כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
מרגש

מיה שם הוטסה ע"י בן דודה, טייס המסוקים: "הדופק שלי היה על אלפיים"

מייה שם שוחררה אחרי 55 ימים | מי שהטיס אותה היה בן דודה: "אלו היו ימים של טלטלה. כל בוקר התחיל עם המון תפילות ותקוות שהיא תהיה ברשימה, ואז אכזבה בערב כשהרשימות מתפרסמות והיא לא שם"

מיה שם הוטסה ע"י בן דודה, טייס המסוקים: "הדופק שלי היה על אלפיים"
מייה שם (באמצע) עם אמה ואחיה צילום: דובר צה"ל

מייה שם בת ה-21, תושבת שהם, שוחררה במהלך עסקת שחרור החטופים משבי חמאס אחרי 55 ימים. מי שהביא אותה למרכז הארץ היה טייס המסוקים, בן דודה.

בראיון לYnet הוא סיפר על הקשר המשפחתי ואמר "אמא שלי וקרן, אמא של מייה, בנות דודות. הייתי בן בית אצלם, וחבר טוב של האח הגדול של מייה. הטייסת שלנו הייתה זו שהחזירה את שתי החטופות הראשונות שחזרו לישראל, וזה היה מה שעורר את קרן להתחיל לחלום על הרגע הזה. היא הייתה שולחת לי הודעות של 'מחכה למשימה שלך', ואני התחלתי לזרוק למפקדים שלי - 'אני מחזיר את מייה כשזה יקרה', גם כשזה עוד היה רחוק".

הוא המשיך וסיפר "בשמונה הימים הראשונים השתדלתי להיות מפוקס במשימות המבצעיות בטייסת, אבל אז פורסם הסרטון של מייה בשבי חמאס. ראו שכואב לה, שהיא מפוחדת וחסרת אונים. הסרטון שאב אותי והציף אותי רגשית, ומאותו רגע חילקתי את הקשב בין הטייסת, שם נלחמנו מסביב לשעון, לבין ביקורים ותמיכה בקרן והמשפחה. הביקורים שם אפילו חיזקו אותי יותר, כי כשחזרתי לטייסת ידעתי עבור מה אנחנו נלחמים".

על ימי השחרורים הוא מספר כי "אלו היו ימים של טלטלה. כל בוקר התחיל עם המון תפילות ותקוות שהיא תהיה ברשימה, ואז אכזבה בערב כשהרשימות מתפרסמות והיא לא שם".

ופתאום, יום אחד, הוא מקבל הודעה בה נכתב "מוכן למשימה?" והבין: בת דודתו חוזרת הביתה. "הדופק שלי היה על אלפיים, נכנסתי לתדריך והייתי קשוב כמו לפני כל טיסה מבצעית, אבל גם מאוד דרוך. זה לא היה פשוט שההטסה של מייה תהיה באמת של הטייסת שלנו ושאני אהיה הטייס, אבל בסוף הכול הסתדר וזה המבצע הכי משמעותי ומרגש בכל הקריירה שלי כטייס מסוק.

הייתי קצת בלחץ כי לא ידעתי איזה מייה אני אפגוש. כשהיא ירדה מהמיניבוס הלב שלי דפק, היא קראה לי והניפה ידיים לחבק אותי, וזה היה הרגע שהבנתי שאין מעצורים וחיבקתי אותה חזק. אמרתי לה: 'אמא שלך הכי גיבורה ונלחמה עלייך, את לא יכולה לדמיין כמה אוהבים אותך'".

חטופים שחרור חטופים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד