כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
חברים אבל לוחצים

דיווח: ארה"ב לוחצת להוריד הילוך במלחמה עד סוף השנה - ישראל מכחישה

ארה"ב רוצה שישראל תאמץ אסטרטגיה מדויקת יותר בתוך עזה באמצעות קומנדו כדי לחלץ חטופים ולחסל את מנהיגי חמאס. ג'ייק סאליבן, היועץ לביטחון לאומי של ביידן, דן בלוח זמנים למעבר למבצעים בעצימות נמוכה 

דיווח: ארה"ב לוחצת להוריד הילוך במלחמה עד סוף השנה - ישראל מכחישה
שחרור חטפים מידי חמאס צילום: תעמולת חמאס

ממשל ביידן העביר מסר לישראל כי הוא רוצה שישראל תסיים את "המערכה הקרקעית הגדולה" ברצועת עזה עד סוף השנה ותעבור לשלב ממוקד יותר במלחמתה נגד חמאס, כך אמרו ארבעה בכירים אמריקאים ל'ניו יורק טיימס'.

ממשל ביידן מעונין שיהיה שימוש בקבוצות קטנות יותר של כוחות קומנדו שינועו פנימה והחוצה מתוך מרכזי אוכלוסייה בעזה, ויבצעו משימות מדויקות יותר כדי לחסל את מנהיגי חמאס, לחלץ בני ערובה ולהשמיד מנהרות.

במהלך פגישות בין הצדדים אמרו גורמים אמריקאים כי ג'ייק סאליבן, היועץ לביטחון לאומי של ביידן, דן בלוח זמנים למעבר למבצעים בעצימות נמוכה יותר הנתמכים על ידי הממשל האמריקני.

הקריאות של ארה"ב לשינוי הטקטיקה הגיעו כאשר שר הביטחון אמר היום כי המלחמה נגד חמאס "תימשך יותר ממספר חודשים", ואותתת על נחישות להמשיך לבצע תקיפות בעזה.

גורמים אמריקנים אמרו כי ביידן רוצה שישראל תסיים את המערכה הקרקעית ברצועת עזה תוך שלושה שבועות, או זמן קצר לאחר מכן. הפקידים הדגישו כי סאליבן לא הנחה או הורה לישראל לבצע את בקשתם.

לשכת ראש הממשלה בתגובה לפרסום ב'ניו יורק טיימס': ראש הממשלה נתניהו הבהיר שישראל תמשיך במלחמה עד שנשלים את כל יעדיה

ארצות הברית ג'ו ביידן חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד