כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
אלו היו התנאים בשבי

האיום על החטופה רגע לפני ששוחררה: "אנחנו נחזור"

שתי חטופות ששוחררו לפני כשלושה שבועות במסגרת העסקה, התראיינו לתקשורת האמריקנית ותיארו את שעבר עליהן בשבי. אחת מהן מספרת כי רגע לפני השחרור, אמר לה אחד המחבלים: "אל תחזרי למקום כל כך קרוב לעזה. תלכי לתל אביב או מקום רחוק יותר – כי אנחנו נחזור. היא השיבה לו: "בפעם הבאה שתבואו, אל תזרקו רימון, פשוט תדפקו בדלת"

האיום על החטופה רגע לפני ששוחררה: "אנחנו נחזור"
שחרור חטופים מעזה צילום: פלאש 90

חן גולדשטיין אלמוג שנחטפה עם שלושה מילדיה – אגם, גל וטל – מקיבוץ כפר עזה ב-7 באוקטובר, כשבעלה נדב ובתה הבכורה ים נרצחו. חן ושלושת ילדיה שוחררו במסגרת העסקה עם חמאס. בריאיון ל'ניו יורק טיימס' סיפרה חן שכשתקופת השבי הגיעה לסיומה, אחד החוטפים איים עליה: "אל תחזרי לקיבוץ שלך, אל תחזרי למקום כל כך קרוב לעזה. תלכי לתל אביב או מקום רחוק יותר – כי אנחנו נחזור. חן השיבה לו: "בפעם הבאה שתבואו, אל תזרקו רימון, פשוט תדפקו בדלת".

חן סיפרה על שיחות שניהלה עם שוביה, בהן סיפרו לה על משפחותיהם, חייהם והסכנה הקיצונית שכולם עמדו בפניה. אחד מהמחבלים אף התנצל בפניה על רצח בעלה ובתה בידי מחבלי חמאס, ואמר כי זו הייתה טעות שנוגדת את הקוראן. חן העידה שהיא וילדיה לא ספגו התעללות פיזית, אך במהלך תקופת השבי עברו ממקום ומקום ופגשו חטופים אחרים שעברו התעללות, בהם נשים שנפגעו.

עוד היא סיפרה שהוחזקה עם ילדיה לרוב בחדר בדירה, כשהחלונות היו סגורים כמעט תמיד, למעט זמן קצר בשעות הבוקר המוקדמות. בין המקומות שאליהם הועברו היו דירות נוספות, מנהרות, מסגד וסופרמרקט הרוס. חן, עובדת סוציאלית, אמרה בריאיון שהיא יודעת כיצד להחזיק אנשים בשיחות ארוכות, וכך עשתה עם שוביה במטרה לשמור על ילדיה בטוחים. החטופים ששמרו עליהם לימדו את בנה גל 250 מילים בערבית כדי להעסיק אותו. ברוב הימים הם אכלו פיתות עם גבינה, ובימים הראשונים היו גם מעט ירקות.

חן ציינה כי החוטפים לא אהבו כשילדיה בכו, וביקשו מהם להפסיק מיד. "אם לרגע הייתי יושבת ושוקעת במחשבות, השובה הראשי היה שואל אותי מה אני חושבת. לא יכולתי לזוז בלי שאחד החמושים ילווה אותי. פעם אחת שני בניי התווכחו, והשובה צעק על אחד מהם. זה היה מפחיד".

בתוך כך, ירדן רומן גת, שנחטפה לעזה ושוחררה בעסקת שחרור חטופים תמורת מחבלות וקטינים, סיפרה בריאיון לתוכנית "60 דקות" ברשת CBS האמריקנית על חטיפתה, תקופת השבי והמשך המאבק שלה לשחרור כל החטופים. היא נשאלה על ההחלטה למסור את בתה גפן בת ה-3 לאחיה אלון, בזמן שניסו לברוח מהמחבלים. "להשאיר אותה איתי משמעו או ששתינו נמות או שנגיע לעזה", אמרה.

היא הסבירה שהחליטה להתראיין בגלל שכרמל, אחותו של בעלה אלון, ורבים אחרים עדיין מוחזקים בשבי, ויש לפעול בכל דרך לשחרורם. ירדן, אלון וגפן נחטפו מבית הוריו בבארי. לאחר שהחוטפים הכניסו אותם למכונית הם הצליחו לקפוץ ממנה והחלו לברוח. בהחלטה מהירה, ירדן העבירה את גפן לידי אלון, שהצליח לרוץ מהר יותר ולחמוק מידי המחבלים. ירדן שוחררה במסגרת הפעימה השישית של עסקת החטופים ב-29 בנובמבר.

שחרור חטופים עזה חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד