כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
האיום החות'י

כעס במפרץ על ארה"ב: "מוכנים לתת לאיראן את מה שהיא מבקשת"

בסעודיה ישנו חשש מפני תגובה אמריקנית משמעותית לאיום החות'י, שעשויה לגרור אותה בעל כורחה למעגל האש. מנגד, גורם באמירויות מתח ביקורת על האמריקנים: "נראה שהאמריקנים תמיד מוכנים לתת לאיראן את מה שהיא מבקשת"

כעס במפרץ על ארה"ב: "מוכנים לתת לאיראן את מה שהיא מבקשת"
מחבלי החות'ים משתלטים על ספינה צילום: דוברות החות'ים

במדינות המפרץ קיימים רגשות מעורבים באשר לחות'ים ולמעורבותם במלחמה נגד ישראל. כתב 'כאן 11' רועי קייס מדווח הערב (מוצ"ש) על חשש בסעודיה מפני תגובה אמריקנית שתגרור את המדינה בעל כורחה לתוך האש.

יחד עם זאת, באיחוד האמירויות ישנה ביקורת כלפי ארה"ב על המדיניות בה נקטה בשנים האחרונות כלפי החות'ים. גורם אמריתי אמר לרועי קייס כי "צדקנו לגבי האיום החות'י כבר לפני שנים. נראה שהאמריקנים תמיד מוכנים לתת לאיראן את מה שהיא מבקשת, ואף יותר". יחד עם זאת, גורם בדרום תימן המתנגד לחות'ים הצטרף אף הוא והביע ביקורת על שתיקת העולם ביחס לאיום.

הדיווח של רועי קייס בכאן חדשות
אתמול עידכן ארגון הסחר הבריטי כי נבדק דיווח על אירוע חריג שאירע כ-50 קילומטרים מנמל מוח'א התימני, זאת כאשר האירוע המדובר הוא המתקפה השלישית באותה יממה של החות'ים על ספינות.

כזכור, דובר הח'ותים הודיע כי החות'ים יתקפו כל ספינה שתפליג לעבר ישראל ולא משנה מאיזו מדינה. בנוסף, הבהיר כי בכוונתם לאפשר מעבר של ספינות אשר יעבירו סיוע הומניטרי לעזה בלבד, ושיגר אזהרה לחברות וספינות שלא להגיע לנמלים בישראל.

בכיר החות'ים, מוחמד אל-בוח'יתי אמר היום: "נמשיך לפגוע בעומק ישראל, הפעילות שלנו תתרחב - אם התוקפנות בעזה תימשך. הצלחנו לעצור כמעט לחלוטין את קו השילוח לישראל דרך ים סוף והחלטנו למנוע הגעה של סחורות אמריקניות לתימן".

חמאס מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד