ג' תשרי התשפ"ה
05.10.2024
66 יום בשבי

אמה של החטופה: "קיבלנו אות חיים שלירי חיה, בריאה, ושקשה לה"

שירה, אמה של לירי אלבג המצויה בשבי: "אמרנו שבטח תהיה בפעימה, היא לא פצועה". טענה: "אם לא ידאגו להחזיר את החטופים אז אין עתיד למדינת ישראל"

אמה של החטופה: "קיבלנו אות חיים שלירי חיה, בריאה, ושקשה לה"

לירי אלבג, תצפיתנית בת 18, נחטפה בבוקר השבת ה-7 באוקטובר לשטחי רצועת עזה, ונכון לשעה זו היא מצויה בשבי חמאס מזה 66 יום הרחק ממשפחתה וחבריה. שירה, אמה של לירי, סיפרה לאודי סגל וענת דוידוב ב-103FM על תחושותיה בעקבות המתרחש.

"קיבלנו אות חיים לפני שבועיים של משפחה שהייתה איתה, שהיא בסדר. היא חיה. אחרי 50 יום שלא ידענו בערך מה קורה איתה, אז קיבלנו אות חיים שהיא חיה, בריאה, היא נושמת וקשה לה. היא לא פצועה", סיפרה, והוסיפה לגבי האכזבה הגדולה מכך שמתווה שחרור החטופים לא המשיך: "היינו ממש עם תקווה, גם אמרנו שלירי בטח תהיה בתוך הפעימה וזה היה כל כך קרוב ויחד עם זה כל כך רחוק. אנחנו מרגישים שחזרנו לנקודת ההתחלה, בעצם לימים הראשונים של תחילת הלחימה. כרגע להבנתנו אין מו"מ, אין דיבורים, אנחנו לא יודעים מה קורה מאחורי הקלעים, אבל מבחינתנו חזרנו לתחילת הלחימה כי אנחנו לא יודעים כלום. אין עוד פעימה, אנחנו לא יודעים מה קורה, לא מעדכנים אותנו גם. חששות מאוד כבדים".

בהמשך הביעה את דעתה על ההתבטאות של ראש המל"ל צחי הנגבי שהתייחס ב'פגוש את העיתונות' לאפשרות שבה צה"ל יגיע לסינוואר, אך הוא יהיה מוקף בחטופים, ואמר: 'זו דילמה קורעת לב של כל מקבל החלטה, אבל זה אומר שהגענו אליו': "הייתי מזועזעת קצת מהדברים", שיתפה, והוסיפה: "זה היה נראה לי כאילו הממשלה מחליטה לוותר על החטופים, על להציל אותם. לא מקובל עליי בכלל הדברים האלה. אני חושבת שהיה להם מספיק זמן לחסל את סינוואר ויהיה להם מספיק זמן לחסל אותו, ואם הם לא ידאגו להחזיר את החטופים אז אין עתיד למדינת ישראל. הם הצליחו להביא 114 חטופים ויש להם מחויבות להביא עוד את ה-138 חטופים הביתה".

במהלך השיחה, סיפרה גם על החששות מהפגזות צה"ל בעזה, שמא יפגעו בחטופים: "השר גנץ אמר שהם מודעים לחששות שלנו. אני בעצם דיברתי איתו שאנחנו מפחדים מאוד מההפגזות כי שמענו מכל מי שיצא משם שמה שהכי מפחיד אותם והכי הלחיץ אותם אלה ההפגזות של צה"ל, שחלקם אפילו יצאו מבתים שנפגעו. אין להם שם ממ"דים. הבית פתאום נופל גם על החטופים שהיו שם. הוא אמר 'אנחנו מבינים את זה, אנחנו משתדלים לא לפגוע'".

שמעת עדויות שנפלו עליהם חתיכות של קיר?

"כן, שהתמוטט קיר ושהם היו בתוך מבנה שקרס ובמזל הם לא נפגעו. שמענו הרבה עדויות ממש מלחיצות. רוב אלה ששוחררו אמרו שמה שהכי הלחיץ אותם זה ההפגזות של צה"ל".

 

חמאס שחרור חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}