי

שר החקלאות, אבי דיכטר, קיים הבוקר (רביעי) מסיבת העיתונאים בה הוא שיתף בתוכניתו לחקלאות הישראלית בהמשך הקדנציה. "האגדה שהייבוא מוריד המחירים והייצור המקומי מעלה מחירים יצרה לנו בעיות משמעותיות בחקלאות", אמר דיכטר והוסיף כי "ישראל מייצרת 2 טונות של תוצרת חקלאים כבר 13 שנה. נגדיל את הכמות הזאת עד 2030 כדי לאפשר מחירים טובים לצרכן.

נפעל להפוך את התחום ליותר טכנולוגי ופחות תלוי כ"א, כדי למשוך צעירים לחקלאות שהתחום לא ייעלם. מחיר המים יירד מ-1.43 אגורות ל-0.73 אגורות לקוב. כשבעתיד אנחנו מתכוונים לתת מים בחינם לחקלאים, כמו באירופה, בשביל ביטחון המזון בישראל. אנחנו מקווים שהמחיר שצרכן ישראלי ישלם על תוצרת חקלאית, יהיה נמוך משמעותית יותר מהמחיר היום - בזכות הגדלת הייצור בשוק המקומי".

"אני אדם אופטימי ופגשתי אנשים אופטימיים ממני - החקלאים. למרות מה שעברו ב-7 באוקטובר ולמרות הרפורמה בחקלאות שפגעה בהם וגרמה נזקים אנחנו משנים דרך, היעד שלנו הוא ייצור לפני יבוא. הייבוא הוא גיבוי. לא העיקר. הרפורמות נכנסו לתוקף לפני שנכנסנו לתפקידנו. הצוות המקצועי במשרד החקלאות לא היה מעורב בקבלת ההחלטות לגבי הרפורמה".

עוד אמר כי "כיום ברור לחלוטין שהתפיסה בבסיס הרפורמה הייתה תפיסת עולם שגויה. העיקרון של ללכת על יבוא כדי להוריד מחירים לצרכן ודיכוי הייצור היה שגוי. הדרך הבטוחה ביותר, הסבירה ביותר ושהסיכוי שלה להצליח הוא הגבוה ביותר, היא להסתמך על הייצור המקומי ולקחת את הייבוא כגיבוי, למעט פריטים שמסיבות אובייקטיביות אין לנו שטח עבורם. כמו כן, יש להמשיך בהשקעה טכנולוגית בחקלאות, בחממות, למשל, אפשר להפוך דונם לחמישה"

משרד החקלאות ייבוא יוקר המחיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד