כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
בשורה לנהגים

סוף לפקקים? המנהרות החדשות בירושלים נפתחות היום לתנועה

המנהרות החדשות צפויות לשחרר את עומסי התנועה בשכונות הצפון מזרחיות מתחת לאחד הצמתים הסואנים בעיר הבירה

סוף לפקקים? המנהרות החדשות בירושלים נפתחות היום לתנועה
המנהרות החדשות צילום: באדיבות חברת מוריה

היום, (חמישי) ייפתחו לתנועה שתי מנהרות חדשות לכיוון פסגת זאב ונווה יעקב, זאת כחלק ממיזם הענק של ההפרדה המפלסית המוקמת בצומת הגבעה הצרפתית.

המנהרות החדשות צפויות לשחרר את עומסי התנועה בשכונות הצפון מזרחיות מתחת לאחד הצמתים הסואנים בעיר הבירה. 

ההפרדה המפלסית היא פרויקט מרכזי וחשוב, הממוקם באחד הצמתים העמוסים בירושלים, המשרת עשרות אלפי כלי רכב מידי יום. עם פתיחת החלק הראשון במיזם ההפרדה המפלסית בצומת, תתאפשר לבאים וליוצאים מכיוון צפון מזרח נסיעה קצרה, נוחה ובטוחה יותר, הכל תוך הפחתת עומסי התנועה באזור. 

המנהרות החדשות/באדיבות חברת מוריה

פרויקט ההפרדה המפלסית בגבעה הצרפתית כולל ארבע מנהרות באורך כולל של 4.4 קילומטרים ובעומק מירבי של כ-40 מטרים. מדובר בצמד מנהרות לכיוון פסגת זאב וצמד מנהרות נוסף לכיוון מעלה אדומים. 

המנהרות לכיוון פסגת זאב ונווה יעקב נכרו מתחת לפני הקרקע וכביש 1 וזאת בעומק של כ- 20 מטרים, ובאורך של כ-700 מטרים כל אחת. המנהרות כוללות נתיב נסיעה אחד לכל כיוון, שוליים רחבים, מערכות בטיחות מתקדמות, לרבות מגברים להבטחת קליטה סלולרית רציפה לאורך כל המנהרה. 

שתי המנהרות הנוספות ממזרח למערב, מובילות מציר יגאל ידין לכיוון מעלה אדומים ובחזרה, ואורכן כקילומטר וחצי כל אחת. המנהרות כוללות שני נתיבי נסיעה לכל כיוון. מנהרות אלה ייפתחו במהלך השנה הקרובה וישלימו את כל הפרויקט. 

מיזם מנהרות הגבעה הצרפתית הוא חלק ממערך התחבורה המשודרג לעיר הבירה הכולל הוספת ושדרוג הכניסות לעיר. המיזם מקודם על ידי משרד התחבורה ועיריית ירושלים, באמצעות חברת מוריה.

 

תחבורה ציבורית ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד