ג' תשרי התשפ"ה
05.10.2024
"מוכנה להתחלף עם הבן שלי"

המשוחררת משבי חמאס: "מה שאני רואה בטלוויזיה מפחיד אותי"

אחרי שבעלה נרצח והיא נחטפה לשבי חמאס ושוחררה, ילנה טרופנוב חוששת מ"מיטוט חמאס על הראש של החטופים שלנו, לא נשאר לי מישהו בעולם מלבד סשה" • לדבריה, "אי אפשר לשחרר חטופים בכוח - אלא בשיחות דיפלומטיות" | היא הביעה חשש: "כשהתחילו ההפגזות הכבדות הורידו אותנו למנהרות. מאוד פחדנו להיהרג מההפגזות הישראליות. מה שאני רואה בטלוויזיה, מחריד ומפחיד אותי"

המשוחררת משבי חמאס: "מה שאני רואה בטלוויזיה מפחיד אותי"
סשה טרופנוב צילום: באדיבות המשפחה

ילנה טרופנוב, ששוחררה משבי חמאס לאחר 54 ימים, אמרה בריאיון לכאן רשת ב' כי היא היתה מוכנה להחליף את בנה סשה, ולשוב לעזה, במידה וישתחרר. "אף אחד מהחטופים לא יודע איפה הוא, מקווה שחמאס יודע איפה הוא כדי שיוכל לשחרר אותו בעסקה - אבל אני לא רואה עסקה, אלא מיטוט חמאס - על הראש של החטופים שלנו", אמרה טרופנוב.

טרופנוב התייחסה למצבה ואמרה: "שלומנו ממש לא טוב. הגוף שלנו פה אבל הלב והנפש שלנו שם ביחד עם הבן היחיד שלי והנכד היחיד של אמא שלי, סשה טרופנוב. בעלי נהרג באותו היום. אז אין לי אף אחד חוץ ממנו, הייתי מחליפה אותו בכל רגע, אם היו אומרים לי תלכי לעזה והוא יחזור - הייתי עושה את זה. אף אחד לא ראה אותו, אף אחד לא יודע איפה הוא, אני מאוד מקווה שחמאס יודעים איפה הוא כדי שיוכל להביא אותו לישראל במצב של החלפות שבויים, אבל אני לא רואה ברקע שום החלפות. אני רואה רק את הכוונה של ישראל למוטט את חמאס - אבל זה על הראש של החטופים שלנו".

ילנה שיחזרה את אותו היום ואת הבשורות על בני משפחתה: "סשה נחטף מקיבוץ ניר עוז, הוא בא עם החברה שלו לבקר אותנו, כל המשפחה שלי נחטפה, אני, אמא שלי, הוא, חברה שלו ובעלי נהרג. זה כל המשפחה שהיתה לי בארץ, נודע לי על סשה וויטאלי נודע לי רק בישראל ועם אמא נפגשתי רק באותו כשחזרנו. אמא לא ידעה עליי כלום. אני ידעתי כמה ימים לפני כי מישהו שהגיע אלינו סיפר לי שהוא היה עם אמא שלי. זו היתה התרגשות אבל חששתי ממה שיהיה לי בארץ. רציתי לקוות שבעלי וסשה יחכו לי אבל זה לא קרה".

טרופנוב סיפרה על השעות בשבי ואמר: "בהתחלה היינו בבית, כשהתחילו ההפגזות הכבדות הורידו אותנו למנהרות. מאוד פחדנו להיהרג מההפגזות הישראליות. מה שאני רואה בטלוויזיה, מחריד ומפחיד אותי. יש מצב שיהרגו שבויים בהפגזות ומסכנים שבויים כשנכנסים למנהרות שהם נמצאים שם. מה שאני רואה זה שהכי חשוב למוטט את חמאס והשבויים זה ככה בנוסף. צריך קודם כל לשחרר אותם, אי אפשר בכוח - אלא רק לשחרר אותם, רק בשיחות דיפלומטיות. אני לא רוצה לספר על התנאים בשבי כי בני נמצא שמה, אחרי שהוא יחזור - אני אספר הכל. הדבר היחיד שאני רוצה זה לקבל אותו חזרה. דיברתי בקבינט עם האנשים, זה לא מזיז. האוכל דליל, היחס לגברים לא טוב בכלל. הם ממש במצב לא טוב. אני מאוד חוששת. מי שהם מוכנים לשחרר - צריך לקחת. כולם צריכים לחזור בחיים".

ילנה גם פנתה לסשה במסר אישי בתקווה שהוא מאזין לה אי שם בעזה: "כולנו מחכות לו, אני, סבתא וחברה שלו ספיר, אנחנו אוהבות אותו ואנחנו עושות הכל בשביל שהוא יחזור".

חמאס חטופים שחרור חטופים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}