כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
הטרגדיה והתגובות

אביו של החטוף: "צריך לחבק את החיילים היורים, הם לא עשו את זה בכוונה"

לאחר התקרית הנוראה שבה הרגו חיילי צה"ל בטעות 3 חטופים ישראלים, אמרה רז בן-עמי, שבעלה אוהד עדיין חטוף בעזה: "אני חזרתי, אבל כל דקה היא קריטית". קרא לממשלה להתעורר. אלי שתיוי, שבנו עידן חטוף: "צריך לחבק את החיילים היורים, הם לא עשו את זה בכוונה"

אביו של החטוף: "צריך לחבק את החיילים היורים, הם לא עשו את זה בכוונה"
פעילות הכוחות בעזה צילום: דובר צה"ל

בני משפחות החטופים התכנסו הערב בכיכר החטופים בתל אביב בעקבות האסון אתמול בשג'אעיה, שבו כוח צה"ל ירה למוות בשוגג בשלושה חטופים יותם חיים, אלון שמריז וסאמר טלאלקה. השלושה הצליחו להימלט משוביהם או ננטשו עלידיהם. השלושה נורו אף שצעדו לעבר הכוח בלי חולצות, כשאחד מהם מנופף בדגל לבן, וקראו "הצילו". רז בן עמי, ששוחררה משבי החמאס ובעלה אוהד מוחזק עדיין בעזה אמרה הערב: "התחננתי בפני הקבינט, וכולנו הזהרנו שלחימה עשויה לפגוע בחטופים".

בן עמי אמרה: "החטופים חווים שם תופת ונמצאים בסכנת חיים ממשית, כל דקה היא קריטית. פעולה צבאית בלבד לא תציל את חייהם. הפסיביות של קבינט המלחמה לא תביא להחזרת החטופים בחיים. הציגו מתווה להחזרת החטופים עכשיו, ורתמו את העולם אני מתחננת אליכם".

מתן, חברו של אלון שמריז ובן דודם של גלי וזיו ברמן מכפר עזה שעדיין חטופים בידי חמאס, אמר כי את התחושה שהוא חש כעת לנוכח האירוע בשג'אעיה קשה להסביר. "הם היו כל כך קרובים למי שהיה אמור להושיע אותם. עצוב להגיד, אבל זה אות החיים הראשון שקיבלנו למעשה מאלון. כמה קרוב, ככה רחוק".

אלי שתיוי, שבנו עידן חטוף בעזה, אמר כי הכעס שלו אינו מופנה לצבא. "צר לי על החיילים שעשו את זה, כי הם מרגישים נורא. צריך לחבק אותו, הוא לא עשה את זה בכוונה".

שתיוי אמר. "אני רוצה שבעסקה הבאה המשא ומתן יהיה על כולם, לא פעימות. אנחנו דורשים את כולם. אני כל הזמן מדמיין שהבן שלי צועק מרחוק - אבא תעזור לי. אנחנו חסרי אונים, לא יכולים לעזור, אבל עושים את הכול מפה".

עזה חמאס שחרור חטופים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד