כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
לקראת היארצייט

בראשות האדמו"ר: החסידים ממתינים להקמת המקווה במקום ההיסטורי

חסידות ביאלא ב"ב משחזרת את בית הכנסת של היהודי הקדוש מפשיסחא בעיירת פשיסחא בפולין. האדמו"ר מביאלא בני ברק מבקר בימים אלה בפשיסחא, ועוקב מקרוב אחר העבודות. חנוכת המקווה מתוכננת בסמוך ליארצייט של רבי אלימלך מליזענסק בחודש אדר

בראשות האדמו"ר: החסידים ממתינים להקמת המקווה במקום ההיסטורי
בניית המקווה צילום: בחדרי חרדים

היסטוריה בפולין: חסידות ביאלא ב"ב משחזרת את בית הכנסת של היהודי הקדוש מפשיסחא. המקווה אמור להיחנך בראשות האדמו"ר מביאלא ב"ב בסמוך ליארצייט של הרבי ר' אלימלך מליז'ענסק זי"ע בחודש אדר הקרוב.

מדובר בפרויקט ענק ויקר שחסידות ביאלא ב"ב משחזרת את בית הכנסת של היהודי הקדוש מפשיסחא בעיירת פשיסחא בפולין, בימים האחרונים פועלים צוות בנאים וארכיטקטים לבנות את המקווה בסמוך לבית הכנסת ההיסטורי.

"היהודי הקדוש", ייסד את חסידות פשיסחא, ואת מקומו בהנהגת העדה מילא תלמידו רבי שמחה בונים.

האדמו"ר מביאלא בני ברק מבקר בימים אלה בפשיסחא, ועוקב מקרוב אחר העבודות, האדמו"ר נפגש עם מאיר בולקה העומד בראש ארגון J-nerations, העוסק בשימור מורשת יהדות פולין שפועל רבות למען הקמת המקווה בפשיסחא. האדמו"ר שיבח את בולקה על המסירות ועל הפעילות הרבה לקדם את בניית המקווה עד היארצייט של רבי אלימלך מליז'ענסק שחל בכ"א אדר.

האדמור מביאלה בני ברק בעיירת פשיסחא בתפילת מנחה. צילום: בחדרי חרדים

לצד התיעוד המיוחד מבניית המקווה, נראה מבנה בית הכנסת הישן עם עמודי ענק, בית הכנסת נמצא בשיפוצים ומתוכנן להפוך למוזיאון, משלחת עיתונאים חרדים שמבקרת בימים אלה בפולין מטעם חברת סאן דור מבית אל על, שמחדשת את יעדי הטיסות לורשה ולקרקוב, ביקרה בבית הכנסת העתיק שעובר שיפוצים בימים אלה.

האדמו"ר מביאלה בני ברק מברך ומשבח את מאיר בולקה. צילום: בחדרי חרדים

בסמוך ליארצייט של רבי אלימלך מליז'ענסק, מתוכנן אירוע חגיגי של פתיחת המקווה בראשות האדמו"ר מביאלא ב"ב, במקום כבר קיימת הכנסת אורחים ובית כנסת, ובקרוב גם יהיה מקווה ופעילות במבנה בית הכנסת ובמבנים הסמוכים.

דודי רובינשטיין מעסקני חסידות ביאלה, מספר כי תכנית "הכנסת אורחים פשיסחה הויף" שע"י מוסדות ביאלה ב"ב, חשובה מאד לאדמו"ר שהקים "ועד הפועל למען קברי אבותיו בפולין" חברע הועד יוצאים כל הזמן לגייס את הכסף, המקום נמצא עכשיו בתנופת בניה אדירה, האדמו"ר מגיע הרבה לפולין להתבודד עם לימוד ותפילה בציון היהודי הקדוש, ושם האדמו"ר ראה את ההזנחה והחליט לפעול לשיפור המקום".

מקווה ביאלא פשיסחא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד