כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
מסר נחרץ

גלנט לסאליבן: "דרושים לצה"ל יותר מכמה חודשים"

שר הביטחון גלנט לצד היועץ לביטחון לאומי סאליבן: "כדי לפרק ארגון שנבנה במשך שנים רק למטרות טרור ולשחרר את עזה מהחמאס, דרושים יותר מכמה חודשים. זו תהיה מלחמה ממושכת שבסופה ננצח - מודה לממשל האמריקני על התמיכה הבלתי מסויגת"

גלנט לסאליבן: "דרושים לצה"ל יותר מכמה חודשים"
שר הביטחון לצד סאליבן צילום: אריאל חרמוני

שר הביטחון יואב גלנט והיועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'יייק סאליבן סיימו לפני זמן קצר את פגישתם, שהתקיימה בלשכת שר הביטחון בקריה.

שר הביטחון גלנט אמר בפתח הפגישה: "אנחנו מעריכים מאוד את המחויבות האישית של היועץ לביטחון לאומי סאליבן במאמצים לשחרור החטופים והסיוע במאמצים הדיפלומטים והביטחוניים להעברת ציוד ביטחוני למדינת ישראל".

גלנט הוסיף: "ארה"ב וישראל חולקות את אותם ערכים, אינטרסים, ובמלחמה הזו אנחנו גם את אותן מטרות. זה לא קל להכניס דמוקרטיות למלחמה, וישראל היא דמוקרטיה משגשגת וחיה, אך כאשר אנחנו נכנסים למלחמה - אנחנו מנצחים. אנו נאבקים על עתידינו ובעיקר על הערכים הנכונים, זו הסיבה שננצח. זה חשוב לישראל, זה חשוב לארה״ב וזה חשוב לעתידו של האזור כולו".

כדי לפרק ארגון שנבנה במשך שנים רק למטרות טרור, ולשחרר את עזה מהחמאס, דרושים יותר מכמה חודשים. זו תהיה מלחמה ממושכת שלא תיקח חודשים אחדים - אנחנו נחושים לנצח את החמאס ולהשיב את החטופים".

מלשכת שר הביטחון נמסר כי במוקד הפגישה, שוחחו השניים על התוכניות להמשך הלחימה נגד החמאס ברצועת עזה, על המאמצים להסרת האיום בגבול לבנון והצורך בהשבת תושבי הצפון לביתם בהקדם.

בנוסף, שר הביטחון סקר בפני היועץ לביטחון לאומי את התקדמות הלחימה, והדגיש כי לשם חיסול ארגון הטרור חמאס דרושים יותר מכמה חודשים. השר גלנט אמר ליועץ סאליבן כי התמיכה האמריקנית במדינת ישראל חשובה לשם השגת מטרה זו.

הצדדים דנו גם באיומים השונים במזרח התיכון, ובתוקפנות האיראנית המערערת את היציבות האזורית באמצעות הפעלת שלוחיה בלבנון, בתימן, בעיראק ובסוריה.

שר הביטחון גלנט הדגיש בפני היועץ סאליבן כי מדינת ישראל תתמוך בכוח המשימה הבינלאומי להתמודדות עם האיום הימי ותגן על עצמה בכוחות עצמה כנגד כל איום.

השר גלנט הודה לממשל האמריקני ולנשיא ביידן על כלל הפעולות הנעשות לתמיכה בישראל, לרבות הסיוע במאמץ המלחמתי, המדיני ובמשא ומתן להשבת החטופים.

 

 

מלחמת חרבות ברזל יואב גלנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד