ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
עדכונים שוטפים

גופות חטופים חולצו, שלושה לוחמים נפלו | ראש אמ"ן: "זו מערכה רב זירתית"

צה"ל הודיע על נפילתם של שלושה לוחמים בקרבות העזים בעזה | קודם לכן הותר לפרסום כי חולצו גופותיהם של שלושה חטופים - שני חיילים ואזרח | ראש אמ"ן קיים הערכת מצב בשכונת רימאל: "להמשיך ללחוץ על האויב. זו מערכה רב זירתית ויש לה עוד הרבה חודשים קדימה"

גופות חטופים חולצו, שלושה לוחמים נפלו | ראש אמ"ן: "זו מערכה רב זירתית"

צה"ל חילץ מעזה את גופותיהם הלוחמים ניק בייזר ורון שרמן הי"ד שנחטפו לרצועה במתקפת הפתע. בנוסף, חולצה גם גופתו של החטוף אליה טולדנו הי"ד, תושב בני ברק שנחטף אף הוא ב-7 לאוקטובר. הותר לפרסום כי סמל עוז שמואל ארדי הי"ד, רס"ל במיל' שי אוריאל פיזם הי"ד ורס"ר במיל' תומר שלמה מיארה הי"ד נהרגו בקרבות בצפון ובדרום הרצועה.

ראש אמ"ן אלוף אהרון חליוה קיים הערכת מצב בשכונת רימאל בעיר עזה ואמר: "להמשיך ללחוץ על האויב, להמשיך להרוג אויב, להמשיך להרוס אויב. ותזכרו - היא מערכה רב זירתית ויש לה עוד הרבה חודשים קדימה".

עדכונים שוטפים:

15:51 - איתות לחיזבאללה: דובר צה"ל מעדכן כי מתחילת המלחמה ובמקביל ללחימה בגבול הצפון, כוחות צה״ל בסדיר ובמילואים מקיימים אימונים להעלאת הכשירות לתרחישים אפשריים נוספים בגבול הצפוני כחלק מתכנית "זמן יקר".

15:44 - המטח לקרית שמונה: סה"כ 13 שיגורים. 5 נפלו בשטחים פתוחים, 8 נוספים יורטו. ב"ה אין נפגעים בגוף.

15:23 - אזעקה בנירים - עוטף עזה.

15:07 - הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחתו. רס״ר (מיל׳) תומר שלמה מיארה הי"ד, בן 28, מנתניה, לוחם בגדוד ההנדסה 710, עוצבת ׳ראם׳ (179), נפל היום (ו’) בקרב בצפון רצועת עזה.

15:03 - השר בני גנץ במפגש עם פורום יישובי קו העימות: "אם העולם לא ירחיק את חיזבאללה מהגבול, ישראל תעשה זאת. אנחנו מוכנים לשיח מדיני אבל מוכנים גם למעשה צבאי כאן בצפון".

15:01 - אזעקות ביישובי הצפון: קריית שמונה, מרגליות, משגב עם, חניתה, תל חי.

14:57 - אזעקת צבע אדום נשמעה בחניתה שבגליל המערבי.

14:40 - גורם אמריקאי ל-AP: "טיל בליסטי שנורה משטח שבשליטת המורדים בתימן פגע היום בספינת משא עם דגל ליבריה בים האדום ליד מיצר באב אל-מנדב, וגרם לשריפה של כלי השיט".

14:36 - דיווחים בלבנון: צה״ל תוקף שוב יעדי חיזבאללה בדרום המדינה.

14:33 - תוך יממה אחת בלבד התקיפו החות'ים שלוש ספינות, והיום ארגון הסחר הבריטי דיווח על תקרית שנבחנת סמוך לחופי תימן. מוקדם יותר הותקפו שתי ספינות נוספות באזור. >> לדיווח המלא

14:29 - מרחב ממולכד הכולל בובות ילדים המחוברות לרמקולים ומשמיעות קולות בכי-כוח של צוות הקרב החטיבתי 261 חשף מארב של ארגון הטרור חמאס. >> לכתבה המלאה והתיעוד

14:13 - שתי אזעקות בדקות האחרונות בערב אל עראמשה בגליל.

13:46 - שרי הקבינט אישרו מעבר של סיוע הומניטרי לעזה גם דרך מעבר כרם שלום. השר בן גביר התנגד.

12:46 - כלי טיס של חיל האוויר תקף והשמיד מטרת טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בנוסף, לפני זמן קצר כלי טיס של חיל האוויר תקף מחבל שפעל בשטח לבנון סמוך למרחב זרעית. כמו כן, במהלך הבוקר כוחות צה"ל תקפו שני מחבלים חמושים שפעלו בשטח לבנון, סמוך למרחב יארון.

תקיפת צה\"ל בלבנון // דובר צה\"ל

12:30 - צה"ל השלים תקיפה של תשתיות טרור המשמשות את מנגנוני הביטחון של חמאס הממוקמות במרחב גבול רצועת עזה ומצרים | תיעוד

11:59 - הותר לפרסום: רס"ל (מיל') שי אוריאל פיזם, בן 23, מקיבוץ עין הנצי"ב, מפקד טנק בגדוד 9, עוצבת עקבות הברזל (401), נפל היום (שישי) בקרב בדרום רצועת עזה.

שי אוריאל פיזם הי"ד.

11:30 - החות'ים בתימן תקפו ספינה ששטה תחת דגל ליבריה (בבעלות גרמנית). שריפה פרצה בספינה, ללא נפגעים.

11:05 - היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן במסיבת עיתונאים בתל אביב: "יהיה מעבר לשלב שעיקרו חיסול ממוקד של הנהגת חמאס".

חלק ממחנה ג\

10:50 - ראש אמ"ן אהרון חליוה: "צריך להמשיך וללחוץ על האויב, המערכה רב זירתית ויש לה עוד חודשים קדימה".

10:20 - נשיא המדינה נועד עם היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית. בפגישתם דנו השניים, במאמצים המתמשכים להבטיח את שחרור החטופים, ולמוטט את החמאס. הנשיא הדגיש את מחויבתה של מדינת ישראל להשבת תושבי הדרום והצפון לחזור לביתם בביטחון.

הרצוג וג׳ייק סאליבן\\צילום: אבי קנר

בנוסף, שוחחו על חתירתה של איראן לערעור היציבות באזור, כולל עליית התקפות הטרור הפיראטיות מצד החות'ים בים האדום המהוות איום משמעותי על הסחר העולמי.

09:50 - הותר לפרסום: צה"ל חילץ את גופותיהם של החיילים החטופים ניק בייזר ורון שרמן הי"ד. בפעילות של לוחמים מחטיבה 551 ומיחידה 504 באגף המודיעין, בפיקוד אוגדה 162.

09:45 - כוחות צוות הקרב החטיבתי 188 השתלטו והשמידו את מפקדת גדוד ש'געייה של ארגון הטרור חמאס; צוותי הקרב של עוצבת הקומנדו וחטיבה 7 פשטו על תשתיות טרור וחיסלו מחבלים בלב העיר חאן יונס.

תקיפות צה\"ל

08:20 - דיווח: ארה"ב צפויה להכריז ביום שישי כי כוח משימה רב-לאומי מיוחד יחל לפעול בים האדום כדי להרתיע את החות'ים מהישנות של תקיפות נוספות - כך לפי שני גורמים ישראלים ואמריקנים

08:00 - יהדות ארצות הברית גייסה תרומות של יותר ממיליארד דולר למען ישראל, בהם כ-600 מיליון שגויסו על-ידי ארגון הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה מאז פרוץ המלחמה ברצועת עזה.

07:45 - היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן, ייפגש היום ברמאללה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, אחרי הביקור שערך אתמול בישראל והשיחות שקיים עם ראש הממשלה נתניהו וקבינט המלחמה.

הרס עצום בשכונת תל אל-הווא ברצועת עזה

07:30 - לאור הדיווחים כי ישראל מתכננת להציף את מנהרות חמאס במי ים, בכיר חמאס בלבנון, אוסמה חמדאן אמר הלילה: "המנהרות נבנו כך שיוכלו להתמודד בהצלחה עם ניסיון להציף אותן במים".

06:20 - גופתו של החטוף אליה טולדנו (28) ז״ל חולצה על ידי כוח צה״ל משטח רצועת עזה לשטח מדינת ישראל. בפעילות של לוחמים מחטיבה 551 ומיחידה 504 באגף המודיעין, בפיקוד אוגדה 162.

06:00 - הותר לפרסום: סמל עוז שמואל ארדי בן 19 מקיבוץ חצור, לוחם בגדוד ההנדסה 603 בעוצבת סער מגולן (7), נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

מלחמת חרבות ברזל צה"ל חמאס עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד