כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
האסון בעזה

החטוף ששהה עם שלושת החטופים: "ניחמנו זה את זה"

החטוף התאילנדי ששוחרר לאחר ששהה עם החטופים הישראלים שנהרגו מספר כי "לא הצלחנו לצאת מהמנהרות". עוד תיאר החטוף כיצד השלושה חיזקו אותו בשבי ואיך חוו יחד את ההפגזות של צה"ל

החטוף ששהה עם שלושת החטופים: "ניחמנו זה את זה"
מסוקים בשמי עזה צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

ויצ'יאן טמטונג, ששוחרר אחרי 51 יום, הוחזק עם שלושת הישראלים שנהרגו מאש צה"ל. בריאיון ל'חדשות 12' עוד בטרם האסון הנורא סיפר על השהות עם השלושה. יחד עם זאת, לאחר שתוחקר על ידי הרשויות, רק שתיים מתוך שלוש משפחות החטופים ששהו עימו עודכנו במצב יקיריהן.

החטוף המשוחרר סיפר כי הוא והשלושה ניסו לצאת החוצה יחד עם השומרים, אך הוחזרו בשל ההפצצות. השומרים אמרו: "אנחנו לא יכולים לעלות בגלל הפגזות הצבא שלכם". החטוף הוסיף: "החוטף אמר לנו - 'אנחנו לא יכולים לצאת, בום בום' - והצביע למעלה".

טמטונג סיפר אף כי החטיפה הייתה אלימה, אבל מהרגע שהורדו הארבעה למנהרות השתנה היחס אליהם ונעשה טוב יותר. סאמר, שנהרג אף הוא מאש צה"ל, שימש כמתורגמן בין ארבעת החטופים לשומרים החטוף המשוחרר סיפר: "הישראלי דיבר את שפתם. הוא זה שבדרך כלל דיבר עם חמאס ועם הישראלים".

שלושת החטופים שנורו למוות בשוגג.

טמטונג תיאר כיצד שלושת הישראלים עודדו אותו: "כיוון שאני לא יודע לדבר עברית, היו ימים שהחטופים באו אליי ועשו תנועות ידיים, אמרו לי להמשיך להילחם. ניחמנו זה את זה, החזקנו ידיים, אחזנו זה בכתפו של זה".

עוד הוסיף טמטונג: "בשבועיים הראשונים סבלתי ממיגרנה ונראיתי כמו משוגע. דיברתי לעצמי והלכתי הלוך ושוב עד שמחבלי חמאס אמרו לי להפסיק".

חמאס עזה תאילנד שחרור חטופים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד