כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
השיחה האחרונה

מפעים: הקבלה של הלוחם שנפצע אנושות בעזה

אלישע מדן שנפצע אנושות בעזה היה מורדם ומונשם ואיבד את שתי רגליו. ביום שלישי הוא לא היה מוכן לוותר על אירוע במלאת 30 לנפילת חברו הקרוב יוסי הרשקוביץ הי"ד. אלישע הגיע על אלונקה, כמה שעות אחרי ניתוח וסיפר על השיחה האחרונה שלהם בעזה שממנה קיבל על עצמו להשלים עם כל יריביו

מפעים: הקבלה של הלוחם שנפצע אנושות בעזה
אלישע מדן צילום: צילום מסך

אלישע מדן, בן ה-44 שנפצע אנושות בקרב ברצועת עזה ואיבד את שתי רגליו, התעקש להגיע על אלונקה, כמה שעות אחרי ניתוח, לאזכרה לציון 30 יום לנפילת חברו רב סמל מתקדם במיל' יוסי הרשקוביץ הי"ד שהתקיימה ביום שלישי.

מדן, שהיה מורדם ומונשם במשך שבועות, סיפר באירוע: "הייתה לנו שיחה בעזה, שהשוויתי אותו אליי, אמרתי שאני ישר מתכסח עם אנשים, והוא אמר לי 'אם אני מרגיש שמישהו קצת כועס עליי - אני מרגיש חובה להתפייס איתו".

אלישע מדן באלונקה בשלושים של יוסי הרשקוביץ הי\

לדברי אלישע, "כשהוא נהרג, קיבלתי החלטה שאעשה שלום וסולחה עם כל האנשים שאני מסוכסך איתם או שיש לי עניין איתם, אפילו קטן. כך עשיתי, לכבודו, אימצתי מידה ממנו. ביקשתי מאנשים כאלו שהיה לי כעס איתם שיבואו אליי לבית החולים, אמרתי להם 'לעזאזל הכול, לא צריך לכעוס, אין על מה'. בדיוק כמו שיוסי אומר". מדן הוא היחיד מבין חבריו לכוח שיצא בחיים מפעולה מבצעית במסגד.

רס"ם במילואים יוסף חיים הרשקוביץ הי"ד, בן 44 מגבעות, לוחם בגדוד 697 של חטיבה 551, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. הוא היה מנהל תיכון אורט פלך בנים בירושלים, ואיש חינוך מוכר. הוא הותיר אחריו אישה וחמישה ילדים.

אלישע שכאמור מחלים מפציעה אנושה בה איבד את שתי רגליו, הוא בנו של הרב יעקב מדן, ראש ישיבת ההסדר באלון שבות ומהרבנים המוכרים בציונות הדתית.

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד