כ"ב כסלו התשפ"ה
23.12.2024
הקורקינטים החשמליים

ועדת הכלכלה תדון בתקנות שיחייבו בלוחית זיהוי

ועדת הכלכלה תדון באישור התקנות שיחייבו רוכבי אופניים וקורקינטים ממונעים - בלוחית זיהוי. התקנות גובשו בעקבות הצע"ח של ח"כ יעקב אשר, כשעל פי הצעתו הלוחית תירשם על שם הרוכב

ועדת הכלכלה תדון בתקנות שיחייבו בלוחית זיהוי
רוכב קורקינט חשמלי. אילסוטרציה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

המלחמה בתאונות הקורקינטים החשמליים: ועדת הכלכלה תדון מחר (שני) באישור התקנות שיחייבו רוכבי אופניים וקורקינטים ממונעים - בלוחית זיהוי. התקנות גובשו בעקבות הצע"ח של ח"כ יעקב אשר, כשעל פי הצעתו הלוחית תירשם על שם הרוכב ולא על הכלי, כדי לחסוך בבירוקרטיה.

על פי הצעת החוק ייקבע בפקודת התעבורה כי "על אופניים ממונעים או קורקינט ממונע, תותקן לוחית זיהוי הנושאת את מספר הרישום של בעל האופניים הממונעים או הקורקינט הממונע".

בדברי ההסבר לחוק צויין כי בשנים האחרונות אנו עדים לעלייתם לכביש של עשרות אלפי כלי רכב דו גלגליים חשמליים, כדוגמת קורקינטים ואופניים חשמליים. לכלי רכב אלו יכולת לנוע במהירות גבוהה מכלי רכב דומים שאינם ממונעים וכתוצאה מכך הולכי רגל רבים, כמו גם רוכבים רבים, נפגעים בתאונות דרכים.

כדי להתמודד עם סכנה זו ולהילחם בעבירות התנועה הרבות המבוצעות בכלים אלו אשר מסכנות חיי אדם, נערכו תיקוני חקיקה שונים. עם זאת, חרף תיקוני החקיקה השינוי בתרבות הנהיגה מזערי בשל הקושי לבצע אכיפה כלפי כלי רכב שאינם נושאים כל אמצעי זיהוי.

ח"כ אשר ציין מחקר מקיף שנערך לאחרונה שהראה כי כ-62% מבני הנוער הרוכבים על אופניים חשמליים היו במצב של "כמעט תאונה". נתון זה מצביע, לדבריו, על היעדר אכיפה מספקת ועל תרבות הנהיגה המסוכנת בכלי רכב אלו חרף החוקים והתקנות שנועדו להסדיר את הרכיבה בהם.

לפיכך, הציע ח"כ אשר לחייב בחוק את הרוכבים להתקין על כלי רכב כאמור לוחיות זיהוי כדי להגביר את רמת ההרתעה של הרוכבים מביצוע העבירות וכדי לאפשר אכיפה כלפי כלי רכב אלו.

אמצעי הזיהוי יאפשרו גם לחברות הביטוח לספק פוליסות ביטוח תאונות אישיות וביטוח צד ג' לרוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים, דבר שכיום אינו מתאפשר בגלל העדר האסדרה בתחום. כמו כן, תסייע לוחית הזיהוי בצמצום תופעת גניבות אופניים וכלי רכב ממונעים, תופעה עמה מתמודדים בעליהם של כלי רכב אלו.

עוד מוצע בחוק לקבוע כי הרישום יהיה על שם הרוכב ולא על כלי הרכב וכפי שנהוג במדינות רבות בעולם בהן מספר הזיהוי בכלי הרכב הוא ןעל שם הבעלים, כדי להקל על הליכי רישום הכלים הממונעים, וכדי למנוע את הרגולציה המיותרת בעת העברת בעלות. שיטת זיהוי זו אינה מצריכה רישום של כלי הרכב וחריטת מספר שילדה על גבי כלי הרכב. לפיכך, השיטה מצריכה רישום בפעם הראשונה בלבד ולא בכל העברת בעלות של כלי הרכב.

מלחמת חרבות ברזל יעקב אשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}