ד' תשרי התשפ"ה
06.10.2024
הציבור יצליח לעמוד בזה?

מאוגוסט הקרוב: לוחיות רישוי לקורקינט ואופניים חשמליים

אם יש לכם כלי חשמלי, מאוגוסט הקרוב תחויבו להתקין עליו לוחית רישוי חוקית. כך קבעה היום (שני) וועדת הכלכלה

מאוגוסט הקרוב: לוחיות רישוי לקורקינט ואופניים חשמליים
לוחיות רישוי לאופניים חשמליים צילום: רוני נאק

לתשומת לב הרוכבים המשתוללים: אם יש לכם כלי חשמלי, מאוגוסט הקרוב תחויבו להתקין עליו לוחית רישוי חוקית. כך קבעה היום (שני) וועדת הכלכלה. המשמעות כפי שניתן להבין היא שאי אפשר יותר לחצות באור אדום בלי לקחת בחשבון שיש באזור מצלמות, אי אפשר לברוח אחרי פגיעה בהולכי רגל כי הם עלולים לרשום את לוחית הרישוי ובפועל בעלי קורקינט חשמלי ואופניים חשמליים יצטרכו לרשום את הכלים כבר בפברואר הקרוב, כלומר עוד כשלושה חודשים- ובאוגוסט הקרוב להתקין את לוחית הרישוי.

באשר לרישום עצמו, השיטה תהיה שונה ממה שמוכר לנו במכוניות: במכונית לוחית הרישוי היא "של האוטו" כלומר היא תישאר על הרכב כל עוד הוא נוסע בכבישי ישראל. לעומת זאת באופניים החשמליים ובקורקינט חשמלי, לוחית הרישוי היא של הרוכב. הכלים החשמליים יוכלו להירשם על שם רוכבים שגילם הוא מעל 16 או על חברות. לפי יושב ראש הוועדה ח"כ ביטן- משרדי הממשלה הנוגעים בדבר, כלומר משפטים, תחבורה וביטחון לאומי יקבלו שלושה חודשים לסדר את כל ההיבטים הלוגיסטיים, כלומר קביעת הקנסות, עלויות התקנת הלוחיות וגם קביעת העונשים בחוק למי שלא יתקין את הלוחית.

ומה אנחנו אומרים? אנחנו מברכים על המהלך כי אנחנו לא אוהבים לשמוע שוב ושוב על תאונות של אופניים וקורקינט חשמלי, אבל אנחנו לא בטוחים האם כל רוכבי הקורקינט החשמלי והאופניים החשמליים באמת ירשמו את הכלים והאם למשטרה תהיה היכולת לרדוף אחרי כל מי שלא יעמוד בכך.

אופניים חשמליים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}