ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
"טיל לא מבדיל בין ערבי ליהודי"

בן דודו של החטוף שנהרג: "היו לו תוכניות להתחתן בקיץ הקרוב"

עלא, בן דודו של סאמר טלאלקה שנחטף ונורה בשוגג ע"י כוחות צה"ל: "יכולנו להיות במקום שמח, במידה והתנהלות צה"ל הייתה בהתאם לנוהל שצפוי מהם"

בן דודו של החטוף שנהרג: "היו לו תוכניות להתחתן בקיץ הקרוב"
חיילי צה"ל בעזה צילום: פלאש 90

טרגדיה קשה פורסמה בסוף השבוע זאת בדבר יותם חיים, אלון שמריז וסאמר טלאלקה, שלושה מהחטופים הישראלים, שנהרגו בשוגג על ידי כוחות צה"ל בשטחי הרצועה. עלא טלאלקה, בן דודו של סאמר, הגיב על הבשורה העצובה אצל אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM. 

"ההודעה שקיבלה המשפחה היא מאוד טרגית", אמר טלאלקה, והוסיף: "אחד הדברים ואחד הסיוטים שחוותה המשפחה שביום שישי, ביום קבלת ההודעה, זה יום ההולדת של אימא. זה היה צירוף מקרים בין יום הולדת לבין הודעה טרגית על מותו של סאמר".

עוד אמר: "אפילו ב-72 ימים שהוא היה בשבי, היא תמיד תכננה איך לקבל אותו. זאת תחושה מאוד קשה. מאז קבלת ההודעה עד הרגע הזה, היא מרחפת באוויר, היא לא נמצאת ברמה שהיא מודעת למה שקורה מסביבה. ייקח לה המון זמן להשתקם נפשית, רגשית, ולקבל את אי קיומו של סאמר בבית. היו לו תוכניות להתחתן בקיץ הקרוב".

מה סיפרו לכם מהצבא?

"בקבלת ההודעה, גורמי הביטחון מסרו שהוא נורה בשוגג מאש צה"ל. אבל אני חושב שההתייחסות שלנו הייתה יותר לעבד את הטראומה, את הכאב, את הכעס ואחרי זה להתעסק בכל הנושאים של איך נהרג ומי אשם ומי לא. ככל שהתחקיר מתקדם אנחנו רואים עוד פרטים".

לדבריו, "במקום שנהיה במקום הזה של סאמר שאיננו, היינו יכולים להיות במקום אחר של שמחה, במידה וההתנהלות של צה"ל הייתה בהתאם לחוקים ובהתאם לנוהל שצפוי מהם. אני מודע שכבר מיום שישי, ממסירת ההודעה, כבר נמסר להורים שסאמר נהרג מאש צה"ל, יתקיים תחקיר בנושא. מאז הנושא של החטיפה היינו בקשר ישיר עם כל גורמי הביטחון, במיוחד צה"ל והמשטרה. הגוף שהיה אמור להגן ולהחזיר את סאמר לחיק המשפחה, זה הגוף שגזל ממנו את החופשיות, במיוחד כשסאמר כבר יצא מהשבי עם שני החברים האחרים ונשם את החופשיות לרגעים קטנטנים ואז נגזלה ממנו כל החופשיות".

"מבחינתי ומבחינת שאר בני המשפחה, אני חושב שמה שהתנהל בשדה הקרב היה טעות חמורה שגזלה מהחטופים את חייהם. גם כאן צריך להפיק את כל הלקחים בנושא הזה", הוסיף. 

לקראת סיום השיחה, ציין: "מאז פרוץ המלחמה, היו שתי סיסמאות - קודם כל להחזיר את הביטחון למדינה, נקודה שנייה להחזיר את החטופים, אבל בימים האחרונים אנחנו רואים חטופים חוזרים בתור גופות".

"אני חושב שעד היום התושבים לא כל כך מרגישים את הביטחון שהממשלה שידרה, זה מצד אחד. מצד שני, גם נושא ההתייחסות של הממשלה לחברה הערבית והבדואית בפרט, הממשלה צריכה להתייחס אלינו בתור חברה ערבית שאנחנו חברה בלתי נפרדת מכלל החברה וצריכים לקבל את היחס בהתאם, אנחנו באותו גורל ובאותו צד. אנחנו כן אזרחים וכל טיל שיוצא לא מבדיל בין ערבי ליהודי", הבהיר. 

עזה חמאס שחרור חטופים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד