ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
עדכונים שוטפים

צה"ל תקף חוליית מחבלים בלבנון; בסוריה מדווחים על תקיפה ישראלית

חילופי האש והקרבות ברצועה נמשכים | צה"ל התיר לפרסום כי לוחם נוסף נפל בעזה, כמה נוספים נפצעו קשה | נתניהו: "אני אומר למחבלי החמאס: זה נגמר. אל תמותו בשביל סינוואר. תיכנעו עכשיו" | הרמטכ"ל בגבול לבנון: "מבינים שכאן זה צריך להיגמר בשינוי מצב מאוד ברור"

צה"ל תקף חוליית מחבלים בלבנון; בסוריה מדווחים על תקיפה ישראלית

כוחות צה"ל ממשיכים להילחם בצפון הרצועה ומעמיקים את התמרון הקרקעי בדרומה, תוך קרבות פנים אל פנים עם מחבלי חמאס. לפי צה"ל, מאז חידוש הלחימה, חיל האוויר תקף מעל ל-3,500 מטרות בשטח הרצועה, ביניהן מטרות מיידיות שזוהו על ידי הלוחמים בשטח. מתחילת הלחימה הותקפו בשטח הרצועה מעל ל-22,000 מטרות. צה"ל התיר הערב לפרסום כי סגן נתנאל מנחם איתן, בן 22 מירושלים, צוער בבית הספר לקצינים ששירת כלוחם ביחידת 669, נפטר מפצעיו לאחר שנפצע באורח קשה ביום שישי האחרון בקרב בצפון רצועת עזה.

בתוך כך, על רקע התיעודים מהרצועה בהם נראים מחבלים רבים נכנעים לידי כוחות צה"ל, קרא נערב ראש הממשלה נתניהו למחבלי הארגון להיכנע. "בימים האחרונים עשרות מחבלי חמאס נכנעים בפני כוחותינו. הם מניחים את נשקם ומוסרים את עצמם לידי לוחמינו הגיבורים", אמר נתניהו. זה ייקח עוד זמן, המלחמה בעיצומה, אבל זה תחילת הסוף של החמאס אני אומר למחבלי החמאס: זה נגמר. אל תמותו בשביל סינוואר. תיכנעו - עכשיו".

עדכונים שוטפים:

03:26 - אזעקות בדקות האחרונות בעוטף עזה. ביישובים כרם שלום, יתד, חולית ושדה אברהם.

22:50 - ראש הממשלה בנימין נתניהו וחברי ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי (הקבינט המדיני-ביטחוני) בהדלקת נר רביעי של חנוכה. בשעה זו מתכנס הקבינט המדיני-ביטחוני, בקריה בתל אביב.

הדלקת נר רביעי בקבינט המדיני בטחוני - לע\
וידאו: רועי אברהם / לע״מ, סאונד: בן פרץ / לע״מ

22:16 - דיווחים בסוריה על תקיפה ישראלית באזור דמשק

22:14 - דובר צה"ל: כוחות צה"ל תקפו חוליית מחבלים בשטח לבנון מוקדם יותר היום (ראשון). כמו כן, זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל בשעות האחרונות, צה"ל תוקף באש את מקורות הירי.

בנוסף, בהמשך להתרעות בצפון הארץ, לפני זמן קצר שוגר מיירט לעבר מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון. האירוע הסתיים.

22:10 - גדעון גולבר, מנכ"ל נמל אילת אומר לגל"צ: "בין 80% ל-85% מההכנסות של הנמל הן מייבוא כלי רכב. בגלל האיום של החות'ים אוניות לא מגיעות, הפסדנו 14 אלף מכוניות מאמצע נובמבר עד דצמבר".

22:06 - לסיכומו של סיכום יום: צה"ל פגע בשלוש חוליות חיזבאללה של משגרי נ"ט ותקף בעוצמה מהאוויר. 

21:49 - וושינגטון פוסט: ארה"ב פועלת להרחבת כוח המשימה בים סוף מפני איום החות'ים.

21:33 - דיווח בעיתון אל-אח'באר הלבנוני: החות'ים מנעו מספינת מטען ששטה לכיוון ישראל להגיע ליעדה. הספינה לא נענתה לאזהרות החות'ים ובעקבות זאת הם כפו עליה לשוב למקום ממנו הגיעה.

21:12 - סיכול הפיגוע של המוסד בקפריסין | הארגון לקח חלק בסיכול חוליה איראנית שתכננה לבצע פיגועים נגד אנשי עסקים ישראלים במדינה.

20:48 - שר התקשורת לשעבר בממשלת חמאס, יוסף אלמנסי, נתפס ונחקר בשב"כ. השר בביקורת חסרת תקדים נגד הנהגת חמאס והעומד בראשה: "מדובר ‏בחבורת משוגעים שסינואר מנהיג אותה. ‏הם הרסו את רצועת עזה. החזירו אותה לאחור 200 שנים" | על הטבח: "ה-7 באוקטובר זה ההפך מדת האסלאם. זה כפירה. שיגעון". >> לכתבה המלאה

20:33 - דובר צה"ל מתייחס לתיעודים חריגים שמתפרסמים ברשתות בשבועות האחרונים: "כוחות צה"ל פועלים על פ"י רוח צה"ל וערכי צה"ל. לא נתפשר על כך. בכל אירוע שלא יעלה בקנה אחד עם ערכי צה"ל יינקטו צעדים משמעתיים ופיקודיים".

20:30 - דובר צה"ל דניאל הגרי בהצהרה: "לוחמינו השתלטו על מרחב כיכר פלסטין שמכילה בתוכה את לשכתו של סינוואר מנהרות ומוקדי שליטה של חמאס".

20:27 - אזעקת צבע אדום נשמעת ביישוב כליל בגליל המערבי.

19:45 - הרמטכ"ל בגבול לבנון: "מבינים שכאן זה צריך להיגמר בשינוי מצב מאוד ברור. יש דרך צבאית לעשות את זה, ההתחלה שלה זה גם מה שאתם עושים כאן, לפגוע להרתיע, להרוג פעילי חיזבאללה, להראות את העליונות שלנו, והיא יכולה לבוא גם בתצורה של מתקפה והתקפה ומלחמה, ויכול להיות שעל פני הזמן זה יקבל גם תקופות ופתרונות אחרים, כי אנחנו במיקוד בין הזירות על דברים אחרים. >> לדברי הרמטכ"ל המלאים והתיעוד

19:17 - ראש הממשלה בנימין נתניהו: "בימים האחרונים עשרות מחבלי חמאס נכנעים בפני כוחותינו. הם מניחים את נשקם ומוסרים את עצמם לידי לוחמינו הגיבורים. זה ייקח עוד זמן, המלחמה בעיצומה, אבל זה תחילת הסוף של החמאס. אני אומר למחבלי החמאס: זה נגמר. אל תמותו בשביל סינוואר. תיכנעו - עכשיו".

הצהרת ראש הממשלה נתניהו // לע\"מ
וידאו: רועי אברהם /לע"מ, סאונד: בן פרץ /לע"מ.

19:15 - במסגרת הלחימה של סיירת הנח"ל בג'באליה, הלוחמים נתקלו בקרב פנים אל פנים בשני מחבלים, אחד מהם חוסל מיידית, השני נורה על ידי הכוחות, נפצע וניסה להימלט בזמן שהוא ממשיך בירי לעבר הכוחות. לכתבה והתיעוד המלא

18:38 - הותר לפרסום: סגן נתנאל מנחם איתן, בן 22, מירושלים, צוער בגדוד 'גפן', בית הספר לקצינים, שירת כלוחם ביחידת 669, נפטר מפצעיו לאחר שנפצע באורח קשה ביום שישי האחרון בקרב בצפון רצועת עזה.

חמישה לוחמים נפצעו קשה:

קצין בגדוד 50, חטיבת הנח"ל, נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה; לוחם במילואים בגדוד 9215, חטיבת 'אגרוף הברזל' (205), נפצע באורח קשה בקרב במרכז רצועת עזה.

כמו כן, לוחם בסיירת נח"ל נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה; קצין במילואים בגדוד הנדסה 271, עוצבת 'חוד החנית' (55), נפצע באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה. בנוסף, לוחם במילואים בגדוד הנדסה 271, עוצבת 'חוד החנית' (55), נפצע באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה.

18:05 - משרד הבריאות של עזה המנוהל על ידי חמאס מסר כי כ-18,000 פלסטינים נהרגו בעזה מאז החלה המלחמה ב-7 באוקטובר.

17:00 - אלו מפקדי חמאס שחוסלו. יותר מ-22,000 מטרות הותקפו בעזה | תיעוד

16:10 - טנקים ומטוס קרב של צה"ל תקפו לפני זמן קצר תשתיות טרור ומפקדה צבאית של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בלבנון מדווחים על נפגעים בתקיפה.

נפגעים בתקיפת צה\"ל בלבנון

16:05 - שר הביטחון למתגייסים חדשים: "מחבלי חמאס נכנעים - זה המצב, אחד אחרי השני. צה"ל הולך ומנצח".

לעדכונים קודמים מהמלחמה

מלחמת חרבות ברזל צה"ל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד