כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
עדכונים שוטפים

אזעקות באופקים ועוטף עזה; צה"ל תקף חוליית מחבלים בלבנון

גלנט הבהיר ליועץ לביטחון לאומי של ארה"ב כי המלחמה נגד חמאס תהיה ממושכת: "כדי לפרק ארגון שנבנה במשך שנים דרושים יותר מכמה חודשים" | צה"ל ממשיך את התמרון הקרקעי ומשלים את ההשתלטות על שג'אעיה | המוסד והשב"כ מאשרים: 7 פעילי חמאס נעצרו בדנמרק

אזעקות באופקים ועוטף עזה; צה"ל תקף חוליית מחבלים בלבנון
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל / פלאש 90

התמרון הקרקעי בעזה ממשיך להתקדם וצה"ל משלים בשעות אלו את ההשתלטות על מעוז חמאס בשג'אעיה. מוקדם יותר עצרו כוחות צה"ל עשרות פעילי טרור שיצאו מבית החולים בצפון הרצועה. שר הביטחון יואב גלנט והיועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן קיימו היום פגישה שהתקיימה בלשכת שר הביטחון בקריה. "כדי לפרק ארגון שנבנה במשך שנים רק למטרות טרור ולשחרר את עזה מהחמאס, דרושים יותר מכמה חודשים. זו תהיה מלחמה ממושכת שבסופה ננצח", אמר גלנט.

בתוך כך, כוחות צה"ל תקפו מוקדם יותר היום חוליית מחבלים במרחב שתולה שניסתה לשגר טיל נ"ט לעבר שטח מדינת ישראל. בנוסף טנקים של צה"ל תקפו תשתית טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. 

כל העדכונים:

22:50 - חברי כנסת מהליכוד משכו את חתימתם מהחוק של ח"כ אוהד טל וסיעת הציונות הדתית לדחיית הבחירות לרשויות המקומיות. בנוסף, בציונות הדתית פנו ליהדות התורה ועד כה לא נענו | פרסום ראשון

22:29 - 193 משאיות של סיוע הומניטרי נכנסו היום לרצועת עזה, דרך מעבר רפיח.

22:14 - הדובר הצבאי של החות'ים יחיא סריע טוען כי הם תקפו באמצעות כטב"ם ספינת משא שהפליגה לישראל, לאחר שהצוות סירב להיענות לאזהרות. הוא אמר שהם מנעו מעבר של כמה ספינות לעבר ישראל ב-48 שעות האחרונות.

21:55 - משפחות החטופים במסר לצלב האדום: "לאן נעלמתם? דורשים העברת תרופות מיידית לחטופים. מזמינים את אזרחי ישראל להגיע לכיכר החטופים ולהביא תרופות לבני משפחתנו החטופים בעזה".

21:50 - ראש הממשלה נתניהו לנשיאת הצלב האדום ספולאריץ׳: "יש לכם כל דרך, כל זכות וכל ציפייה להפעיל לחץ ציבורי על החמאס". >> לכתבה המלאה ותיעוד הפגישה

21:19 - השר בני גנץ במסיבת עיתונאים: "צריך להגיד מה יהיה ביום שאחרי ולא לייצר מחלוקות מדומות". >> לדבריו המלאים

21:11 - בתי החולים סורוקה ובילינסון מעדכנים על 38 פצועים שהגיעו מאזורי הלחימה בעזה, מהם 8 במצב קשה ושלושה במצב בינוני. >> לדיווח המלא

21:03 - אזעקה נשמעת ביישובים: קריית חינוך מרחבים, פדויים, אופקים, מסלול, דניאל, אורים, גילת, בטחה, פטיש.

20:48 - מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר תשתית ומבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה. בנוסף, כלי טיס של חיל האוויר תקף חוליית מחבלים בשטח לבנון.

תקיפת חוליית מחבלים בשטח לבנון // דובר צה\"ל

20:40 - דו"צ דניאל הגרי התייחס לתיעוד של חיילי צה"ל קוראים 'שמע ישראל' בקריאת המואזין בג'נין ואמר: "כוחות צה"ל, מג"ב ושב"כ השלימו מבצע במחנה הפליטים ג'נין. לוחמי צה"ל נדרשים לפעול במקצועיות. מי שלא יפעל כך, יינקטו נגדו צעדים".

20:34 - דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי בהצהרה היומית: "חיסלנו מחבלים במנהרות, זיהינו אותם במצלמה. הם לא יהיו מוגנים מתחת לאדמה". הוא הוסיף וציין, "אנחנו נשענים על מודיעין, עושים הכול על מנת שהחטופים לא ייפגעו".

20:00 - דובר צה"ל מפרסם תיעוד מיוחד של מחבלי חמאס שחוסלו בתוך מנהרות הטרור >> התיעוד המלא

19:33 - נתניהו: "אמרתי לאמריקנים שאנחנו נחושים יותר מתמיד להמשיך להילחם עד לחיסול החמאס".

19:30 - הרמטכ"ל הרצי הלוי קיים הערכת מצב היום (חמישי) בסג׳עייה עם מפקד אוגדה 36 ומפקד חטיבת גולני. מדברי הרמטכ"ל: ״אני רוצה לדבר על פיקוד ומנהיגות ותראו, אני אומר לכם, אנחנו רואים את זה בהרבה מקומות אבל בחטיבת גולני זה מוביל וזה יפה, וזה ראוי, וזה מקצועי וזה ערכי. את העיקרון הזה כאן מפקדים מימשו בצורה שהיא ראויה להערכה רבה מאוד, לא פחות מאשר באתוס הפיקודי של צה"ל, של חטיבת גולני בוודאי, גם של גדוד 53".

מדברי הרמטכ\

עוד אמר הלוי: "הדרך הזו מנחל עוז לגדר, לקרני, עשיתי אותה הרבה מאוד פעמים. זה נראה אחרת. תזכרו אתם נלחמים עכשיו, סג'עייה, זיתון, קרבות קשים, שטח צפוף. מאחורה - נחל עוז, כפר עזה, זה אזורים שחטפו התקפות מאוד מאוד קשות ואנחנו צריכים, כמו שאתם עושים, מאוד נחוש, מאוד מאוד יסודי כדי שאנחנו נוכל להחזיר את נחל עוז וכפר עזה לביטחון מאוד גדול".

הרמטכ\

19:00 - אחרי ששרף בפומבי תמונות של נסראללה ומנהיג איראן בדרום לבנון – חסן מוחסן, פעיל שיעי המתנגד לחיזבאללה, חוסל בימים האחרונים בפשיטה של מנגנוני הביטחון הלבנוניים בביתו. במחנה שמתנגד לחיזבאללה חושדים שידו של נסראללה בדבר.

18:45 - לאחר 60 שעות - הושלם המבצע בג'נין; לוחמי צה״ל, שב״כ ומג״ב השלימו מבצע נרחב לסיכול טרור במחנה הפליטים ובעיר ג׳נין שבחטיבת מנשה.

18:25 - היום נפצע מג"ד בא"ח גולני, סא"ל שחר ברקאי באורח בינוני בקרב בדרום רצועת עזה. שחר נכנס למלא את תפקידו של מג"ד 12 אשר נפצע בשטח הארץ בתחילת הלחימה וכעת יחזור לפקד על גדוד 12. המג"ד נפצע באירוע בו נפצעו חמישה לוחמים באורח קשה נוספים מפיצוץ מטען.

18:00 - דובר צה"ל: שמונה לוחמים נפצעו קשה בקרבות ברצועה:

ארבעה לוחמים מגדוד ההנדסה 603, חיל ההנדסה הקרבית ולוחם מגדוד 12, חטיבת גולני נפצעו באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה.

כמו כן, שני לוחמים מיחידת מגלן (212), נפצעו באורח קשה בקרבות בדרום רצועת עזה.

בנוסף, קצין בגדוד 82, עוצבת ׳סער מגולן׳ (7), נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה.

כלל הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבתי החולים, משפחותיהם עודכנו.

17:50 - חברת התקשורת הפלסטינית פאלטל מדווחת: שירותי האינטרנט ברצועה הופסקו.

17:47 - הרשויות בעיראק הודיעו כי עצרו מספר תוקפים ששיגרו רקטות לעבר שגרירות ארה"ב בשבוע שעבר, וזאת על רקע המתיחות הגבוהה סביב מלחמת ישראל-חמאס, חלקם שייכים לכוחות הביטחון של המדינה.

17:45 - חברת התעופה הבריטית "וירג'ין אטלנטיק" הודיעה שתחדש את טיסותיה לישראל וממנה ב-17.3.24.

17:40 - ‏העיתון אל-ערבי אל-ג'דיד דיווח, כי מתנהל משא ומתן בין ישראל לחמאס כדי להביא לעסקה חדשה. לפי הדיווח, ישראל הדליפה את הידיעה בדבר הצפת מנהרות חמאס, כדי לדחוף את חמאס למשא ומתן מהיר.

17:30 - נשיא המדינה יצחק הרצוג יפגש מחר בשעה 09:00 עם היועץ לבטחון לאומי של ארה"ב, ג׳ייק סאליבן, במלון קמפינסקי בתל אביב.

16:43 - סגן ראש הלשכה מוסא אבו מרזוק מבהיר אחרי שאמר כי "צריך להכיר במדינת ישראל": "ישנה אי הבנה, ולכן אני מאשר שתנועת חמאס אינה מכירה בלגיטימיות של הכיבוש הישראלי, ואינה מוותרת על אף אחת מהזכויות של עמנו הפלסטיני. ההתנגדות תימשך עד שחרור ושיבה".

16:35 - נתקלו במחבלים רבים וחיסלו אותם: תיעוד הלחימה של לוחמי סיירת נח"ל

הלחימה של לוחמי סיירת נח\"ל

16:30 -  משרד ראש הממשלה נמסר בשם המוסד ושירות הביטחון הכללי: בזכות חקירה מודיעינית מאומצת ומקיפה ביצעו היום גופי הביטחון והאכיפה בדנמרק מעצר של 7 פעילי טרור שפעלו בשם ארגון הטרור חמאס, וסיכלו פיגוע שכוון להרג אזרחים חפים מפשע על אדמת אירופה.


מחבלים נכנעים בצפון הרצועה

16:05 - גלנט לצד היועץ לביטחון לאומי סאליבן: "כדי לפרק ארגון שנבנה במשך שנים רק למטרות טרור ולשחרר את עזה מהחמאס, דרושים יותר מכמה חודשים".

16:00 - ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש כעת עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן בקריה בתל אביב.

15:05 - משרד הבריאות העזתי של חמאס מדווח על 18,787 הרוגים ו-50,897 פצועים בעזה מתחילת המלחמה.

14:25 - ירי רקטות לגזרת רכס רמים. נשמעו אזעקות ביפתח. זוהו נפילות במרחב צומת הגומא וצומת כ"ח. אין נפגעים בגוף.

14:25 - אזעקה בגליל העליון.

14:07 - ירי רקטות לגזרת צפון רכס רמים וקריית שמונה. נשמעו אזעקות בקריית שמונה, תל חי, כפר גלעדי, מרגליות, משגב עם ומנרה. זוהו נפילות במוצב באזור מרגליות. אין נפגעים בגוף.

14:06 - אזעקה בקרית שמונה והסביבה.

13:50 - צבע אדום בעוטף.

לעדכונים קודמים מהמלחמה

מלחמת חרבות ברזל חמאס צה"ל עזה חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד