ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
אחרי האיום על ישראל

בפעם השלישית ביממה: ספינה הותקפה סמוך לחופי תימן

תוך יממה אחת בלבד התקיפו החות'ים שלוש ספינות, והיום ארגון הסחר הבריטי דיווח על תקרית שנבחנת סמוך לחופי תימן. מוקדם יותר הותקפו שתי ספינות נוספות באזור

בפעם השלישית ביממה: ספינה הותקפה סמוך לחופי תימן
אילוסטרציה צילום: unsplash

ארגון הסחר הבריטי עידכן היום (שישי) כי נבדק דיווח על אירוע חריג שאירע כ-50 קילומטרים מנמל מוח'א התימני, זאת כאשר האירוע המדובר הוא המתקפה השלישית ביממה האחרונה של החות'ים על ספינות.

מוקדם יותר הותקפה מיכלית שנשאה דגל ליבריה, מה שגרם לשריפה בסיפונה, גם זאת סמוך לחופי תימן. חברות ספנות גרמנית דיווחה אף היא על תקיפה של ספינה סמוך לחופי תימן, ללא נפגעים.

לפני מספר ימים עידכן דובר המורדים החות'ים בתימן, יחיא סריע, שהם תקפו בטיל ימי ספינה נורבגית, שהיתה בדרכה לישראל. הדובר החות'י הוסיף שביומיים האחרונים הם מנעו מעבר של ספינות שלע נענו לאזהרות שלהם, מבלי לפגוע בהן והדגיש שהם פגעו בספינה הנורבגית לאחר שהצוות שלה סרב להקשיב לאזהרות.

כזכור, דובר הח'ותים הודיע כי החות'ים יתקפו כל ספינה שתפליג לעבר ישראל ולא משנה מאיזו מדינה. בנוסף, הבהיר כי בכוונתם לאפשר מעבר של ספינות אשר יעבירו סיוע הומניטרי לעזה בלבד, ושיגר אזהרה לחברות וספינות שלא להגיע לנמלים בישראל.

ספינות חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד