כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
עדכונים שוטפים

2 לוחמים נפלו ו-4 נפצעו קשה; 3 גופות חטופים חולצו מהרצועה

עוז שמואל ארדי ושי אוריאל פיזם נפלו בקרב בדרום רצועת עזה. בנוסף נפצעו ארבעה חיילים נוספים. כוחות צה"ל חילצו את גופתו של שלושה חטופים שנלקחו לרצועה ב-7 באוקטובר. יהדות ארצות הברית גייסה תרומות של יותר ממיליארד דולר למען מדינת ישראל | כל הדיווחים והעדכונים 

2 לוחמים נפלו ו-4 נפצעו קשה; 3 גופות חטופים חולצו מהרצועה

צה"ל חילץ מרצועת עזה את גופתו של אליה טולדנו הי"ד בן ה-28, שנחטף על-ידי חמאס ברעים ב-7 באוקטובר. בהמשך הודיע צה"לל על השבת גופותיהם של שני חטופים נוספים, (ראה עדכונים).

סמל עוז שמואל ארדי הי"ד (19) מקיבוץ חצור נהרג בקרב בדרום רצועת עזה. ארדי שירת כלוחם בגדוד ההנדסה 603 בעוצבת סער מגולן (7), הלוויתו תיערך בשעה 12:30 בבית העלמין בקיבוץ חצור.

בנוסף, לוחם במילואים בגדוד ההנדסה 710, עוצבת ׳ראם׳ (179) נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה. לוחם במילואים בגדוד 2855, עוצבת ׳חצי האש׳ (55), נפצע באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה.

כמו כן, קצין שיריון במילואים בגדוד 7029, עוצבת ׳ראם׳ (179), נפצע באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה. קצין בגדוד 51, חטיבת גולני, נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה.

עדכונים שוטפים:

11:59 - הותר לפרסום: רס״ל (מיל׳) שי אוריאל פיזם, בן 23, מקיבוץ עין הנצי״ב, מפקד טנק בגדוד 9, עוצבת עקבות הברזל (401), נפל היום (ו’) בקרב בדרום רצועת עזה.

שי אוריאל פיזם הי"ד

11:30 - החות'ים בתימן תקפו ספינה ששטה תחת דגל ליבריה (בבעלות גרמנית). שריפה פרצה בספינה, ללא נפגעים.

11:05 - היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן במסיבת עיתונאים בתל אביב: "יהיה מעבר לשלב שעיקרו חיסול ממוקד של הנהגת חמאס"

10:50 - ראש אמ"ן אהרון חליוה: "צריך להמשיך וללחוץ על האויב, המערכה רב זירתית ויש לה עוד חודשים קדימה".

10:20 - נשיא המדינה נועד עם היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית. בפגישתם דנו השניים, במאמצים המתמשכים להבטיח את שחרור החטופים, ולמוטט את החמאס. הנשיא הדגיש את מחויבתה של מדינת ישראל להשבת תושבי הדרום והצפון לחזור לביתם בביטחון.

הרצוג וג׳ייק סאליבן\\צילום: אבי קנר

בנוסף, שוחחו על חתירתה של איראן לערעור היציבות באזור, כולל עליית התקפות הטרור הפיראטיות מצד החות'ים בים האדום המהוות איום משמעותי על הסחר העולמי.

09:50 - הותר לפרסום: צה"ל חילץ את גופותיהם של החיילים החטופים ניק בייזר ורון שרמן הי"ד. בפעילות של לוחמים מחטיבה 551 ומיחידה 504 באגף המודיעין, בפיקוד אוגדה 162.

09:45 - כוחות צוות הקרב החטיבתי 188 השתלטו והשמידו את מפקדת גדוד ש'געייה של ארגון הטרור חמאס; צוותי הקרב של עוצבת הקומנדו וחטיבה 7 פשטו על תשתיות טרור וחיסלו מחבלים בלב העיר חאן יונס

תקיפות צה\"ל

08:20 - דיווח: ארה"ב צפויה להכריז ביום שישי כי כוח משימה רב-לאומי מיוחד יחל לפעול בים האדום כדי להרתיע את החות'ים מהישנות של תקיפות נוספות - כך לפי שני גורמים ישראלים ואמריקנים

08:00 - יהדות ארצות הברית גייסה תרומות של יותר ממיליארד דולר למען ישראל, בהם כ-600 מיליון שגויסו על-ידי ארגון הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה מאז פרוץ המלחמה ברצועת עזה.

07:45 - היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן, ייפגש היום ברמאללה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, אחרי הביקור שערך אתמול בישראל והשיחות שקיים עם ראש הממשלה נתניהו וקבינט המלחמה.

07:30 - לאור הדיווחים כי ישראל מתכננת להציף את מנהרות חמאס במי ים, בכיר חמאס בלבנון, אוסמה חמדאן אמר הלילה: "המנהרות נבנו כך שיוכלו להתמודד בהצלחה עם ניסיון להציף אותן במים".

חמאס עזה ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד