כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
למרות המלחמה

הקטרים החשמלים והמשודרגים של רכבת ישראל הגיעו לארץ

התקדמות נוספת נרשמה בתוכנית תהליך הצטיידות אסטרטגי רחב היקף בקרונות וקטרים חשמליים: בשבוע שעבר נפרקו בנמל חיפה ארבעה קטרים חשמליים חדשים

הקטרים החשמלים והמשודרגים של רכבת ישראל הגיעו לארץ
קטרים חשמליים צילום: אנדריי מיגולניה, משה יחזקאל

בשבוע שעבר, ולמרות המצב הביטחוני, נפרקו בנמל חיפה ארבעה קטרים חשמליים חדשים מדגם TRAXX מתוצרת חברת ALSTOM. קטרים אלו מצטרפים ל-31 הקטרים החשמליים שכבר נקלטו בארץ ונמצאים בשירות בקווים השונים וכן לפרויקט הסבה של כ-300 קרונות דו קומתיים אדומים (Double Deck) לחשמל שבוצע על ידי רכבת ישראל. על פי תכנית הרכש, עד לשנת 2024 צפויים להגיע 63 קטרים חשמליים בפעימות שונות. 

לאחר בדיקה של אנשי אגף הנדסת נייד, עלו הקטרים על המסילה ונגררו למרכז התפעולי החשמלי החדש בלוד, שם עוברים בימים אלה סדרה של בחינות קליטה הכוללות בדיקות מקיפות לצד התקנות שונות, לפני השתלבותם בצי הקטרים הצפוי בתחילת 2024. 

הקטרים שהגיעו למל חיפה/באדיבות אנדריי מיגולניה, משה יחזקאל

קליטת הקטרים החשמליים החדשים הינה חלק מתהליך הצטיידות אסטרטגי רחב היקף בקרונות וקטרים חשמליים. לאחרונה אישר דירקטוריון רכבת ישראל בראשות עו"ד משה שמעוני תכנית הצטיידות משמעותית נוספת, בשווי של 1.7 מיליארד יורו הכוללת 96 קרונות דו קומתיים מתוצרת אלסטום, לצד רכש של 81 קרונועים חשמליים חדשים מסוג DDEMU מתוצרת סימנס. קטרים וקרונות אלה יופעלו בקווים השונים של רכבת ישראל וצפויים להקל משמעותית על העומס בקרונות, וכן יופעלו בעתיד בפרויקטים המסילתיים המבוצעים כיום בהנחיית משרד התחבורה, כגון מסילת 431, המסילה המזרחית ועוד. 

 

תחבורה ציבורית רכבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד