כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
גבורת המפקדים

השיחה האחרונה בין המג"דים שנפלו בקרבות בעזה

גדוד 13 וגדוד 51 של חטיבת גולני, היו הראשונים לתת מענה למתקפה של חמאס בשמחת תורה. הכוחות ניהלו קרבות קשים ועיקשים מול מאות מחבלים בגזרת כיסופים ונחל עוז. בהמשך הגדודים עברו מהגנה להתקפה בלב עזה. סא"ל תומר גרינברג שנפל בקרב בשג'אעיה, נפל חודש אחרי שמג"ד 53 מחטיבה 188 סא"ל סלמאן חבקה נפל בקרב בצפון הרצועה. השניים שוחחו את שיחתם האחרונה בקשר כששניהם נמצאים בעומק רצועת עזה

השיחה האחרונה בין המג"דים שנפלו בקרבות בעזה
תומר גרינברג צילום: דו"צ

חטיבת גולני עברת מהגנה להתקפה אחרי ה-7 לאוקטובר, גדוד 13 וגדוד 51 של חטיבת גולני, היו הראשונים לתת מענה למתקפה האכזרית של ארגון הטרור חמאס בבוקר יום שבת ה-7.10. הכוחות ניהלו קרבות קשים ועיקשים מול מאות מחבלים בגזרת כיסופים ונחל עוז.

מפקד גדוד 13, סא"ל תומר גרינברג שנפל אתמול בעזה אמר ב-24 לאוקטובר לקראת כניסתם לעזה לחייליו: "גבורתם של נופלי גדוד 13, מלווה אותנו בכל צעד שנעשה. אנחנו נערכים לכניסה קרקעית לרצועה, עם אימונים מפרכים ועיבוד עצמי וקבוצתי שלבסוף יכינו אותנו להילחם ולנצח. הפעם, אנחנו אלה שנפתיע. נגיע בריכוז מאומץ, עם כל היכולות המתקדמות והסטנדרט הגבוה של הגדוד, ונהיה אלו שמנצחים".

השיחה האחרונה של המג\"ד

ב-11 באוקטובר, ארבעה ימים אחרי מתקפת חמאס, אמר סא"ל גרינברג ללוחמיו בגולני: "חבר'ה, גדוד 13 גיבורים. דור יום הכיפורים, אחד לאחד. עוד 10 שנים יהיה מג"ד גיבור לגדוד 13, עם לוחמים גיבורים, חלקכם כבר תהיו הורים. הוא יקפיץ את הגדוד ביום כיפור ויספר עליכם, ויראה תמונות של ההרוגים שלנו. אז כנראה שאתם לא כאלה מפונקים, ולא פחות גיבורים, וכנראה שאתם לא דור האייפון. אז כל הכבוד לכולם, אני גאה אחד אחד במי שעומד פה, אבל זו רק ההתחלה".

לאחר נפילתו פרסם צה"ל את שיחתו האחרונה של מפקד גדוד 13 תומר גרינברג, עם סגן אלוף סלמאן חבקה, מפקד גדוד 53 של חטיבה 188 של חיל השריון, שנפל בקרב בצפון רצועת עזה בתחילת החודש.

בשיחה לפני חודש שאל חבקה את גרינברג: "האם אני יכול לעזור לך במשהו, פינוי מיידי? עבור", סא"ל גרינברג משיב לו "תחפה בנצור אליי, כדי שלי תהיה את היכולת לפרוק". בסוף השיחה אמר תומר לסלמאן: "תודה רבה סלמאן, כל פו"ם (קורס פיקוד ומרכז) אני חילצתי אותך, עכשיו אתה באת לעזור לי".

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד