כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
בטיש זאת חנוכה

הרבי מקרלין הסביר: מדוע נזעקנו בזמן המלחמה?

"יש כאלה שלא מתחברים לזה ותמהים מה קרה שנזעקנו להרבות באהבת ישראל בשעה קשה זו", אמר הרבי מקרלין לחסידיו בטיש זאת חנוכה. והסביר: "יש לנו דרך בחסידות שלנו בה אנו צועדים מעל 250 שנה, אותה סללו רבותינו וזקנינו זי"ע, ואנו יודעים מה הייתה עמדתם והנהגתם". התמליל המלא והשיחה בוידאו

הרבי מקרלין הסביר: מדוע נזעקנו בזמן המלחמה?
החסידים בטיש זאת חנוכה בקרלין צילום: באדיבות המצלם

האדמו"ר מקרלין סטולין נשא דברים בטיש זאת חנוכה במעמד אלפי החסידים במתנ"ס רמות בירושלים, והסביר על היחס למלחמה בימים אלה.

הרבי מקרלין סטולין בשיחה לחסידים

"יש הרי כל כך הרבה משפחות שבורות והרוסות בישראל. ביניהן אלה שלצערנו קרה להם הגרוע מכל ואיבדו בן משפחה רח"ל, חלקן אבי המשפחה לא בבית והמתח והלחץ לא יתוארו מדי יום ביומו, אין להם יום ולא לילה. אלפי משפחות נעקרו מבתיהם, עשרות אלפי איש בסכנה ובצרה, בתוכם אלה שנחטפו ומוחזקים במקומות מסוכנים ביותר", אמר הרבי.

"לשמחתנו יש רבים שנרתמו לסייע להם ולעזור. ברור שמי שלומד בישיבה או בכולל עליו ללמוד תורה בלבד, אך אלה שיש להם זמן לזה ועוסקים לפרנסתם עליהם להצטרף לסייע ולתמוך באחינו שנמצאים בצרה. יש לעמוד לצידם ולהרבות בעשיה באהבת ישראל פשוטה".

"יש כאלה שלא מתחברים לזה ותמהים מה קרה שנזעקנו להרבות באהבת ישראל בשעה קשה זו. נסביר זאת והוא כולל עוד כמה דרכים בחיינו. יש לנו דרך בחסידות שלנו בה אנו צועדים מעל 250 שנה, אותה סללו רבותינו וזקנינו זי״ע, ואנו יודעים מה היתה עמדתם והנהגתם".

"בשנים עברו הקהילות התפזרו ביניהם ברחבי כמה מדינות בעולם, כדרכו של עולם לכל חסידות ולכל קהילה היו דרכים משלה בעבודת ה׳', ושבעים פנים לתורה והרבה דרכים למקום. אין מי שיכול לומר רק הדרך שלי צודקת ושל אחרים לא. הדרך שלנו ידועה ומוכרת היתה לאורך השנים. רבותינו שסללו את הדרך ואלו שהיו קרובים לדרכינו, דגלו בהגברת אהבת ישראל ואנו צועדים בעקבותיהם. היום היו מגדירים דרך זו כ"קיצונית" אך זוהי אהבת ישראל בה נהגו, כולל לחפש בדרכים לא דרכים כיצד להיטיב לזולת בלי הגבלות בלי לבדוק איזו חליפה יש לו ואיזה שטריימל הוא לובש".

"הם עזרו וסייעו לכל יהודי באשר הוא, בלי חשבון ובלי סינון. זה לא אומר שדרכינו לא שונה מהם, אבל אנו כולנו יהודים כל אחד בדרגתו ועלינו להיות יחד באהבה לכל אדם מישראל. צדקה וחסד היא חובה לכל יהודי ויהודי, אף בלי שמכירים אותו ולא יודעים את זהותו. האם יש לסייע רק למי שמכירים ונראים כמונו? זוהי חובה לתמוך ולעזור לכל אדם. מעבר לעובדה שזהו קידוש ה׳ ולקרב אחרים. מה נהיה מאיתנו. אסור לעזור ליהודים? היכן נשמע כדבר הזה? איך אפשר לעמוד מנגד?".

"רבותינו וזקנינו זי"ע היו נוהגים בדרכיהם ולא שללו אחרים. ידוע מאמר רבותינו "הלוואי שנאהוב את הצדיק הכי גדול באותה מידה שהקב״ה אוהב את הרשע הכי גדול", ואנחנו נדרשים לפעול בדרכיו כולל באהבתו לכל יהודי, כך גם אנו מחוייבים ללכת בדרכי ה׳ ולאהוב כפשוטו כל אדם מישראל. אין לנו במה להתבייש בדרך שלנו ובדרך שנהגו בה רבותינו וסללו לנו. ואנו מתפללים ״מתי יגיעו מעשי למעשה אבותי", אפילו רק להתקרב לעשייתם. עלינו לפעול ולעשות למענם ולמען כל אדם שבצרה. ובזכות זאת נזכה לישועה ולשנה טובה".

מלחמת חרבות ברזל קרלין סטולין חנוכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד