כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
עדכונים שוטפים

חטופה - נרצחה בשבי; לוחם נהרג בעזה; לוחם נהרג בצפון

החטופה ענבר היימן נרצחה בשבי | לוחם צה"ל בן 53 נהרג מכטב"מ מתאבד בצפון | לוחם בן 24 נהרג בעזה | צה"ל ביצע תקיפה נרחבת בלבנון אחרי שבוצעו מספר שיגורים לעבר הגליל | לוחמי ההגנה האווירית יירטו כלי טיס עוין שחצה  מלבנון לשטח ישראל. כמו כן, זוהה כלי טיס עוין נוסף שחצה ונפל במרחב מרגליות

חטופה - נרצחה בשבי; לוחם נהרג בעזה; לוחם נהרג בצפון
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל

בצה"ל ממשיכים לתחקר את האסון בעזה במהלכו נורו למוות בשוגג שלושה חטופים ישראלים. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "זוהי טרגדיה קשה מנשוא. אני מחזק את לוחמינו האמיצים שחדורים במשימה הקדושה של השבת חטופינו, גם במחיר חירוף נפשם". צה"ל השלים תקיפה נוספת של שורת מטרות טרור של ארגון חיזבאללה בשטח לבנון. כמו כן, בשעות האחרונות נשמעו אזעקות בגליל וזוהו מספר שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל.

כל העדכונים:

23:21 - תיעוד: ראש הממשלה בנימין נתניהו הערב בפתח קבינט לניהול המלחמה, בקריה בתל אביב.

נתניהו בפתח הקבינט לניהול המלחמה, בקריה בתל אביב
צילום: עומר מירון /לע"מ.

23:05 - כוחות צה״ל פועלים בעיר טול כרם בפעילות מעצרים. דווח ערבי על שני מחבלים פצועים במחנה הפליטים נור א שמס בעיר.

22:49 - חמאס בהודעה רשמית: מוכנים למו״מ לשחרור חטופים רק בתנאי שתופסק לגמרי "התוקפנות נגדנו". כלומר הפסקת אש כוללת.

22:42 - קבינט המלחמה מתכנס כעת לדיון על התנעת עסקת חטופים חדשה. ראש המוסד דדי ברנע ששב מאחת מבירות אירופה מפגישה עם ראש ממשלת קטאר, יעדכן את חברי הקבינט בהתפתחויות.

22:14 - אזעקה במפלסים - עוטף עזה.

22:01 - שר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין יודיע במהלך ביקורו הקרוב בישראל על מבצע להגנה על השייט בים האדום מפני איום החות'ים

21:45 - נתניהו: "אנחנו מנהלים מו"מ לשחרור חטופים גם בדרך נוספת - בדם ואש ותמרות עשן".

21:41 - נתניהו: "כשנסיים את חיסול החמאס לא נשאיר את גבול הצפון כמו שהוא. זה ייפתר באחת משתי דרכים: או מדינית או בדרך אחרת".

21:39 - השר גנץ: "נמצה כל דרך להשיב את החטופים הביתה, אין דרך שלא נפעיל כדי לעשות זאת".

21:34 - גלנט: "חמאס מבין רק כוח - אם היינו נשארים על הגדר דבר לא היה קורה". עוד אמר שר הביטחון: "המלחמה תהיה ארוכה וממושכת, האמת נמצאת איתנו".

21:32 - שר הביטחון גלנט: "כשר הביטחון אני נושא באחריות לכל מה שקורה במלחמה הזו, גם להישגים וגם לכשלונות וגם לטעויות הקשות. כך גם באירוע של אתמול שאליו הגענו כתוצאה משגיאות קשות". הוא הוסיף ועדכן כי "צה"ל סיים תחקיר ראשוני, המסקנות הועברו אל המפקדים בשטח".

21:28 - נתניהו: "הוויכוח בין חמאס לפת"ח זה לא אם לחסל את מדינת ישראל - אלא איך לעשות זאת. לא אתן שנחליף את חמאסטן בפתחסטן, שנחליף את חאן יונס בג'נין, שנחזור לאוסלו". לדבריו, "הניצחון יקח זמן אבל אנחנו נחושים להמשיך עד הסוף. שום דבר לא יעצור אותנו". עוד הוסיף: "אחרי חיסול חמאס, עזה תהיה מפורזת ובשליטה ביטחונית של ישראל".

21:27 - נתניהו על המו״מ לשחרור חטופים: "בלי הלחץ הצבאי - אין לנו כלום". עוד אמר: "אנחנו נחושים מאי פעם להמשיך עד הסוף, ואני עומד על כך גם הערב".

21:25 - נתניהו: "הלחץ הצבאי הכרחי גם לשחרור החטופים וגם לניצחון במלחמה".

21:24 - נתניהו על הטרגדיה בעזה: "האסון הזה שבר את הלב לאומה כוחה, ליבנו יוצא אל המשפחות"

21:22 - ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים: "במלחמה הזאת על קיומנו חייבים להמשיך עד הסוף".

21:20 - דובר צה"ל: צה"ל יירט לפני זמן קצר טיל קרקע-אוויר ששוגר לעבר כלי טיס מאויש מרחוק של חיל האוויר בשטח לבנון. הכלי לא נפגע והמשיך במשימתו והטיל לא חצה לשטח ישראל.

21:06 - מועצת רמת ישי מודיעה: רס"ל במיל' שלו זלצמן, בן 24, לוחם בחטיבת הצנחנים נהרג בקרב ברצועת עזה.

20:54 - החות'ים: "הפעילות שלנו תתרחב. הצלחנו לעצור את קו השילוח לישראל דרך ים סוף והחלטנו למנוע הגעה של סחורות אמריקניות לתימן".

20:46 - שר הביטחון יואב גלנט הצטרף לשרים בני גנץ וגדי איזנקוט והגיע אף הוא לפגוש את נציגי משפחות החטופים בכיכר החטופים.

20:40 - עוד ‏מהצהרת דובר צה"ל: "החטופים עשו הכל כדי שנציל אותם. לא היינו מוכנים לתרחיש ששבויים שלנו יצאו לעבר כוחותינו. מדובר בתקלה בתנאים לא פשוטים באזור בו ישנם הרבה היתקלויות עם מחבלים".

20:38 - דובר צה"ל הגרי במסיבת העיתונאים היומית: "מה שהביא לכך שהחטופים ברחו או ננטשו זו הפעולה הקרקעית. צריך לנצל את ההזדמנויות שהפעולה הזו מביאה".

20:30 - יגיל יעקב, בן 13, ששוחרר משבי חמאס לאחר 52 יום, בשחזור מצמרר של הסרטון שפורסם ע"י הג'יהאד האיסלאמי בתחילת נובמבר: "אני מתגעגע בטירוף לאבא שלי וגם לכל החברים מהקיבוץ שנשארו בעזה. אני רוצה להגיד לביבי שאני צריך מאוד את אבא שלי בבית. אני מחכה לו כדי לחגוג את בר המצווה שלי. ככל שעובר הזמן הוא וכל החברים שנמצאים שם בסכנה גדולה יותר. לא משאירים חטופים בשטח".

יגיל יעקב קורא לעסקת חטופים - \"מתגעגע בטירוף לאבא שלי\"

20:27 - דובר צה"ל דניאל הגרי בהצהרה: ״נמשיך לתחקר את אירוע הירי בשג׳עיה עד תום. זו לחימה מורכבת עם מאפיינים חסרי תקדים שטרם התמודדנו איתם".

20:18 - דוברות בית החולים סורוקה בבאר שבע: מתחילת הלחימה פונו לסורוקה 2,188 נפגעים בדרגות חומרה שונות. במהלך היממה החולפת פונו לסורוקה 24 נפגעים, מתוכם 3 במצב קשה.

מצבם של 6 פצועים במצב קשה השתפר בימים האחרונים, והם מועברים מהמחלקות לטיפול נמרץ למחלקות אשפוז כירורגיות. נכון לעכשיו מאושפזים בבית החולים במחלקות השונות, 59 פצועים, 16 מהם במצב קשה.

20:02 - במסמך שגיבשו בצה"ל נכתב כי התושבים יוכלו לחזר מבלי לוותר על מימון השהייה בבתי המלון מתוך כוונה לנסות להחזיר אותם לאזור | ראשי הרשויות זועמים ולא רק בגלל שהאיום לא הוסר >> לדיווח המלא

19:50 - צה"ל ושב"כ השלימו את הפעילות במרחב בית החולים 'כאמל אדואן' ששימש כמתחם של חמאס בג׳באליה | במבצע אותרו אמצעי לחימה ונעצרו כ-90 מחבלים >> לדיווח המלא

19:44 - לוחמי יחידת מגלן בשיתוף עם לוחמי שב"כ נלחמים בלב חאן יונס בשכונה בה גדל יחיא סינוואר, ראש הזרוע המדינית של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. באחד הקרבות פעלו הלוחמים על הריסות אחד מבתיו בו התגורר בשנים האחרונות שהותקף אווירית בתחילת המלחמה. >> לדיווח המלא

19:38 - שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ יצטרפו להצהרתו של ראש הממשלה נתניהו הערב בשעה 21:00 בקריה בתל אביב.

בית לאהיא שבצפון הרצועה לאחר תקיפות צה\

19:35 - שרי הקבינט בני גנץ וגדי איזנקוט נענו לבקשת המשפחות ויפגשו עם נציגים הערב בשעה 20:00 בחדר המשפחות בכיכר החטופים.

19:13 - מועצת עמק הירדן: בדקות האחרונות נשמעו קולות עזים בעמק הירדן ומקורם בפעילות של חיל האוויר בגזרתנו. לאחר בדיקה מול כלל הגורמים עולה כי לא מדובר באירוע בעמק הירדן, או ביירוט בגזרת עמק הירדן. נציין כי אין שינויי בהנחיות פיקוד העורף לאזורנו. נמשיך לעדכן.

19:06 - הותר לפרסום: רס"ב במיל' יחזקאל עזריה הי"ד, בן 53, מפתח תקווה, לוחם שיריון בגדוד 129, חטיבה 8. נפל בפעילות מבצעית במרחב מרגליות.

כמו כן, באירוע זה נפצעו שני לוחמי מילואים בגדס״ר 6609, חטיבת אלכסנדרוני (3), באורח קשה וקל. בנוסף, קצין שיריון מגדוד 7016, חטיבת קרייתי (4), נפצע באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה. הפצועים פונו לבית החולים ומשפחותיהם עודכנו.

18:58 - הרמטכ"ל הרצי הלוי מתייחס בפיקוד הדרום לאסון הרג החטופים: "צה"ל, ואני כמפקדו, אחראיים על מה שקרה, ונעשה הכל בכדי למנוע הישנותם של מקרים כאלה בהמשך הלחימה".

18:43 - נשיא המדינה יצחק הרצוג: "האירוע הטראגי בו נהרגו יותם חיים, סאמר טלאלקה ואלון שמריז מותיר אותנו הלומי כאב וצער. אני מבקש לחזק ולחבק את חיילינו שנלחמים בשדה קרב מורכב ביותר. אנחנו סומכים עליכם, בוטחים בכם, ומצדיעים לכם".

18:39 - אזרחים מדווחים על יירוטים בשמי הכנרת.

יירוט מעל הכינרת - שימוש לפי סעיף 27א

18:15 - ענבר היימן בת ה-27 מחיפה שהייתה חטופה בעזה מאז 7/10 נרצחה בשבי. כרגע לא תתקיים הלוויה אבל המשפחה כן יושבת שבעה ברחוב חדרה בעיר פתח תקווה. יהי זכרה ברוך. >> לדיווח המלא

18:12 - ערוץ אל-ערביה: מקור בחמאס מסר כי לא נסגרה הדלת לעסקת שחרור חטופים מלאה, אך חמאס הודיע למתווכים את התנאי שלו לחידוש המשא ומתן - הפסקת אש מלאה.

18:10 - בשל המצב הביטחוני, פיקוד העורף קבע את ההנחיות הבאות מיום שבת, 16 בדצמבר 2023, בשעה 19:00 ועד ליום שני, 18 בדצמבר 2023, בשעה 18:00.

17:50 - השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: "יחד עם כל עם ישראל ליבי עם משפחות החטופים אשר נהרגו בשוגג מירי של כוחות צה"ל ברצועה. זוהי טרגדיה נוראית, אשר לא הייתה צריכה לבוא לעולם. אני מרכין את ראשי ומחזק את ידי כוחות צה"ל שלוחמים בעזה ומכים בחמאס".

17:45 - רז בן עמי ששוחררה משבי חמאס אחרי 54 ימים בהצהרת משפחות החטופים: "כולנו הזהרנו שלחימה עלולה לפגוע בחטופים. לצערי צדקתי. אני ניצלתי אך אם המתווה היה נדחה בשבוע, אולי לא הייתי פה".

17:35 - ארה"ב יירטה בים האדום 14 כטב"מים ששיגרו המורדים החות'ים.

17:30 - 10 רקטות וטילי נ"ט שוגרו לאורך היום מלבנון למרחב הגבול בצפון.

תקיפה בח\

מלחמת חרבות ברזל צה"ל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד