ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
עדכונים שוטפים

הרמטכ"ל: "לא יורים במי שמרים ידיים" | דובר צה"ל: "בודקים מבנה נוסף שייתכן שהחטופים שהו בו"

דיווחים: נכונות בישראל ובחמאס לשחרור חטופים | הרמטכ"ל קיים הערכת מצב בעזה על רקע 'אסון החטופים': "צה"ל לא יורה בבן אדם שמרים ידיים. הלוואי ותהיה לנו עוד הזדמנות שיגיעו אלינו" | דובר צה"ל: "בודקים מבנה נוסף שייתכן שהחטופים שנהרגו שהו גם בו" | כל העדכונים

הרמטכ"ל: "לא יורים במי שמרים ידיים" | דובר צה"ל: "בודקים מבנה נוסף שייתכן שהחטופים שהו בו"
כוחות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

סוכונות הידיעות דוטרס דיווחה הערב מפי גורמי ביטחון מצריים בישראל ובחמאס נרשמה "נכונות להפסקת אש ולשחרור חטופים נוספים. זאת, לפי הדיווח, למקות שבין הצדדים שיש חילוקי דעות. עוד דווח כי חמאס דורש לקבוע באופן חד צדדי את רשימת החטופים שישוחררו ושצה"ל יסוג לקווים מסויימים במסגרת הפסקת האש. יחד עם זאת, סגן מנהיג חמאס בעזה, חליל אל-חיה, אמר בריאיון לרשת "אל-ג'זירה" כי "תיק חילופי השבויים נסגר עד להפסקת המלחמה".

בתוך כך, הלחימה ברצועה נמשכת על רקע אסון החטופים בסוף השבוע וחשיפת מנהרת הענק של חמאס. הרמטכ"ל קיים הערכת מצב עם מפקדי ולוחמי אוגדה 99 ברצועת עזה. "צה"ל לא יורה בבן אדם שמרים ידיים", אמר רא"ל הלוי ללוחמים. "הלוואי ותהיה לנו עוד הזדמנות שיגיעו אלינו חטופים או שנגיע אנחנו לבית, ונעשה את הדבר הנכון". מוקדם יותר חשף צה"ל את מנהרת הענק של ארגון הטרור חמאס. לתוואי מספר סנפים ופיצולים אשר מהווים רשת מנהרות רחבה ומסועפת. בתוואי תשתיות ביוב, חשמל, קשר וטלפוניה, כמו גם דלתות הדף אשר נועדו למנוע את כניסת כוחות צה״ל. המנהרה מאפשרת תנועת כלי רכב בתוכה ונמצאו בה אמצעי לחימה רבים של ארגון הטרור חמאס.

עדכונים שוטפים:

23:09 - מטוס קרב של חיל האוויר תקף לפני זמן קצר תשתית טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בנוסף כלי טיס של חיל האוויר תקף חוליית מחבלים שניסתה לשגר טיל נ"ט לשטח ישראל במרחב ירון.

תקיפת מחבלים בלבנון // דובר צה\

22:26 - כ-200 משאיות עם סיוע הומניטרי נכנסו היום לרצועה, כ-80 מהן הועברו לראשונה דרך מעבר כרם שלום לאחר שנבדקו. ראש מנהלת תיאום וקישור עזה, אל"ם משה טטרו: "הגדלנו את יכולת הבידוק הביטחוני, המלחמה שלנו אינה עם תושבי עזה אלא עם חמאס".

21:39 - עיריית מעלות תרשיחא מודיעה על נפילתו בקרב בחזית הדרום של בן העיר אוריה באייר הי"ד, לוחם יחידת מגל"ן, בן גדעון ונלי שיבדל"א, שנפל בקרב גבורה מול האויב המר בדרום הרצועה. בן 20 בלבד בנופלו. ההלוויה תתקיים ביום שלישי ז׳ בטבת התשפ"ד – 19 בדצמבר 2023 בבית העלמין הצבאי במעלות.

21:18 - בי"ח בילינסון בפתח תקווה: במהלך היום, פונו מאזורי הלחימה בעזה שני פצועים: אחד במצב קשה, השני במצב בינוני. אחד מהם מאושפז במחלקה האורתופדית, השני במחלקה הכירורגית. 30 פצועים בבילינסון: 4 במצב קשה, 16 במצב בינוני, 10 במצב קל.

21:11 - ‏דיווחים בתקשורת הסורית על פיצוצים בשמי דמשק.

20:40 - דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי: "חשפנו את פרויקט הדגל של חמאס. זו לא מנהרה רגילה, זוהי עיר טרור מתחת לאדמה שחמאס חפר ובנה ובמקום להשקיע כסף בתושבי עזה. המנהרה הייתה פרויקט דגל של מוחמד דף. פרסמנו הערב תמונות של מבנה בו שהו שלושת החטופים, אנחנו עדיין לא יודעים לומר כמה זמן שהו במבנה, ואנחנו בודקים מבנה נוסף שייתכן ששהו גם בו".

20:33 - דיווח ב'רויטרס': חמאס דורש לקבוע באופן חד צדדי את רשימת החטופים שישוחררו במסגרת עסקה פוטנציאל, ושצה"ל יסוג לקווים מסויימים במסגרת הפסקת האש. ישראל דורשת לראות את הרשימה המלאה מראש, כדי לדעת כמה ימי הפסקת אש תימשך העסקה. ומסרבת לסגת לקווים מסויימים במהלך ימי ההפוגה.

20:10 - צה"ל סרק את המבנה ממנו יצאו שלושת החטופים ונורו למוות בשוגג, שם נמצאו שלטים שעליהם נכתב "הצילו" ככל הנראה באמצעות תבלינים שהם מצאו במקום >> לכתבה המלאה 

20:00 - מוחמד סינוואר, מוביל פרויקט בניית המנהרה ואחיו של יחיא סינוואר, נוסע ברכב בתוך המנהרה: צה"ל חושף תיעוד מתוך מנהרת הענק של חמאס >> לתיעוד המלא

19:45 - הרמטכ"ל קיים הערכת מצב עם מפקדי ולוחמי אוגדה 99 ברצועת עזה. הרמטכ"ל הרצי הלוי אמר ללוחמים: "האירוע הוא אירוע מאוד קשה וכואב ואף אחד לא יבוא ויאמר אחרת. אבל אני אומר לכם מעבר לזה, את זה כולנו מבינים, לא בשביל זה אני צריך לבוא ולספר לכם את זה. אני אומר לכם שזה אירוע שממש בקלות יכול היה לא לקרות. ותחשבו, הרי מה למה באנו לתמרון? אנחנו שמנו שלוש מטרות, לפרק את חמאס, להחזיר את הביטחון לתושבי העוטף ואתם פה על המסדרון, שממנו יצאו התקפות לבארי, התקפות כל כך קשות, והמשימה השלישית השבת החטופים".

עוד אמר: "עכשיו אנחנו כולנו מאוד רוצים את זה. ואני אומר לכם באירוע הזה יצאו שלושה אנשים, הם לקחו בחשבון שהם לוקחים סיכון שהם באים לכוח צה"ל, כדי להפחית את הסיכון הם באמת חשבו, הם הורידו חולצות כדי שאף אחד לא יחשוב שיש עליהם מטען והחזיקו בד לבן על מוט לזהות עצמם, באו דיברו בעברית, קראו הצילו. ואנחנו באמת, לוחמים שלנו שאני לא פגשתי אותם עוד, אבל אני בטוח שהם הטובים ביותר כי כולם רוצים לעשות טוב, ואני בטוח שהם היו בטוחים שהם עושים את הדבר הכי נכון".

הרמטכ\"ל באוגדה 99 ברצועת עזה

19:15 - המועצה האזורית הגליל עליון מסכמת את האירועים הביטחוניים שהתרחשו היום בגזרה:

9:35 - ירי נ"ט לכיוון סאסא. זוהתה פגיעה באודיטוריום של הקיבוץ. אין נפגעים בגוף
10:30 - ירי נ"ט באזור הר אדיר שבגזרת סאסא, אין נזק לרכוש או נפגעים בגוף
14:25 - ירי נ"ט לכיוון מושב דוב"ב. אין נזק לרכוש או נפגעים בגוף
15:27 - ירי נ"ט על מוצב צה"ל באזור אביבים. אין נזק לרכוש או נפגעים בגוף
15:30 - ירי רקטות לגזרת מרגליות. זוהו נפילות בשטחים פתוחים. אין נזק לרכוש או נפגעים בגוף
16:02 - ירי נ"ט על מוצב צה"ל באזור אביבים. אין נזק לרכוש או נפגעים בגוף
16:22 - ירי מרגמות לכיוון מוצב צה"ל בהר דב. זוהו נפילות בשטחים פתוחים. אין נזק לרכוש או נפגעים בגוף

18:30 - חיזבאללה הודיע על מות פעיל נוסף: מוסא מוחמד מוסטפא חוסל בתקיפת צה"ל. זהו ההרוג ה-109 של חיזבאללה מתחילת המלחמה.

18:08 - הותר לפרסום: סמ"ר בוריס דונבצקי בן 21, מקרית ביאליק, לוחם שיריון בגדוד 46, עוצבת 'עקבות הברזל' (401) נפל בקרב בצפון רצועת עזה. לוחם נוסף נפצע קשה בקרב בו נפל סמ"ר בוריס דונבצקי ז"ל.

סמ"ר בוריס דונבצקי

17:44 - אזעקות באזור לכיש.

17:32 - פיגוע הדקירה בצומת רנתיס: המחבל נלכד.

תיעוד הפיגוע בתחנת הדלק

17:20 - מהבוקר: חיזבאללה נטל אחריות ל-10 אירועי ירי לישראל.

16:50 - דיווח ראשוני: אירוע דקירה בצומת רנתיס שליד בית אריה. מד"א: הוענק טיפול רפואי לחייל מילואים כבן 49, עם פציעה חודרת, בהכרה מלאה.

16:40 - לאור הערכת מצב של הצבא, השוהים בישובים - משגב עם, מרגליות, מנרה, יפתח, מלכיה, אביבים , יראון, ברעם, דובב, מטולה, מעיין ברוך, כפר יובל, בית הלל, יש לשהות בסמוך למרחב מוגן עד הודעה חדשה.

16:15 - תיעוד ממעבר רפיח: תושבים עזתיים מתאספים סביב משאיות חלוקת הסיוע:

תושבים עזתיים מתאספים סביב משאיות חלוקת הסיוע

15:45 - מספר נפילות בגליל העליון.

15:30 - אזעקות צבע אדום בגליל העליון.

14:30 - מטוס ומסוק קרב של חיל האוויר תקפו לפני זמן מספר תשתיות טרור ומבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בנוסף, כלי טיס מאויש מרחוק תקף מוקדם יותר חוליית מחבלים שזוהתה בשטח לבנון. כמו כן, כלי טיס וטנק תקפו אמצעי לחימה ותצפית של ארגון הטרור חיזבאללה.

לעדכונים קודמים מהמלחמה

 

 

מלחמת חרבות ברזל חמאס עזה צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד