כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
המחבלים הגיחו מפיר

שלב אחר שלב: כך אירע האסון הקטלני בגולני

כוח של חטיבת גולני טיהר אתמול מבנים חשודים באזור צפוף מאוד בקסבה של שג'אעיה. במהלך הפעילות נפתחה אש לעבר הלוחמים. הלוחמים ניהלו קרב שבמהלכו הופעל לעברם מטען חבלה שגרם לניתוק בין הכוחות ולפגיעה ראשונה בחיילים

שלב אחר שלב: כך אירע האסון הקטלני בגולני
כוחות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

מתחקיר ראשוני של הקרב בשג'אעיה אתמול בו נפלו 8 חיילי גולני, עולה כי כוח של חטיבת גולני טיהר מבנים חשודים באזור צפוף מאוד בקסבה של השכונה. במהלך הפעילות נפתחה אש לעבר החיילים והופעל גם מטען חבלה שגרם לניתוק בין הכוחות ולפגיעה ראשונה בחיילים.

צוות חילוץ החל לחלץ את הנפגעים, שכלל כניסה למבנה של לוחמים נוספים, ועליהם הופעל מטען חבלה נוסף שגרם לעוד הרוגים. כוח שזיהה זאת פעל לחלצם, תוך איגוף המבנה וחיסול המחבלים. מתחקיר ראשוני עולה כי המחבלים הגיחו מפיר. חיל האוויר תקף לבידוד המרחב. כתוצאה מהאירוע נהרגו הלוחמים, חלקם בתוך המבנה ואחרים מחוצה לו.

מרכז השכונה בו נלחמו החיילים כלל את הקסבה, השוק והעיר העתיקה, אזור צפוף מאוד.

מחטיבת גולני נמסר לתקשורת כי "במהלך סריקות לטיהור מבנים בלב הקסבה של שג'אעיה המוגדרת כצפופה מאוד ורוויה ביעדי טרור, ארע פיצוץ עז באחד המבנים ומספר לוחמים מגדוד 13 נפגעו",

עוד נכתב. "כוח נוסף בהובלת מפקדים חתר למגע כדי לסייע בחילוץ ואז ארע פיצוץ נוסף בתוך המבנה. כוח שלישי ביצע איגוף כדי להגיע אל המבנה וארע פיצוץ שלישי".

עוד נמסר בהודעה כי "גדוד 13 של חטיבת גולני היה בשיאה של משימת טיהור השטח ממחבלים ותשתיות טרור מול הגדוד המסוכן ביותר ברצועת עזה".

מלחמת חרבות ברזל מחבלים חוסלו עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד