כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
נתפס כרפורמיסט

האמיר החדש הושבע: "אגן על החירויות, האינטרסים והרכוש של העם"

המנהיג החדש, שנתפס כרפורמיסט, התחייב לדבוק בעקרונות החוקתיים ולהילחם בשחיתות | שימור היחסים טובים עם סעודיה נתפס כעומד בראש סדר העדיפויות שלו  

האמיר החדש הושבע: "אגן על החירויות, האינטרסים והרכוש של העם"
הפרלמנט בכווית צילום: צילום מסך

האמיר החדש של כווית, השייח' מישל אל-אחמד אל-סבאח, הושבע רשמית בפני הפרלמנט והתחיל את שלטונו על הממלכה העשירה ביותר במפרץ. האמיר החדש, שנכנס לתפקידו לאחר פטירתו של אחיו למחצה, השייח' נוואף אל-אחמד אל-סבאח, ביום שבת, נשבע את התפקיד במהלך מושב מיוחד של האסיפה הלאומית היום (רביעי) בבוקר.

בנאום ההשבעה שלו התחייב השייח' מישל לשמור על המדינה ואזרחיה, לדבוק בעקרונות החוקתיים ולהילחם בשחיתות. "אני נשבע לכבד את החוקה ואת חוקי המדינה, להגן על החירויות, האינטרסים והרכוש של העם ולשמור על עצמאותה ושלמותה הטריטוריאלית של המדינה", הכריז. השייח' מישל בן ה-83 הוא השליט השלישי של כווית תוך קצת יותר משלוש שנים. הוא כבר מנהיג בפועל מאז 2021, כאשר השייח' נוואף מסר את רוב תפקידיו.

שייח' מישל שימש בעבר כסגן ראש המשמר הלאומי בין השנים 2004-2020 וראש אגף ביטחון המדינה במשך 13 שנים לאחר שהצטרף למשרד הפנים בשנות ה-60. בעודו תופס את ההגה של יצרנית הנפט של אופ"ק, הוא צפוי לשמור על מדיניות חוץ מרכזית של כווית, לרבות תמיכה באחדות ערבי המפרץ ובבריתות מערביות. שימור היחסים טובים עם סעודיה נתפס כעומד בראש סדר העדיפויות שלו. האמיר החדש עשוי גם להרחיב את הקשרים עם סין שחפשת תפקיד גדול יותר באזור.

סעודיה השכנה וידידה קרובה הודיעה על השעיית אירועי "עונת ריאד", פסטיבל הדגל של הממלכה בשנים האחרונות, למשך שלושה ימים בעקבות מותו של אמיר כווית. על רקע השעיית הפסטיבל, ראוי להזכיר כי היו ביקורות על כך ש"עונת ריאד" נמשכת על אף המלחמה בעזה. רועי קייס ועקיבא נוביק ב'כאן חדשות', שפכו אור על הנעשה בממלכה.

 

סין משרד החוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד