ג' תשרי התשפ"ה
05.10.2024
עדכונים שוטפים

הותר לפרסום: שני חטופים נרצחו; 22 לוחמים פצועים מעזה אושפזו בבתי החולים

כוחות צה"ל ממשיכים בלוחמה נגד מטרות טרור ברצועה, על רקע האסון בשג'אעיה בו נפלו תשעה לוחמי צה"ל, בהם מג"ד 13 של גולני תומר גרינברג | אחרי הירי לצפון: צה"ל תקף מספר מטרות משמעותיות של ארגון חיזבאללה | בשעות הערב: אזעקות הופעלו באשדוד | עדכונים

הותר לפרסום: שני חטופים נרצחו; 22 לוחמים פצועים מעזה אושפזו בבתי החולים
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל / פלאש 90

על רקע האסון הכבד שאירע אמש בשג'אעיה, בו נפלו תשעה לוחמי צה"ל, בהם מג"ד 13 של גולני תומר גרינברג, כוחות צה"ל ממשיכים להשמיד תשתיות טרור ברצועה ולהילחם פנים אל פנים מול מחבלי הארגון. כוחות של חטיבת גבעתי פושטים על תשתיות טרור במרחב העיר בני סוהילה שבדרום הרצועה. הלוחמים חיסלו מחבלים רבים בהיתקלויות מטווח קצר והשמידו תשתיות, אתר קשר צבאי של ארגון הטרור חמאס ונקודות מפגש של מחבלים מארגוני הטרור ברצועה.

מוקדם יותר מטוסי קרב וטנקים של צה"ל תקפו מספר מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה. בנוסף, לוחמי צה"ל תקפו חוליות מחבלים בגבול לבנון במספר מוקדים. צה"ל מסר כי בהמשך להתרעה בראש הנקרה זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר שטח ישראל, שנפלו בשטח לבנון. בנוסף, זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מספר מרחבים.

עדכונים שוטפים:

22:49 - קיבוץ נחל עוז הודיע כי ג'ושוע לואיטו מולל, סטודנט לחקלאות בן 21 מטנזניה, נרצח וגופתו מוחזקת בידי חמאס.

22:22 - לפני זמן קצר: האקרים פרצו לאתר צה"ל, המקרה טופל לפני כמה דקות 

22:04 - בתוך ימי השבעה: השר גדי אייזנקוט משתתף הערב בדיון קבינט המלחמה.

21:31 - שרי הקבינט מאשרים את הארכת תוקף ההגבלות על ערוץ אלמיאדין ב-30 יום נוספים.

21:28 - מח"ט גולני, אלוף-משנה יאיר פלאי אמר הערב ללוחמי חטיבת גולני בקשר: "בשבוע וחצי האחרונים, אנחנו נלחמים בגדוד המרצחים של שג'עייה. אתמול בערב, ספגנו מכה. מכה כואבת. איבדנו חברים טובים, לוחמים ומפקדים גיבורים, עזי נפש, שבגופם מנעו חטיפה של לוחמינו.
חנוכה הוא חג הגבורה היהודית, חג של ניצחון, ובבסיס המורשת של עמנו. אנחנו חטיבת העם, חטיבת הגיבורים, ואתם גיבורים! אתם דור הניצחון, וכולנו מבינים שזה או אנחנו, או הם. מורשתם של חברינו הגיבורים חדה וברורה. אנחנו ממשיכים קדימה. יהיה זמן גם לכאב, עכשיו אנחנו נלחמים. תחנות גולני כאן קודקוד, עד הניצחון".

הקלטת קשר של מח\"ט גולני, אל\"מ יאיר פלאי ללוחמי החטיבה

20:56 - ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש מחר עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן, בקריה בתל אביב. היועץ סאליבן יגיע מחר לישראל כאורחו של ראש המל"ל והיועץ לביטחון לאומי צחי הנגבי.

כמו כן, היועץ סאליבן ייפגש עם נשיא המדינה הרצוג, עם שר הביטחון גלנט, עם השר גנץ ועם חברי קבינט ניהול המלחמה.

20:41 - ראש הממשלה נתניהו בהערכת מצב בשירות הביטחון הכללי: "אני רוצה להביע הערכה עצומה גם להקרבה, גם לנופלים וגם לעבודה שאתם עושים. אני יודע שהשילוב בין העבודה שלכם לצה"ל ולפעמים גם המוסד נותנת לנו את האפשרות להתקדם להשגת היעדים של המלחמה". >> לכתבה המלאה

20:35 - משפחת חיימי עודכנה על הירצחו של אב המשפחה טל חיימי הי"ד בן ה-41. 

20:26 - דוברות בילינסון: במהלך היום, פונו מאזורי הלחימה בעזה שלושה פצועים: שניים במצב בינוני, אחד במצב קל. אחד מהם מאושפז במחלקה הכירורגית, השני במחלקת עיניים והשלישי טופל במלר"ד ושוחרר לביתו. 23 פצועים בבילינסון: 2 במצב קשה, 11 במצב בינוני, 10 במצב קל.

20:17 -  בית החולים סורוקה מעדכן כי מתחילת הלחימה פונו לסורוקה 2,110 נפגעים בדרגות חומרה שונות. במהלך היממה החולפת פונו לסורוקה 19 נפגעים, מתוכם 1 במצב קשה. נכון לעכשיו מאושפזים בבית החולים במחלקות השונות 49 פצועים, 13 מהם במצב קשה.

20:10 - ‏ארגן הטרור חיזבאללה עדכן כי עוד שני מחבלים נהרגו על ידי ישראל. מתחילת הלחימה 103 מחבלי חיזבאללה נהרגו.

20:00 - הרמטכ"ל הרצי הלוי בהדלקת נרות עם פצועי צה"ל, מתייחס לאירוע בסג'עייה: "המפקדים שנפלו בקרב הם ביטוי לרוח שלנו - מפקדים בראש, ככה אנחנו מחנכים בצה"ל". >> לכתבה המלאה והתיעודים

19:48 - הנשיא ביידן נפגש בבית הלבן עם משפחות חטופים בעלי אזרחות אמריקנית.

19:34 - מצרים מעדכנת כי ישראל הסכימה להגדלת כמות הדלק היומית הנכנסת לרצועת עזה כולל שתי משאיות של גז בישול.

19:00 - בעקבות אינדיקציה מודיעינית על פעילות חשודה ולאחר שנוהלה לחימה מבית הספר כנגד כוחותינו, צוות הקרב של חטיבה 55 פשט על בית ספר בחאן יונס. >> לכתבה והתיעוד

18:05 - נתניהו בשיחה עם מח"ט 460 של חיל השריון שנמצא בלחימה בעזה: "תעביר לחיילים, אנחנו ממשיכים עד השמדת חמאס. שלא יהיה שום ספק בעניין הזה".

ראש הממשלה נתניהו בשיחה עם מח\"ט 460 מהלחימה בעזה

17:03 - אזעקות באשדוד והסביבה. 6 יירוטים בוצעו בשמי העיר.

חלק מרקטה שנפל באשדוד

16:05 - מועצה איזורית גליל עליון: מעדכנים שבשעה האחרונה בוצע ירי לכיוון רכס רמים, זוהתה נפילה אחת של טיל באזור צומת הגומא. לא הופעלה אזעקה, עקב זיהוי הירי ל"שטחים פתוחים".

עיריית ק"ש: נפלו ארבעה טילים בשטחים פתוחים בקריית שמונה ובסביבה. הנפילות - בשטחים פתוחים ובסמוך לעיר ולא נשקפה סכנה לתושבים.

15:30 - משרד הבריאות המנוהל על ידי חמאס: 18,608 הרוגים ו-50,594 פצועים - מתחילת המלחמה.

15:20 - מטוסי קרב וטנקים של צה"ל תקפו מוקדם יותר מספר מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה. בנוסף, לוחמי צה"ל תקפו חוליות מחבלים בגבול לבנון במספר מוקדים.

14:30 - לפני הגעת בכירי הממשל האמריקני: קבינט המלחמה יתכנס הערב בשעה 21:00.

14:02 - אזעקה הופעלה בראש הנקרה. זוהו שיגורים מלבנון שנפלו בשטחים פתוחים. צה"ל משיב אש ארטילריה.

13:25 - מזכיר הממשלה יוסי פוקס אחרי האירוע הקשה אמש בסעג'עייה: "מכיר אישית חלק ממשפחות הנופלים. במלחמה, ישנם ימים קשים ועצובים. אך אין כוח בעולם שיעצור את המלחמה בטרם יושגו 3 מטרות העל: השמדת חמאס, השבת חטופינו, וסילוק תמידי של האיום מעזה. ‏גיבורינו לא נפלו לשווא. ביחד ננצח!"

תיעודים משיגור מיירטי כיפת ברזל ויירוטים בדרום הארץ בימים האחרונים

13:15 - מחבל חמאס, שנפצע בקרב אתמול לפנות ערב ברצועת עזה, פונה לקבלת טיפול בביה"ח ישראלי. המחבל נותח בערב בביה"ח השרון ומאושפז כעת באחת מהמחלקות שם.

 

מלחמת חרבות ברזל חמאס צה"ל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}