ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
צה"ל חושף

אחיו של סינוואר נוסע ברכב: תיעוד מתוך מנהרת הענק של חמאס

מוחמד סינוואר, מוביל פרויקט בניית המנהרה ואחיו של יחיא סינוואר, נוסע ברכב בתוך המנהרה: צה"ל חושף תיעוד מתוך מנהרת הענק של חמאס 

אחיו של סינוואר נוסע ברכב: תיעוד מתוך מנהרת הענק של חמאס
מוחמד סינוואר במנהרה צילום: דובר צה"ל

צה"ל חושף תיעוד של מוחמד סינוואר, מוביל פרויקט בניית המנהרה ואחיו של יחיא סינוואר, נוסע ברכב בתוך מנהרהת הענק של לחמאס שנחשפה מוקדם יותר היום. התיעוד נתפס במהלך הפעילות הקרקעית ברצועת עזה ועבר מיצוי מודיעיני באגף המודיעין.

מוקדם יותר נחשף תוואי מנהור אסטרטגי של ארגון הטרור חמאס אשר לא חצה לשטח ישראל.  צה"ל ביצע פעולות חקר במנהרה וחשף עד כה מעל 4 ק"מ של תוואי המנהרה, המגיע לעומק מירבי של כ-50 מטרים.

מוחמד סינוואר נוסע ברכב בתוך המנהרה

הפיר הקרוב ביותר של המנהרה ממוקם במרחק של כ-400 מטרים ממעבר ׳ארז׳ אשר שימש למעבר פועלים, סוחרים, וחולים לקבלת טיפול רפואי בישראל בשנים האחרונות.

דלתות הדף ומעבר כלי רכב בתוכה: מנהרת הענק של חמאס נחשפת | התיעודים - והידיעה המלאה

לתוואי מספר סנפים ופיצולים אשר מהווים רשת מנהרות רחבה ומסועפת. בתוואי תשתיות ביוב, חשמל, קשר וטלפוניה, כמו גם דלתות הדף אשר נועדו למנוע את כניסת כוחות צה״ל. המנהרה מאפשרת תנועת כלי רכב בתוכה ונמצאו בה אמצעי לחימה רבים של ארגון הטרור חמאס.

פרוייקט בניית המנהרה כלל צוות של עשרות מחבלים שהגיעו במיוחד לשם בנייתה מחאן יונס לצפון הרצועה. בבניית המנהרה נעשה שימוש בחומרים שלא נראו עד כה במנהרות טקטיות של ארגון הטרור חמאס, כמו גם שימוש במכונות חפירה מיוחדות שהוברחו לרצועה.

 

 

מלחמת חרבות ברזל חמאס צה"ל מנהרות החמאס מנהרת טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד