כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
ציטוטים מהחקירות

המחבלים בהלם: "לא דמיינו שזה מה שיקרה. אתם משוגעים"

יותר מ-1,000 מחבלים חוסלו, וכ-500 מחבלים נכנעו ונלקחו בשבי לחקירות בישראל. בין המחבלים שנשבו גם כאלה שחדרו לשטח ישראל ב-7 באוקטובר | בחקירותיהם הם אומרים: "לא דמיינו שזה מה שיקרה. אתם משוגעים, אין לנו אוכל ומים, סינוואר זרק אותנו. אנחנו לא מוכנים למות בשבילו, מוכנים שתירו לנו כדור בגב - רק תנו לנו מים וקחו אותנו מפה"

המחבלים בהלם: "לא דמיינו שזה מה שיקרה. אתם משוגעים"
מחבלים נעצרים ע"י צה"ל צילום: דובר צה"ל

בחסדי שמים, צה"ל הודיע כי לאחר כשבועיים וחצי של לחימה, מאז סיומה של הפסקת האש, צה"ל השלים את כיבוש העיר ג'באליה שבמזרח עזה - על כל שלושת גדודי הזרוע הצבאית של חמאס שישבו בה. בצה"ל אומרים שהמערכת הצבאית במקום פורקה באופן מוחלט.

בנוסף, בצה"ל מודיעים כי השתלטו על "הקריה" של חמאס בכיכר פלסטין בלב העיר עזה - גם מעל הקרקע וגם מתחת לקרקע, וכן על מפקדת צפון הרצועה של חמאס שעליה פיקד אחמד ע'נדור שחוסל לפני מספר שבועות בסיכול ממוקד. במסגרת הלחימה בג'באליה, צה"ל הוציא לפועל 5 מבצעים מיוחדים מורכבים שבהם חילץ חמש גופות חטופים מאזור ג'באליה.

כוחות צה"ל פועלים בג'באליה. צילום: דובר צה"ל.

במהלך כיבוש ג'באליה, כוחות אוגדה 162 ניהלו קרבות קשים מול מחבלי חמאס באזור במשך יותר משבועיים - עד שבצה"ל מתארים מצב של כניעה מוחלטת של חמאס באזור: יותר מ-1,000 מחבלים חוסלו, וכ-500 מחבלים נכנעו ונלקחו בשבי לחקירות בישראל. בין המחבלים שנשבו גם כאלה שחדרו לשטח ישראל ב-7 באוקטובר, נטלו חלק במעשי הזוועה וחזרו לעזה.

הכתב הצבאי של גל"צ, דורון קדוש מדווח כי המחבלים שנלקחו בשבי מספרים בחקירותיהם: "לא דמיינו שזה מה שיקרה. אתם משוגעים, אין לנו אוכל ומים, סינוואר זרק אותנו. אנחנו לא מוכנים למות בשבילו, מוכנים שתירו לנו כדור בגב - רק תנו לנו מים וקחו אותנו מפה".

יוצאים ממבנה בג'באליה. צילום: דובר צה"ל.

בצה"ל מעריכים כי נותרו מחבלים בודדים בשטח ג'באליה שטרם חוסלו. בנוסף לחיסול ושביית המחבלים, צה"ל הרס 57 בתים של מחבלים שהשתתפו בטבח 7 באוקטובר, במסגרת מדיניות הריסת בתי המחבלים האלה.

בחומרי המודיעין שנתפסו במפקדות חמאס בג'באליה, צה"ל תפס תצלומי אוויר של יישובי הדרום, כולל סימון של מיקומים "אסטרטגיים" מבחינת חמאס - חדרי אוכל, בתי ספר, גני ילדים ונקודות תורפה נוספות. צה"ל השתלט גם על בית הספר לפיקוד צבאי של החמאס - אותרו שם חומרים שמתוארים כ"דרמטיים ביותר", הם למדו על מערכת הביטחון הישראלית לעומק.

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד