ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
זה הפתרון שנבחן

קושי בהפקת ראיות מסכינים וקליעים בחקירת המחבלים

קושי בהפקת ראיות מסכינים וקליעים להעמדת מחבלי נוחבה לדין. במשטרה מדגישים כי ישנם מספיק ראיות נוספות להעמדה לדין של המחבלים שנתפסו בחיים. אחד הפתרונות האפשריים לדבר הוא הסתייעות בחברה בריטית

קושי בהפקת ראיות מסכינים וקליעים בחקירת המחבלים
מחבלי חמאס צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

קושי בהפקת ראיות מסכינים וקליעים להעמדת מחבלי חמאס לדין. נשקל סיוע ממעבדות מז"פ של גורמי חוץ. במשטרה מדגישים כי ישנם מספיק ראיות נוספות להעמדה לדין של המחבלים שהשתתפו בזוועות ונתפסו בחיים.

החקירה הלאומית הרגישה של זוועות אירועי 7.10, מנוהלת בשיתוף משטרת ישראל, שב"כ, צה"ל ופרקליטות ועוסקת באיסוף תשתית ראייתית רחבה, המורכבת ממגוון ראיות ובכללן עדויות, ממצאים פורנזיים, מאות אלפי קבצי ויזואליה, חקירות המחבלים ועוד.

ממסמך פנימי משטרתי שנחשף ב"ווינט" עולה כי קיים להפיק ממצאים פורנזיים מפריטים מסוימים, שיעזרו להביא את המחבלים לדין.

במשטרה מודים כי הקושי הוא בין היתר בהפקת טביעות אצבע מחפצים בהם השתמשו מחבלי הנוח'בה בטבח הנורא, דוגמת גרזנים וסכינים.

במסמך שנחשף נכתב: "יכולת המעבדה מוגבלת מאוד בפיתוח טביעות אצבע על כדורים ותרמילים בפרט, ועל משטחי מתכת כגון סכינים ומטעני צינור. השיטה העיקרית בה נעשה שימוש במעבדה היא של 'סופרגלו' וצבענים. שיטה זו בעלת יכולת מאוד מוגבלת על תרמילים ומטעני צינור, ואחוזי ההצלחה שלה שואפים לאפס".

עוד לפי המסמך: "המעבדה ערכה מחקר מעמיק על מנת למצוא פתרון לפיתוח טביעות אצבע על תרמילים וכדורים, אולם השיטה שנוסתה בעלת אחוזי הצלחה מאוד נמוכים במקרי אמת".

על מנת למלא את החסר ולפתור את הבעיה, במשטרה פנו למעבדות בחו"ל ובייחוד בבריטניה בבקשה לעזרה, וביקשו ציוד מיוחד שיעזור להפיק את טביעות האצבע שיובילו לראיות ממשיות למעשיהם של מחבלי הנוח'בה.

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד