כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
שאלת היום שאחרי

סעודיה: "ביכולתה של הרשות הפלסטינית לנהל את עזה"

שר החוץ הסעודי התבטא באופן חריג ואמר כי "ביכולתה של הרשות הפלסטינית לנהל את עזה, מכירים את היכולת שלה בניהול הגדה", זאת כאשר שאלת היום שאחרי בעזה מרחפת באוויר - ובישראל מתנגדים לניהול עזה על ידי הרשות

סעודיה: "ביכולתה של הרשות הפלסטינית לנהל את עזה"
הממשלה הפלסטינית ברמאללה צילום: פלאש 90

סעודיה מעבירה לאחרונה מסרים על כך שהיא מעוניינת שהרשות הפלסטינית תשלוט בעזה, זאת כאשר אחת האפשרויות ל"יום שאחרי" בעזה היא שיקומה על ידי מדינות מוסלמיות מתונות, בהן סעודיה עצמה.

שר החוץ הסעודי פייסל בן פרחאן אמר אתמול באופן פומבי כי "ביכולתה של הרשות הפלסטינית לנהל את עזה. כולם מכירים את היכולת ואת הכוח שלה בניהול הגדה והיא עשתה עבודה נפלאה - למרות האתגרים".

עוד הוסיף כי "אין הצדקה לא לקרוא להפסקת אש בעזה. אם יש נתיב למדינה פלסטינית, הרשות הפלסטינית יותר ממסוגלת לספק את הסמכויות בעבורה". יחד עם זאת, גורם סעודי הוסיף לחדשות 12 כי "ערב הסעודית וארה"ב לוחצות לכך שהרשות הפלסטינית תשלוט מבחינת הריבונות והביטחון בעזה אחרי המלחמה. סעודיה פתוחה לדיאלוג, אבל דבקה בפתרון שתי המדינות".

עוד הוסיף הגורם הסעודי: "אנחנו מחפשים פתרון צודק לכולם, כי הוא מבטיח ביטחון ושגשוג לאזורנו. אתם קרובים מאוד לגבולותינו ואנחנו חולקים איתכם מטרות משותפות באזור. המכשול העיקרי הוא פתרון שתי המדינות. לא יהיה ביטחון ברצועה - אלא עם פתרון מדיני".

חמאס עזה הרשות הפלסטינית סעודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד