ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
וְנָקָם יָשִׁיב לְצָרָיו

המפקדים שהסתערו ראשונים לחלץ לוחמים - ונפלו

מפקדי הפלוגות שהסתערו ראשונים לחלץ לוחמים שנפגעו, הובילו את לוחמיהם מבסיס האימונים החטיבתי ועד להיתקלות בלב שג'אעיה. מפקדי הפלוגות נלחמו בעוז ובאומץ, הובילו את חייליהם כשהם עומדים בראש

המפקדים שהסתערו ראשונים לחלץ לוחמים - ונפלו
מסע הכומתה של רב-סרן משה בר-און הי"ד צילום: דובר צה"ל

הגיבורים שלא ישובו: רב-סרן משה בר-און הי"ד, מפקד פלוגה בגדוד 51 ורב-סרן רועי מלדסי הי"ד, מפקד פלוגה בגדוד 13, סיימו את תהליך ההכשרה בבסיס האימונים של חטיבת גולני יחד עם לוחמיהם, והצטרפו לגדודים על מנת להשתתף בלחימה ברצועת עזה. פלוגות הלוחמים נלחמות בקרבות עיקשים ומביאות להצלחות מבצעיות רבות.

בבוקר נפילתו איתר רב-סרן משה בר-און, יחד עם לוחמיו אמצעי לחימה רבים, מפות, מתחם לחימה ששימש את מחבלי החמאס ופיר מנהרה בבית מגורים של פעיל חמאס. אמצעי הלחימה הוחרמו ופיר המנהרה נוטרל. בנוסף, באותו הבוקר איתרו רב-סרן רועי מלדסי ולוחמיו אמל"ח וחומרי למידה ומודיעין של חמאס בגינה נסתרת בבית המגורים.

בר-און סוקר את הישגי פלוגת ימים לפני שנפל
באותו הערב, כאשר שמעו על ההיתקלות במבנה בשכונת שג'אעיה, רב-סרן רועי מלדסי קפץ לנקודה יחד עם מפקד גדוד 13 ולוחמיו מהפלוגה על מנת לסייע בחילוץ הכוח שהותקל. מפקדי הפלוגות נלחמו בעוז ובאומץ, הובילו את חייליהם כשהם עומדים בראש.

בהיתקלות זו נפלו גם מפקד חפ"ק מח"ט גולני, אל"ם יצחק בן-בשט הי"ד, מפקד פלוגה ב-669, רס"ן בן שלי הי"ד, מפקד מחלקה בגדוד 51, סרן ליאל חיו הי"ד, לוחם ב-669, רס"ל רום הכט הי"ד, סמל ערן אלוני וסמל אחיה דסקל, הי"ד לוחמים בגדוד 51.

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד