ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
עדכונים שוטפים

לוחם נפל בצפון הרצועה, חברו נפצע קשה | מחבל דקר חייל מילואים בשומרון

צה"ל תקף יעדי חיזבאללה בדרום לבנון לאחר שטיל נ"ט פגע באודיטוריום של קיבוץ סאסא בגליל העליון | צה"ל תקף ביממה האחרונה כ-200 מטרות ברצועת עזה | הותר לפרסום: לוחם נפל בקרבות בצפון רצועת עזה, חברו נפצע קשה | מילואימניק נדקר בצומת רנתיס | כל העדכונים

לוחם נפל בצפון הרצועה, חברו נפצע קשה | מחבל דקר חייל מילואים בשומרון
כוחות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

כוחות צה"ל ממשיכים לפעול ברצועת עזה, כ-200 מטרות הותקפו ביממה האחרונה: לוחמי חטיבת הצנחנים ביצעו פשיטה על דירה מבצעית במרחב שג'עייה, במהלך הפשיטה נמצאו אמצעי לחימה, מטענים, קלאצ'ים, מטענים ורימונים.  בנוסף, נמצא פיר התקפי שאורכו למעלה מ-15 מטר.

לוחמי החטיבה הכווינו כלי טיס של חיל האוויר לתקיפת הפיר. עוצבת הקומנדו וכלי טיס של חיל האוויר השמידו מחסן אמל"ח שנמצא בבית פעיל חמאס. מחסן זה היווה נקודת התחמשות משמעותית לחוליות המחבלים באיזור. בנוסף, המכלול זיהה שבעה מחבלים חמושים במרחב חאן יונס, לאחר האיתור, כלי טיס מאוייש מרחוק שהוכוון לנקודה חיסל את המחבלים.

פעילות כוחות צה\"ל בשטח הרצועה

בתוך כך, לאחר שהאודיטוריום בקיבוץ סאסא נפגע מטיל נ"ט, כוחות צה"ל תקפו תשתית טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בנוסף, זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב ערב אל עראמשה. כוחות צה"ל תוקפים בארטילריה את מקורות הירי. כמו כן, זוהו מספר שיגורים משטח לבנון שלא חצו לעבר שטח ישראל.

עדכונים שוטפים:

20:33 - דיווח ב'רויטרס': חמאס דורש לקבוע באופן חד צדדי את רשימת החטופים שישוחררו במסגרת עסקה פוטנציאל, ושצה"ל יסוג לקווים מסויימים במסגרת הפסקת האש. ישראל דורשת לראות את הרשימה המלאה מראש, כדי לדעת כמה ימי הפסקת אש תימשך העסקה. ומסרבת לסגת לקווים מסויימים במהלך ימי ההפוגה.

20:10 - צה"ל סרק את המבנה ממנו יצאו שלושת החטופים ונורו למוות בשוגג, שם נמצאו שלטים שעליהם נכתב "הצילו" ככל הנראה באמצעות תבלינים שהם מצאו במקום >> לכתבה המלאה 

20:00 - מוחמד סינוואר, מוביל פרויקט בניית המנהרה ואחיו של יחיא סינוואר, נוסע ברכב בתוך המנהרה: צה"ל חושף תיעוד מתוך מנהרת הענק של חמאס >> לתיעוד המלא

19:45 - הרמטכ"ל קיים הערכת מצב עם מפקדי ולוחמי אוגדה 99 ברצועת עזה. הרמטכ"ל הרצי הלוי אמר ללוחמים: "האירוע הוא אירוע מאוד קשה וכואב ואף אחד לא יבוא ויאמר אחרת. אבל אני אומר לכם מעבר לזה, את זה כולנו מבינים, לא בשביל זה אני צריך לבוא ולספר לכם את זה. אני אומר לכם שזה אירוע שממש בקלות יכול היה לא לקרות. ותחשבו, הרי מה למה באנו לתמרון? אנחנו שמנו שלוש מטרות, לפרק את חמאס, להחזיר את הביטחון לתושבי העוטף ואתם פה על המסדרון, שממנו יצאו התקפות לבארי, התקפות כל כך קשות, והמשימה השלישית השבת החטופים".

עוד אמר: "עכשיו אנחנו כולנו מאוד רוצים את זה. ואני אומר לכם באירוע הזה יצאו שלושה אנשים, הם לקחו בחשבון שהם לוקחים סיכון שהם באים לכוח צה"ל, כדי להפחית את הסיכון הם באמת חשבו, הם הורידו חולצות כדי שאף אחד לא יחשוב שיש עליהם מטען והחזיקו בד לבן על מוט לזהות עצמם, באו דיברו בעברית, קראו הצילו. ואנחנו באמת, לוחמים שלנו שאני לא פגשתי אותם עוד, אבל אני בטוח שהם הטובים ביותר כי כולם רוצים לעשות טוב, ואני בטוח שהם היו בטוחים שהם עושים את הדבר הכי נכון".

הרמטכ\"ל באוגדה 99 ברצועת עזה

19:15 - המועצה האזורית הגליל עליון מסכמת את האירועים הביטחוניים שהתרחשו היום בגזרה:

9:35 - ירי נ"ט לכיוון סאסא. זוהתה פגיעה באודיטוריום של הקיבוץ. אין נפגעים בגוף
10:30 - ירי נ"ט באזור הר אדיר שבגזרת סאסא, אין נזק לרכוש או נפגעים בגוף
14:25 - ירי נ"ט לכיוון מושב דוב"ב. אין נזק לרכוש או נפגעים בגוף
15:27 - ירי נ"ט על מוצב צה"ל באזור אביבים. אין נזק לרכוש או נפגעים בגוף
15:30 - ירי רקטות לגזרת מרגליות. זוהו נפילות בשטחים פתוחים. אין נזק לרכוש או נפגעים בגוף
16:02 - ירי נ"ט על מוצב צה"ל באזור אביבים. אין נזק לרכוש או נפגעים בגוף
16:22 - ירי מרגמות לכיוון מוצב צה"ל בהר דב. זוהו נפילות בשטחים פתוחים. אין נזק לרכוש או נפגעים בגוף

18:30 - חיזבאללה הודיע על מות פעיל נוסף: מוסא מוחמד מוסטפא חוסל בתקיפת צה"ל. זהו ההרוג ה-109 של חיזבאללה מתחילת המלחמה.

18:08 - הותר לפרסום: סמ"ר בוריס דונבצקי בן 21, מקרית ביאליק, לוחם שיריון בגדוד 46, עוצבת 'עקבות הברזל' (401) נפל בקרב בצפון רצועת עזה. לוחם נוסף נפצע קשה בקרב בו נפל סמ"ר בוריס דונבצקי ז"ל.

סמ"ר בוריס דונבצקי

17:44 - אזעקות באזור לכיש.

17:32 - פיגוע הדקירה בצומת רנתיס: המחבל נלכד.

תיעוד הפיגוע בתחנת הדלק

17:20 - מהבוקר: חיזבאללה נטל אחריות ל-10 אירועי ירי לישראל.

16:50 - דיווח ראשוני: אירוע דקירה בצומת רנתיס שליד בית אריה. מד"א: הוענק טיפול רפואי לחייל מילואים כבן 49, עם פציעה חודרת, בהכרה מלאה.

16:40 - לאור הערכת מצב של הצבא, השוהים בישובים - משגב עם, מרגליות, מנרה, יפתח, מלכיה, אביבים , יראון, ברעם, דובב, מטולה, מעיין ברוך, כפר יובל, בית הלל, יש לשהות בסמוך למרחב מוגן עד הודעה חדשה.

16:15 - תיעוד ממעבר רפיח: תושבים עזתיים מתאספים סביב משאיות חלוקת הסיוע:

תושבים עזתיים מתאספים סביב משאיות חלוקת הסיוע

15:45 - מספר נפילות בגליל העליון.

15:30 - אזעקות צבע אדום בגליל העליון.

14:30 - מטוס ומסוק קרב של חיל האוויר תקפו לפני זמן מספר תשתיות טרור ומבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בנוסף, כלי טיס מאויש מרחוק תקף מוקדם יותר חוליית מחבלים שזוהתה בשטח לבנון. כמו כן, כלי טיס וטנק תקפו אמצעי לחימה ותצפית של ארגון הטרור חיזבאללה.

תקיפת מטרות חיזבאללה

13:25 - שוטרי מרחב ציון במחוז ירושלים, הוזעקו במהלך השעה האחרונה לשני מקומות בעיר שבהם אותרו שרידי רקטות ממטח שנורה לעבר אזור ירושלים ביום שישי האחרון בשעות אחר הצהריים.

הפריט שאותר

במקרה האחד, מדובר בשרידים שאותרו בחצר גן ילדים על ידי האחראית במקום, לפני שהילדים היו אמורים לצאת ולשחק בה. במקרה האחר, אותר שריד רקטה באתר עבודות פיתוח במרכז העיר.

12:52 - השר בן גביר במכתב לראש המל"ל הנגבי: "קבע דיון על ההחלטה לפתוח את כרם שלום להכנסת סיוע הומניטרי. ההחלטה להביא את הנושא להצבעה ללא דיון נתונה בידי ראש הממשלה".

תקיפות צה\"ל ברצועה

12:47 - אזעקה בעוטף

12:30 - צה"ל חשף מנהרה שאותרה בתוך חדר הילדים בעזה >> צפו בתיעוד

12:20 - מבצע בטול כרם: חוליות הותקפו מהאוויר, לפחות 5 מחבלים חוסלו >> לדיווח המלא

11:35 - נתניהו הקריא בפתח ישיבת הממשלה מכתב שקיבל ממשפחות נופלים: "יש לכם מנדט להילחם, אין לכם מנדט לעצור"

11:20 - כוחות צה"ל תקפו לפני זמן קצר תשתית טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון.

תקיפת תשתית הטרור

בנוסף, זוהו לפני זמן קצר מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב ערב אל עראמשה וסאסא. כוחות צה"ל תוקפים בארטילריה את מקורות הירי. כמו כן, זוהו מספר שיגורים משטח לבנון שלא חצו לעבר שטח ישראל.

11:03 - הריסות בג'באליה שבצפון הרצועה לאחר תקיפת צה"ל. צפו:

הריסות בג\

11:00 - אחרי קרוב ל-13 שעות: הירי לעוטף - התחדש

10:30 - שר החוץ אלי כהן נפגש עם שרת החוץ של צרפת. השרים דנו בהמשך הלחימה בחמאס בעזה וההכרח לשנות את המציאות בדרום לבנון ולהרחיק את חיזבאללה מהגבול על מנת למנוע מלחמה

10:06 - ירי הנ"ט לעבר קיבוץ סאסא: דווח על פגיעה במבנה ציבור. אין נפגעים בגוף.

"האודיטוריום" - אולם המופעים והתרבות בקיבוץ סאסא. צילום: קיבוץ סאסא

09:50 - מחבלי חיזבאללה ירו טיל נ"ט לעבר קיבוץ סאסא שבגליל, בצה"ל השיבו בארטילריה, לא דווח על נפגעים

09:10 - מועצת הביטחון של האו"ם תכנס דיון מיוחד על איום החות'ים מתימן

09:00 - דיווח במצרים: עצם זר שטס בשמיים סמוך לדהב שלחופי ים סוף, יורט על ידי המצרים

08:35 -  שר החוץ הבריטי דייוויד קמרון ושרת החוץ של גרמניה אנלינה ברבוק פרסמו מאמר משותף ב"סאנדיי טיימס" הבריטי, ובו השיבו לביקורת שמטיחים בהם גורמים באירופה ובעולם בשל הימנעותן של לונדון וברלין מהתמיכה בקריאות להפסקת אש מיידית. לדבריהם, "היעד שלנו לא יכול להיות פשוט לסיים את הלחימה היום. הפסקת האש צריכה להישמר ימים, שנים, דורות. לפיכך אנחנו תומכים בהפסקת אש, אבל רק אם היא יציבה". (ynet)

07:45 - ראש המוסד לשעבר, יוסי כהן לגלצ: "מאמין באמונה שלמה שללא מאמץ קרקעי לא הייתה מתרקמת עסקת חטופים כלשהי בעבר וגם לא כזאת שמייחלים אליה בעתיד. ישראל צריכה לאמץ גישה אקטיבית שתביא בסוף לעסקה. המצרים משולבים מהיום הראשון, למיטב הבנותי וידיעותי הם וקטאר יתמכו בעסקאות נוספות" >> לדיווח המלא

07:30 - בכירים בממשל האמריקני שוקלים תקיפות נגד המורדים החות'ים בתימן, בעקבות המתקפות שלהם נגד ספינות בים האדום. כך דיווח אתר "פוליטיקו" >> לדיווח המלא

07:00 - קבינט ניהול המלחמה התכנס הלילה בקריה בתל אביב כדי לדון בצעדים הבאים ליישום מטרותיה מול עזה ולבנון. בהשתתפות ראה"מ נתניהו, שר הביטחון גלנט, השרים בני גנץ וגדי איזנקוט, הרמטכ"ל וראש השב"כ.

06:00 - הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל: רס"ר (מיל׳) יוסף אבנר דורן, בן 26, מירושלים, לחם במסגרת יחידת הניוד המבצעי (הבלנ"ם), שירת כלוחם איסוף ייעודי בשייטת 13, נפל אתמול בקרב בצפון רצועת עזה. רס"ל (מיל') שלו זלצמן, בן 24, מרמת ישי, לוחם בגדוד 6623, עוצבת 'חוד החנית' (55), נפל אתמול בקרב בדרום רצועת עזה.

בנוסף, לוחם (מיל') ביחידת הניוד המבצעי (הבלנ"ם) מחטיבת המרום, נפצע באורח קשה אתמול בקרב בצפון רצועת עזה. כמו כן, קצין ושלושה לוחמים במילואים בגדוד 6623, עוצבת חוד החנית (55), נפצעו באורח קשה אתמול בקרב בדרום רצועת עזה.

מלחמת חרבות ברזל צה"ל עזה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד